پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

علت کاهش ارزش پول از زبان ابوترابی‌فرد

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 272090
ابوترابی فرد اظهار داشت: کاهش ارزش پول ایران که در حال حاضر، وضعیت اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کرده است، دلایل سیاسی دارد. اگر علت کاهش ارزش پول کشور را دلایل اقتصادی بدانیم باید مطابق با فرمول های اقتصادی، ارزش پول افزایش می یافت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد ظهر پنجشنبه در کنگره جهاد ملی، اثر زدایی از تهاجم اقتصادی در سایه تولید ملی که در تبریز برگزار شد، افزود: کاهش ارزش پول ایران که در حال حاضر، وضعیت اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کرده است، دلایل سیاسی دارد.

ابوترابی فرد اظهار داشت: اگر علت کاهش ارزش پول کشور را دلایل اقتصادی بدانیم باید مطابق با فرمول های اقتصادی، ارزش پول افزایش می یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر با عنایت به برنامه چهارم توسعه، در حدود ۲۰ درصد از در آمد حاصل از فروش به صندوق توسعه ملی واریز می شود.

ابوترابی فرد در ادامه افزود: این صندوق که از سال ۹۰ شروع به فعالیت کرده است هم اکنون مطابق با آمارهای جهانی، رتبه ۱۲ جهانی را به خود اختصاص داده است.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگر از سخنان خود گفت: باید در شرایط فعلی که هزینه های ناشی از تولید، گریبانگیر تولید کنندگان و بنگاه های اقتصادی شده، باید با اتخاذ تدبیری مناسب شرایط لازم برای فعالیت این قشر را ایجاد کرد.

وی گفت: کمک به تولید کنندگان به عنوان بازوهای پرتوان نظام، افزایش صادرات را به همراه خواهد داشت که به نوبه خود باعث ورود ارز به کشور و حل بسیاری از معضلات اقتصادی خواهد شد.

ابوترابی با تاکید بر افزایش تعامل بین دانشگاه و صنعت گفت: کشوری که می خواهد به ثروت دست یابد باید در درجه اول به مقوله تولید علم اهمیت دهد چرا که تولید علم، خود نقش قابل توجهی در جذب سرمایه به کشور دارد.

وی همچنین از مدیران بنگاه های اقتصادی خواست تا حد امکان، تعامل خود را با دانشگاه افزایش داده و با این راهکار، شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كريمى
نياز به حضور امثال اقاى ابوترابى در رياست جمهورى به شدت إحساس مى شود