پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
از سوی سازمان سنجش آموزش کشور

نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۴ اعلام شد

+لینک اعلام نتایج
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 434298
نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.
به گزارش جهان، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام شد و داوطلبان برای اطلاع از نتایج خود می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در آزمون سراسری سال ۹۴، تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد و به عبارتی ۵۸/۸۲ درصد داوطلبان زن و ۴۱/۱۸ درصد داوطلبان مرد بودند.

تعداد ۴۵ هزار و ۶۷۰ داوطلب از گروه‌های آزمایشی ۱، ۲، ۳ و ۵ علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰۶ هزار داوطلب از گروه‌های آزمایشی ۱، ۲، ۳ و ۴ علاقمندی خود را به شرکت در گروه‌های زبان خارجی اعلام کردند.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون می‌بایست پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را می‌داشت، لذا با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار علاقمندان به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود که جمعا ۱۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر بوده است، تعداد یک میلیون و ۲۹ هزار و ۷۴۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

آزمون سراسری سال ۹۴ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خرداد ۹۴ در ۳۶۵ شهرستان، ۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار شده است.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری ۹۴ تعداد ۷۹۵ هزار و ۶۷۷ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۸۲ هزار و ۳۹۷ داوطلب در جلسه غایب بودند. به عبارت دیگر ۹۰/۶۲ درصد داوطلبان در جلسه حاضر و ۹/۳۸ درصد آنان غایب بودند.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۷۰ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه تعداد ۱۲۴ هزار و ۳۷ داوطلب در جلسه آزمون علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود حاضر شده بودند.

پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی، تجربی و انسانی و رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان مذکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

انتخاب رشته داوطلبانی که مجاز می‌شوند از ۵ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ مردادماه ادامه دارد.

امسال انتخاب رشته بر اساس نوع دانشگاه تجمیع شده است در حالیکه قبلاً بر اساس نوع دوره بود. به طور مثال در دانشگاه تهران پذیرش در دوره‌های شبانه‌ پردیس‌ها و ... به صورت جداگانه انجام می‌شد ولی در حال حاضر رشته‌های یک دانشگاه در دفترچه راهنما تجمیع شدند.

دومین تغییر در قانون ایثارگران است که میزان ظرفیت از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته و حد نصاب از ۸۰ به ۷۰ کاهش یافته است.

سومین تغییر در سیستم بومی‌گزینی است که به خصوص در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می‌شود به طوریکه ۳۰ درصد ظرفیت، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به استان‌ها اختصاص یافته و داوطلبانی که در این رشته‌ها پذیرش می‌شوند باید سه برابر زمان تحصیل خود برای خدمت در آن محل تعهد دهند و تغییر رشته نیز نداریم.

همچنین در سیستم پذیرش رشته‌های نیمه متمرکز هنر نیز تغییراتی داشته‌ایم که داوطلبان در دو سری امتحان می‌دهند ، یک آزمون هشتم و نهم مردادماه برگزار می‌شود و آزمون عملی در روز ۱۶ مردادماه دایر است که نتایج آن به صورت متمرکز شهریورماه اعلام می‌شود. همچنین محدودیت رشته‌های خاص را هم حفظ کرده‌ایم.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند ۱۵۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *