پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آقای رئیس جمهور چقدر درآمد دارد؟

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 285294
بنابر قانون کشور قرقیزستان، مقامات عالیرتبه این کشور بایستی بطور سالانه میزان درآمد خود را در طول یکسال گذشته به اداره مالیات قرقیزستان بطور شفاف و علنی گزارش دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، طبق قانون قرقیزستان، مقامات عالیرتبه این کشور درآمد سالانه خود را در سال گذشته اعلام کردند.

از جمله ، «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان به اداره مالیات این کشور گزارش داد که درآمد سالیانه او در سال 2012، 520 هزار دلار را تشکیل داده‌ است.

همچنین وی خانه‌ای با مساحت 393 متر مربع و یک باغ با مساحت 64000 متر مربع و یک خودرو تویوتا لندکروز مدل 2007 در اختیار دارد .

آتامبایف در مورد درآمد سالانه همسر خود نیز گفته‌ است، او در سال گذشته تنها 7000 هزار دلار درآمد کسب کرده است.

در همین حال، «ساتی بالدیاف» نخست‌وزیر قرقیزستان گفته‌ است در سال گذشته درآمد سالیانه او 916 هزار دلار بوده و صاحب‌ خانه‌ای با مساحت 87 متر مربع بوده و ماشین شخصی ندارد.

اعلام میزان درآمد مقامات ارشد قرقیزستان در حالی است که این کشور کوچک آسیای مرکزی در طول یکدهه گذشته همواره با مشکلات سیاسی-اقتصادی بسیاری دست به گریبان بوده است و وقوع 2 تحول عظیم در سالهای 2005، 2010، نشانی بر این مدعاست.

اکنون نیز این کشور بحران زده آسیای مرکزی، پس از 12 سال میزبانی نظامیان امریکایی در تلاش برای عدم تمدید حضور آنان است، اما مشکلات مالی و درآمد حاصل از اجاره فرودگاه ماناس قرقیزستان، هرزگاهی برخی مقامات قرقیزی را به تن دادن به ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور وسوسه می‌کند. امری که بارها توسط نمایندگان مستقل و برخی دیگر از مسئولان قرقیزی تقبیح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *