شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۲

علت حذف کارشناسی شبانه

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 435495
مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم گفت: حذف دوره های شبانه در مقطع کارشناسی بر اساس تصمیم خود دانشگاه‌هاست.
به گزارش جهان، حسین حسینی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما ادامه داد: میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های شبانه به خود دانشگاه ها برمی گردد و خود دانشگاه در پذیرش دانشجو در دوره های مختلف مختار است.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش هم گفت: دانشگاه ها چه در دوره های روزانه، شبانه، پردیس های خود گردان، نیمه حضوری و چه مجازی می توانند پذیرش دانشجو داشته باشند و تنها شرط این پذیرش فقط مربوط به دارا بودن مجوز از سوی دفتر گسترش وزارت علوم است.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴ در حالی در اواخر هفته گذشته اعلام شد که ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره شبانه دانشگاه های سراسری سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دانشگاه های ایلام، ارومیه، جهرم، خلیج فارس، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی قم، صنعتی همدان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و یزد در سال جاری دوره شبانه مقطع کارشناسی را حذف کردند.

برخی از دانشگاه ها به دلیل افزایش کیفیت آموزشی و به دلایل دیگر مانند نداشتن متقاضی، دوره شبانه مقطع کارشناسی خود را حذف و یا محدود کردند حتی برخی دانشگاه ها نیز دوره شبانه خود را به یک تا چهار رشته محدود کردند که از این میان می توان به دانشگاه های الزهرا(س) و کردستان اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلیل اصلی وجود دوره شبانه بحث مالی و کمک به دانشگاه ها بود. اما متاسفانه از سال 84 تا سال 92 شهریه دانشجویان تنها در حدود 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرد.
همین موضوع و اینکه دانشجوی شبانه باعث افزایش بودجه و اعتبارات دانشگاه ها نمیشد، بحث اقتصادی بودن دانشجوی شبانه رو زیر سوال برد و دانشگاه ها با هزینه های بالای تحصیل این دانشجویان تصمیم به حذف این دوره ها گرفتند.
چوبین
برای کساد نشدن بازار غیرانتفاعی ها و پیام نور است.