جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

تشدید تحریم‌ها ثمره روی خوش دادن به آمریکا

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 381404
نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس‌ جمهور گفت: آقای روحانی! پارسال در نیویورک با اوباما مذاکره کردید، چه نتیجه‌ای به جز تشدید تحریم‌ها در پی داشت؟ المؤمن کیس.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی در مورد مجمع عمومی سازمان ملل که به زودی در نیویورک برگزار می‌شود، خطاب به رئیس‌ جمهور گفت: آقای روحانی! پارسال با اوباما مذاکره کردید، چه نتیجه‌ای به جز تشدید تحریم‌ها در پی داشت؟ المؤمن کیس.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به اینکه وزارت علوم در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها وزیر ندارد، ابراز امیدواری کرد تا با معرفی وزیر مربوطه از بی‌برنامگی در دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

قاضی‌پور با انتقاد از بی‌برنامگی در وزارت آموزش و پرورش افزود: چرا مدیر مدرسه باید برای تأمین هزینه‌های مدرسه پول قرض کند؟ چرا معلم بدون دیدن دوره آموزشی باید به سر کلاس برود؟ این معلمان که جلوی مجلس تجمع کرده‌اند باید ادامه کار می‌دادند.

قاضی‌پور بار دیگر خطاب به رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: وعده خوب شما در مورد نجات دریاچه ارومیه چرا همه‌اش حرف است و نه عمل؟ آیا فقط می‌خواستید کشاورزی ارومیه را تعطیل کنید؟

وی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه گرفتن ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی خطاب به وزیر ورزش تصریح کرد: آقای وزیر! از حق و حقوق علی دایی کاپیتان و مربی سابق تیم ملی دفاع کنید.

وی با تشکر از والیبالیست‌های ملی‌پوش ارومیه در بخش دیگری از نطق خود گفت: چرا باید عده‌ای یک شبه میلیاردر شده اما عده‌ای دیگر حتی نتوانند یک عروسک برای فرزندان خود تهیه کنند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مزمت‌گویی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به واردات بی‌رویه به کشور اضافه کرد: آقای نعمت‌زاده! آیا ورود ماشین یک میلیارد تومانی به کشور قابل توجیه است؟

وی ادامه داد: خود خودرو را به ما می‌دهند اما قطعات آن را به ما نمی‌فروشند، این یعنی خیانت، ما نمایندگان می‌خواهیم فقط خودروی داخلی به مشتریان آن هم با قیمت ارزان ارائه شود.

قاضی‌پور با تأکید بر ضرورت رقابت‌پذیری تولیدات آن را یک اصل مهم برشمرد و گفت:‌ حفظ بازار به معنی حفظ تولید ملی است؛ ما با واردات خودرو مخالفیم اما این به آن معنی نیست که خودروی تولید داخل به قیمت گران به دست مصرف‌کننده برسد، بلکه قیمت خوردو باید ۳۰ درصد کاهش یابد.

وی خطاب به وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی عنوان کرد:‌ موضوع بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه را پیگیری کنید و بیمه آنان که تاکنون بیمه بوده‌اند را تداوم دهید.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد عدم رسیدگی به وضعیت گاز شهری ارومیه خاطرنشان کرد: آقای ابوترابی! شما قول پیگیری در این مورد دادید اما وزیر نفت لوله‌های لازم را نخرید.

قاضی‌پور در پایان از ابوترابی خواست استیضاح وزیر نیرو را مطرح کند که ابوترابی در پاسخ به دو درخواست آخر قاضی‌پور گفت: دغدغه ما مسائل ملی و مسئله آب شرب و سایر منابع ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *