جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

هیئت نظارت بر مطبوعات و برخورد گزینشی

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 436791
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سکوت هیئت نظارت بر مطبوعات در قبال بزک‌کنندگان آمریکا هیچ توجیهی ندارد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به توقیف هفته‌نامه ۹ دی از سوی هیئت نطارت بر مطبوعات و تذکر به روزنامه کیهان و سایت رجانیوز، گفت: از هیئت نظارت بر مطبوعات می خواهم تا در رسیدگی به اتهامات و جرائمی که احیانا از سوی رسانه‌ها و مطبوعات صورت می‌گیرد، عدالت را در صدور رأی رعایت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های نزدیک به طیف دولت چهره بزک‌کرده‌ای از آمریکا پس از جمع‌بندی مذاکرات وین ارائه می‌دهند، افزود: لازم است هیئت نظارت بر مطبوعات به اقدامات این رسانه‌ها نیز توجه و حساسیت داشته و انصاف و عدالت را در صدور و اجرای احکام رعایت کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه نشان دادن چهره‌‌ای بزک‌کرده از آمریکای جنایتکار در برخی رسانه‌ها باعث می‌شود که به مرور زمان چهره کاذبی بین مردم و نسل جوان از این کشور رواج پیدا کند، افزود: این اقدامات با اصل انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تضاد است که از هیئت نظارت بر مطبوعات انتظار می‌رود به گسترش این موضوع در رسانه‌های نزدیک به دولت نیز حساسیت داشته و آن را جرم تلقی کند.

حجت‌الاسلام طاهری همچنین، تصریح کرد: بنده معتقدم که تصمیمات هیئت نظارت بر مطبوعات نیابد دست‌خوش بازی‌های سیاسی و جریانی شده و استقلال رأی خود را داشته باشد، به‌ طوریکه تذکر به برخی رسانه‌ها به بهانه انتقاد از جمع‌بندی مذاکرات وین و در عین حال بی‌تفاوتی نسبت به اقدامات رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب به نوعی بر این موضوع صحه گذاشته و استقلال‌ رأی این هیئت را زیر سؤال می‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از هیئت نظارت بر مطبوعات می‌خواهم تا همانطور که نسبت به رسانه‌های منتقد دولت به بهانه‌‌های مختلف حکم توقیف صادر می‌کند، توجه و حساسیتی هم به رسانه‌هایی که اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به بازی می‌گیرند، داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عزتی
Iran, Islamic Republic of
اینها حتی در داد ن مجوز به نشریات هم باند بازی می کنند بنده 13 سال در نوبت بودم بعد به دلیل مستقل بودن رد کردند اما در مقابل به افراد ذی نفوذ و مسئله دار مجوز دادند !!!
علي
رسايي .....
بدان و دانسته باش كه همين كه زنده اي خدا را هزاران بار شكر كن.....
در دولت اعتدال اين كمترين هزينه آزادي بيان است...