شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

واکنش‌ اسراییلی ها به‌ اظهارات‌ سید حسن

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 404796
هاآرتص:جسارت بالای نصرالله در تهدید اسرائیل هاآرتص در تحلیل سخنان نصرالله بیان داشته که رهبر حزب الله با جسارت بالایی به تهدید اسرائیل پرداخته است.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، اظهارات اخیر سید حسن نصرالله پس از حملات موشکی این حزب که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا گشت مورد توجه رسانه های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

صدای این رژیم سخنان نصرالله مبنی بر خانه عکبوتی بودن اسرائیل را تحت پوشش قرار داده و به نقل از وی آورده که حزب الله از این پس قواعد بازی در منطقه را تغییر خواهد داد و موجب غافلگیری صهیونیست ها خواهد شد.

شبکه ده رژیم اشغالگر اسرائیل نیز به آن بخش از سخنان نصرالله که اسرائیل را یک غده سرطانی نامیده اشاره کرده است. سید حسن نصرالله صراحتا بیان داشته که اسرائیل از ابتدای آغاز عملیات در شبعا تا پایان آن از نحوه تحقق آن مطلع نگردید.

سید حسن نصرالله در سخنان خود خون ایرانی و لبنانی ها را یکی دانسته و به انتقاد صریح از ناکارآمدی اتحادیه عرب در زمینه حمایت از ملت های عربی پرداخته است.

شبکه ده رژیم صهیونیستی در ادامه به اوضاع امنیتی این رژیم پس از حملات حزب الله پرداخته و به ناامنی حاصل از این اقدام اخیر اشاره نموده است. به گزارش این شبکه، مناطق شمالی اسرائیل طعم ناامنی را پس از هشت سال مجددا احساس نمودند. احساس خطری که به راحتی از ذهن ساکنین این مناطق اشغالی محو نخواهد شد. اشاره این شبکه به جنگ ۳۳ روزه است که در سال ۲۰۰۶ صورت پذیرفت، از آن زمان تا کنون تنش جدی میان اسرائیل و حزب الله ایجاد نشده است.

شبکه ده رژیم صهیونیستی که در زمان حملات موشکی حزب الله به مواضع صهیونیست ها در مزارع شبعا، دائما به انتشار اخبار تصویری آن مبادرت ورزیده است اعلام نموده که مقامات صهیونیست در فکر چگونگی پاسخ احتمالی به حمله حزب الله هستند. به گفته ی این شبکه عمده نگرانی صهیونیست نشات گرفته از واکنش متقابل مجدد حزب الله است و آنها بدنبال اقدام ضعیفی هستند که منجر به جنگ میان حزب الله و اسرائیل تبدیل نگردد

هاآرتص نیز در تحلیل این سخنان بیان داشته که رهبر حزب الله با جسارت بالایی به تهدید اسرائیل پرداخته و علی رغم درگیری این حزب در تنش جاری سوریه اعلام نموده که آماده پاسخگویی قاطع به هر اقدام اسرائیل در آینده است. به گفته ی دبیرکل حزب الله، هرگونه تهدیدی که متوجه افراد این حزب گردد اسرائیل مقصر شناخته خواهد شد و حزب الله درصدد واکنش به آن برخواهد آمد.

مسئولین ارشد اسرائیلی که همچنان در شوک چگونگی تحقق عملیات رزمندگان حزب الله قرار دارند تلاش نموده اند که با تقلیل اهمیت آن به آن بخش از سخنان نصرالله مبنی بر عدم تمایل وی به رویارویی مستقیم با اسرائیل در مقطع کنونی بپردازند. بنا بر ادعای آنها، حزب الله در پیامی غیر رسمی که از طریق نیروهای یونیفل به دست صهیونیست ها رسیده است خواستار اتمام تنش میان تل آویو و حزب الله و عدم رویارویی نظامی میان طرفین شده است.

اظهارات فوق به تایید رسمی حزب الله نرسیده و با پیشینه فعالیت های این گروه و اظهارات رهبران آن متناقض به نظر می آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدايا سيدعلي خامنه ي سيدعلي سيستاني سيد حسن نصرا... را نگهدار