جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۸

انتقاد بذرپاش ازآخرین ترجمه‌برجام برای‌مجلس

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 435792
عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد آخرین متن ترجمه‌شده توافق نهایی هسته‌ای (برجام) که امروز توسط وزارت امور خارجه تقدیم خانه ملت شد هم مانند متن قبلی ارائه شده غیررسمی است.
به گزارش جهان، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد آخرین متن ترجمه‌شده توافق نهایی هسته‌ای (برجام) که امروز توسط وزارت امور خارجه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد هم مانند متن قبلی ارائه شده غیررسمی است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به ترجمه اولیه ارائه شده از توافق هسته‌ای توسط وزارت خارجه ایراد گرفت، چرا که روی آن نوشته شده بود «غیررسمی»؛ به همین دلیل مجلس از وزارت خارجه خواست که ترجمه رسمی مورد تأیید این وزارتخانه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون حکم می‌کند که ترجمه غیررسمی برای نهادهای رسمی کشور مانند مجلس شورای اسلامی غیرمعتبر است، تصریح کرد: مقرر شده بود وزارت امور خارجه ترجمه رسمی برجام را به مجلس ارائه کند که امروز آن را تقدیم مجلس کرد اما این متن هم غیررسمی است و هیچ تأییدیه‌ای مبنی بر رسمی بودن آن به مجلس ارائه نشده است.

بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: این متن ترجمه شده بدون عنوان و اعلام اینکه رسمی است، به مجلس ارسال شد که به طور قطع نمی‌توان بر آن حکم ترجمه رسمی مورد تأیید وزارت خارجه اطلاق کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخرین حرفاتم بزن ...
Iran, Islamic Republic of
نمانده اول قم اخرين حرفهاش رو ميزنه
کم سوات
Iran, Islamic Republic of
بابا باید این متن به صورا لایحه و با امضای رییس جمهور به مجلس تقدیم بشه! اینها قانون گریز ترین دولت بعد از انقلاب هستند که نه تنها قوانین بلکه خطوط قرمز ها را هم یکی بعد از دیگری در نوردیده اند!
س
Iran, Islamic Republic of
از خط قرمز بسیار جلوتر رفته اند خط قرمزی باقی نمانده است
محمدی اصل
United States
اگر سوادشو دارید خودتون ترجمه کنید!
هشت سال با پاکترین دولت بودید،لطفا لیست اموالتان را منتشر کنید،تا پاکیتان مشخص شود!
هشت سال مردم خون جگر خوردند و شما .....
الله الله الله
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا که دولت باید به طور رسمی مفاد توافق را به مجلس اعلام کند
دوما اینقدر مردم مردم نکنید که دیگر حنایتان رنگی ندارد. شما اصلاح طلبان تا هنگامی از مردم حرف می زنید که رای مردم به شما باشد. نمونه اش سال 88.
United States
این توافق به تایید حضرت اقا رسیده پس شما ناراحت چی هستین
تاییدشون رو به اطلاع شما رسوندن؟!
رسانه ای کنید بقیه مردم هم فیض ببرن..
مسلما ماجرا این نیست که نمایندگان سواد ترجمه یا دسترسی به مترجم حرفه ای ندارند؛ موضوع، طی مراحل رسمی و قانونی است که در چنین مواردی لازم است دولت متن لایحه را تقدیم مجلس کند . یعنی یک متن مشترک و مصوب و رسمی که متن مشترک میان ناظران و توافق کنندگان باشد که امکان هرگونه انکار و فرار حقوقی و تخلف اجرایی را سد کند.
Iran, Islamic Republic of
سواد دارند ميخوان بهانه اي هاي بعدي را از امثال شما بگيرند و براساس ترجمه اي كه خودتون رسمي داديد قضاوت كنند
Iran, Islamic Republic of
دولت بايد اون رو ترجمه و در قالب لايحه ارايه كنه
Iran, Islamic Republic of
واویلا، دولت چه میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
چرا مجلس از تحقیر شدن توسط دولت استقبال می کند؟!
خب قطعا" سنگهایی در کفش دارند.
خدا میدونه دولتی ها وجناب لاریجانی چه در سرمیگذرانند.نمایندگان غیرعافیت طلب مجلس آگاه باشند.
مسلم
به نظرم اگه احمدی نژاد چنین کاری می کرد چند اتفاق توی مملکت می افتاد
1. برخی از نمایندگان مثل مطهری ها و.... استفا می دادند و داد از تحقیر جایگاه مجلس می زدند
2.ریاست محترم مجلس از دست احمدی نژاد به داداشش شکایت می کرد
3. مطبوعات چپ و راسیت اصلاح طلب و اصولگرا باهم فریاد می زدند که دست جریان انحرافی در کار است
4. با تبلیغات بسیار حتی مردم کوچه و بازار باورشان می شد که این عمل عین مخالفت و ضدیت با رهبر انقلاب است که فرمودند در مباحث هسته ای نمایندگان و مردم باید در جریان امور باشند
6 .ریاست محترم مجمع حتما در جلسات مجمع و یا مصاحبه فوری با روزنامه خودشون که آقا مسیح اونو می چرخونه درباره فساد دولت بیاناتی ارائه می فرمودند و مهدی هاشمی رو هم تبرئه شده خدایی می خواندند
United States
احمدی نژاد که اصلا مجلس رو قبول نداشت
بهترین کار این است که خود مجلس با توجه به مترجمان خوبی که دارد اقدام به بررسی کند و کاری به وزارت خارجه نداشته باشد وگرنه این بازی وزارت خارجه تا پایان ضرب الاجل به این بازی ادامه می دهد تا بگویید وقت تمام شد و ... آقای لاریجانی بفرمایند: با رأی خوبی... شد!!!