شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹
۱۴

روزه سکوت رسانه های زنجیره‌ای در ماجرای آلودگی هوا

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 391809
رسانه های اصلاح طلب که در سال های اخیر همواره در قبال مسائل اجتماعی خود را مدعی العموم دانسته و انتقادات تند و تیزی را در زمینه بی توجهی به حقوق مردم مطرح می کردند، این روزها نسبت به وضعیت هوای تهران و کلانشهرها روزه سکوت گرفته اند.
روزه سکوت رسانه های زنجیره‌ای در ماجرای آلودگی هوا
به گزارش جهان به نقل از دانا، رسانه های اصلاح طلب که در سال های اخیر همواره در قبال مسائل اجتماعی خود را مدعی العموم دانسته و انتقادات تند و تیزی را در زمینه بی توجهی به حقوق مردم مطرح می کردند، این روزها نسبت به وضعیت هوای تهران و کلانشهرها روزه سکوت گرفته اند و هیچ حرفی در این باره به میان نمی آورند.

این رسانه ها که همین یک ماه پیش ماجرای اسیدپاشی های اصفهان را در بوق و کرنا کرده بودند و قصد داشتند اتفاقات رخ داده را گردن جریان حزب الهی جامعه بیندازند، حالا وقتی مسئله انتقاد از دولت یازدهم به میان می آید، سکوت اختیار کرده و رسالت رسانه ای خود را فراموش کرده اند.

این سکوت البته این شائبه را نیز به وجود آورده که رسالت رسانه های زنجیره ای تنها در قبال مخالفین این جریان نمود می یابد و وقتی کار به انتقاد از خودی ها می رسد، خود را به بی خیالی زده و سوژه های دیگر را برای خود مهم قلمداد می کنند.

روز گذشته محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت هشدار خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم می باشد. طبق آمار رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میانگین کیفیت هوا طی ۲۴ساعت گذشته منتهی به ۱۱صبح امروز یکشنبه ۲۵آبان ماه ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵میکرون روی عدد ۱۴۲قرار گرفت و بدین ترتیب هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفته است. ایستگاه شهرری با عدد ۱۸۸ بالاترین عدد و ایستگاه شهرداری منطقه ۴ باعدد ۱۰۵ پایین ترین عدد می باشد. با توجه به این که وضعیت برای گروه های حساس ناسالم می‌باشد توصیه می‌شود سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی از قرار گرفتن در فضای باز جدا خودداری کنند.

این هشدار اما گویا برای رسانه های اصلاح طلب شبیه به یک خبر عادی جلوه کرد که امروز در هیچ یک از روزنامه های اصلاح طلب، خبری درباره وضعیت آلودگی هوا منتشر نشده است. طوری که سفر وزیر خارجه عمان، مراسم تشییع جنازه مرتضی پاشایی، روند مذاکرات هسته ای و بررسی وضعیت دانش آشتیانی به مهمترین مطالب امروز رسانه های اصلاح طلب مربوط می شد.

در این باره البته دولت یازدهم نیز همچون رسانه های حامی خود نسبت به وضعیت آلودگی هوا بی توجه بوده و نه تنها جلسه ای در دولت برای بررسی وضعیت بحران آب و هوا تشکیل نشد، بلکه مسئولان مربوطه نیز در واکنش به این ماجرا تنها سکوت اختیار کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با عسل عسل گفتن دیگه دهن شما شیرین نمیشه!!!!!!!!!!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
سکوت نکردند سود حاصل از واردات بیزین خارجی را به انها رسیده .مگر میشود حق سکوت نگیرند ...
توفیقی از قزوین
حداقل از غر ولند این دایه های مهربانتر از مادر راحتیم
Iran, Islamic Republic of
و جهان نیوز خوشحال از آلودگی هوا
نخیر برعکس اتفاقا جهان ناراحت از اینکه واردات بنزین انجام شد و ارز از کشور خارج شد و ناراحت از اینکه انقدر تهمت زدن به زحمتکشانی که در داخل با سختی فراوان بنزین تولید کردن و تهمت هم نصیبشون کردن
الان اگر رییس جمهور یکی دیگه بود واویلا شده بود....
تا زمانی که یکی از این ناشرین اکاذیب محاکمه و به پرداخت خسارت میلیاردی وارد شده به بیت المال محکوم نشوند وضع همیطور خواهد بود
علی
چرا ابتکار محاکمه نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا امار سرطان در ایران را ملاحظه نمایید و سکوت کنید
فرزاد
هر سال فقط صحبتش را میکنن ولی چکار کردیدحالا اگر میخواستن یه قیمت یه چیزو تغیر بدن یه ثانیه
داوود
آیا سازمان هواشناسی کشور با محیط زیست در باب مساله آلودگی هوا هماهنگ است؟؟؟!!!
اینکه سازمان هواشناسی کشور درخصوص اطلاع رسانی وضعیت هوا بخصوص موقعیت مکانی آلودگی هوا نقش مهمی دارد برکسی پوشیده نیست.چندی پیش یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درمصاحبه با خبرگزاری فارس موضوع احتمال تبانی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران با محیط زیست را مطرح کردند اینکه" این مرکز در ارائه آمارهای مربوط به آلودگی هوا طبق سیاستهای سازمان محیط زیست عمل میکند."
مرکز کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران یکی از مراکز زیرمجموعه شهرداری تهران است و این مرکز با توجه به پتانسیلی که دارد توان محدودی در بررسی آلودگی هوا دارد و اگر به پرتال این مرکز سری بزنید آمار ها و پژوهشهای آن محدود به چندین ایستگاه درون شهری سنجنده غلظت آلاینده های هواست.و صرفا غلظت این آلاینده ها را بررسی میکند.
اما موضوع آلودگی هوا فقط و فقط به بررسی این آلاینده ها مربوط نمیشود.بلکه دامنه وسیعتری دارد.که این دامنه به بررسی وضعیت جوی هوا میرسد.بررسی منظم نقشه های هواشناسی و...آلاینده های هوا الا ماشاءالله در تمامی طول سال تولید میگردد و این موضوع به ایام خاصی تعلق ندارد.بلکه این آلاینده ها چه موقع تثبیت و انباشت میگرددو یا چه پدیده جوی باعث ازبین رفتن این آلاینده ها میشود شرط کافی اطلاع رسانی وضعیت هواست که درتوان سازمان هواشناسی میباشد.بماند اینکه درباب طوفان معروف تهران که متاسفانه منجر به کشته شدن چندید شهروند تهرانی شد این سازمان عملکرد مناسبی ارائه نداد و بعد از آن نیز موضوع قطع 150 اصله درخت که شریان تنفسی شهرتهران محسوب میشود توسط مسئولین هواشناسی، عملکرد این سازمان را به محاق برد.
از طرفی چند روزی است که کارشناسان سازمان هواشناسی در مصاحبه با رسانه ها اعلام میکنند این وضعیت آلودگی هوا طی چند روز آینده با ورود سامانه ای از غرب و یا شمال کشور در تهران از بین خواهد رفت (مصاحبه آقای مجید آزادی با ایرنا)و همینطور مصاحبه آقای اصغری مدیر روابط عمومی سازمان با فارس که اعلام کرد تهرانیها در غروب روز دوشنبه 27 آبان ماه شاهد بارندگی باشند اما دریغ از یک قطره باران!!!! این شائبه را دوباره درذهن تقویت میکند که این سازمان نیز بگونه ای با سیاستهای محیط زیست هماهنگ بود و برطبق آن عمل میکند .
علی ایحال کوچکترین توقع مردم از متولیان امر ارائه آمار صادقانه و به دور از اشتباه در خصوص موضوع آلودگی هوا میباشد.
حسن
آفرین به این تحلیل .
United States
حالم بهم ميخوره از اين جناح بازيا. ! اه
ازقدیم مگفتند از اب گلالود ماهی گرفتند ولی حالا باید بگیم دولت یازدهم از هوای الوده رای گرفت هروز متوجه میشویم ....