جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۱
به بهانه انتشار خبری درباره نبش قبر و سالم بودن پیکر یک شهید

ماجرای انتقال پیکر شهید محمدی چه بود؟

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 431309
یک پست برایم جلب توجه می کند! تیترش این بود «ماجرای نبش قبر شهیدی که پیکرش پس از ۳۱ سال سالم بود+عکس»، عکس شهید هم آشناست، شهید بهنام محمدی همشهری خودمان!
ماجرای انتقال پیکر شهید محمدی چه بود؟
به گزارش جهان، ارسلان ظاهری بیرگانی، از همشهری های مسجد سلیمان که در مراسم تشییع پیکر شهید بهنام محمدی نیز حضور داشته است، درباره خبری که اخیرا از نبش قبر شهید بهنام محمدی و سالم بودن پیکر این شهید منتشر شده است، در وبلاگ خود نوشت: در فضای مجازی چَرخی می زنم، طبق عادت، بعضی از سایت ها و روزنامه ها را چک می کنم، بعد از آن سراغ اینستاگرام می روم. مسئله هسته ای، تیم والیبال ایران، انفجار مسجدشیعیان کویت و … موضوعات غالب فضای اینستاگرام هستند، در همین حین یک پست برایم جلب توجه می کند! تیترش این بود «ماجرای نبش قبر شهیدی که پیکرش پس از ۳۱ سال سالم بود+عکس»، عکس شهید هم آشناست، شهید بهنام محمدی همشهری خودمان!

تیتر مطلب هم برایم تعجب بر انگیز است و هم حس کنجکاوی مرا بر می انگیزد، محتوای مطلب را که می خوانم بیشتر تعجب می کنم، مطلب از زبان سرهنگ جانباز«علی قمری» فرمانده پادگان دژ خرمشهر در دوران دفاع مقدس نقل شده است.

سرهنگ می گوید؛ «مادر شهید محمدی می‌گفت که بهنام هر شب به خوابش می‌آید و می‌گوید «من از دوستانم جا ماندم، مرا به مسجد سلیمان ببرید»؛ به اصرار مادر شهید، ایشان را سال ۹۰ نبش قبر کردند. با اجازه علما قرار بر این شد که پیکر ایشان از محل دفن به مسجد سلیمان انتقال پیدا کند».

تا اینجای مطلب چند نکته متناقض وجود داشت که هر چقدر دو دو تا می کنم نمی توانم برایش پاسخی بیابم! به خودم می گویم؛ اولاً «پیکر شهید بهنام محمدی که از اول شهادتش در خرمشهر به مسجدسلیمان منتقل شد و در مسجدسلیمان دفن شد»، ثانیاً «در سال ۸۹ (و نه ۹۰) با استفتاء از دفتر رهبر انقلاب، جنازه مبارک شهید، بدون هیچ نبش قبری و با استفاده از تکنولوژی های روز به صورت یک باکس، از قبرستان قدیمی و فامیلی شان جدا و به تپه شهدای گمنام در ورودی شهر مسجدسلیمان منتقل شد»، پس طبیعتاً «هم محل دفن اولیه و هم مقصد جابجایی قبر مبارک شهید هر دو در مسجدسلیمان بوده!»

ادامه مطلب را که می خوانم باز هم بر میزان تعجبم افزوده می شود؛ سرهنگ می گوید؛

«آیت‌الله جمی امام جمعه و جناب سروان دهقان با من تماس گرفتند و گفتند شما هم برای مراسم بیایید»، یک تناقض دیگر هم در همین یک جمله وجود داشت و آنهم نام بردن از آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان است!، با خودم می گویم «تا آنجا که من بیاد دارم آیت الله جمی که در سال ۱۳۸۷ از دنیا رفته اند! پس چگونه ایشان در سال ۹۰ به این مراسم آمده اند!».

سرهنگ قمری در ادامه، داستانِ نبش قبر و سالم بودن جنازه شهید بهنام را روایت می کند! و می گوید؛

«بلیط هواپیما گرفتم و برای نبش قبرش رفتیم، من و حاج آقا کعبی جلو رفتیم مادرش سمت راست من و پدرش(!) روبروی من قرار داشتند خاک را برداشتند و رسیدند به نزدیکی سنگی که روی جنازه ایشان بود؛ من رفتم جلو و گفتم «بیل را کنار بگذارید، چون استخوان‌های این بچه قطعا در این مدت پوسیده، و اگر تکه‌ای از این سنگ روی آن‌ها بیافتد استخوان‌ها از بین می‌رود. بگذارید من با دست خاک را کنار بزنم و استخوان‌هایش را سالم برداریم».آرام آرام با دستانمان خاک را کنار زدیم و به سنگ رسیدیم، وقتی که سنگ اول را برداشتیم، با پیکر سالم شهید مواجه شدیم، من که در همان لحظه از حال رفتم، مادرش هم غش کرد؛ باور کردنی نبود، انگار که این بچه یک دقیقه پیش خوابیده است؛ بعد از ۳۱ سال هنوز زانویش خون می‌چکید.مادر شهید محمدی، پیکر نوجوان شهیدش را ساعات زیادی در آغوش خود گرفته بود، و حاضر نبود او را از خود جدا کند».

راستش را بخواهید هر چه تلاش می کنم باورم نمی شود، به خودم می گویم؛ «آخر پدر شهید بهنام که سال ها قبل از دنیا رفته بود! و من که در سال ۸۹ شخصاً در مراسم باشکوه تشیع و انتقال پیکر شهید شرکت کرده بودم ، اصلاً خبری از نبش قبر واین داستان ها نبود!»

مابقی مطلب هم به داستان نبش قبر و جنازه سالم شهید ! و … اختصاص دارد، در زیر این مطلب، یک کامنت می گذارم و به کسی که آن را به اشتراک گذاشته می گویم؛ «من خودم بچه مسجدسلیمان هستم، این مطلب شما اشتباه است، لطفا اصلاح کنید»، او هم در جواب می نویسد؛ «این کار شما توهین به شهداست!، این مطلب را سایت های معتبری همچون دفاع پرس و … منتشر کرده اند»، از او می خواهم تا لینک این خبر را بگذارد…

ساعت حالا به نزدیکای شش صبح رسیده و خواب قدری چشمانم را نوازش می دهد، گوشی موبایل را به کناری می گذارم و بالاخره می خوابم اگر چه هنوز ذهنم درگیر این موضوع است، پیش خودم می گویم؛ «شاید چیزی بوده که من خبر نداشته ام!»…

ساعت حدوداً نه صبح است و من به محل کارم در موسسه طلوع می رسم، پیامکی از یکی از دوستان مسجدسلیمانی بر روی گوشی ام آمده، نوشته؛ «سلام، رجانیوز یک ماجرای عجیب و غریب از نبش قبر بهنام محمدی زده!!!».

بلافاصله لب تاپم را روشن می کنم و سایت رجانیوز را چک می کنم، بله درست است، رجانیوز هم همین مطلب را به نقل از خبرگزاری دفاع پرس با تیترِ «ماجرای نبش قبر شهید بهنام محمدی/ جسدی که پس از ۳۱ سال سالم بود» منتشر کرده است! ، مطلب در همان یکی دو ساعت انتشار، بیش از هفت هزار بازدید داشته!

شماره آقای امینی امام جمعه مسجدسلیمان را می گیرم و از او درباره ماجرای این مصاحبه می پرسم، او هم کاملاً در جریان موضوع بود و بلافاصله از حجم بالای اعتراضات مردمی و گلایه های مادر شهید بهنام می گوید، می گوید؛ مادر شهید بهنام با من تماس گرفته و بشدت ابراز ناراحتی کرده است از این داستان!

برای اطمینان یک بار دیگر صحت و سقم مطالب ذکر شده در این مصاحبه را از آقای امینی جویا می شوم و او هم با اطمینان کامل حرف های مرا تایید می کند و از این موضوع ابراز نگرانی می کند.

با دوستانم در رجانیوز تماس می گیرم و آنها را در جریان اصل موضوع قرار می دهم و با لطف سردبیر مطلب از روی خروجی سایت برداشته می شود اگر چه تعداد بازدیدهای آن حالا به حدود ده هزار بازدید رسیده بود!

شماره سردبیر خبرگزاری دفاع پرس را هم از طریق دوستان پیدا می کنم، با او تماس می گیرم و در این باره توضیح می دهم … بعد از چند دقیقه صحبت می فهمم که او کسی نیست جز «حاج عباس»از دوستان قدیمی خودم… حاج عباس قول می دهد که این موضوع را اصلاح کند و بزودی با دعوت از همرزمان شهید بهنام، روایت صحیح و درست از «انتقال قبر» شهید را منتشر کند.

آن چیزی که مرا واداشت تا داستان این اتفاق را با جزئیات روایت کنم این نیست که بگویم ما در بین شهیدانمان از این کرامات و این اتفاقات نداشته ایم نه، بلکه مقصود این است که بگوییم نه تنها ما موظفیم واقعیت ها را روایت کنیم. بلکه باید پیام اصلی شهیدان را بفهمیم و برای نسل های بعد روایت کنیم.

بهنام محمدی این شهید نوجوان ۱۳ ساله که در «اوج بصیرت و دشمن شناسی» در روزهای اول جنگ و در حالیکه خیلی ها با «استراتژی زمین بدهیم و زمان بگیریم» هر روز اجازه می دادند دشمن در خاک وطن پیشروی کند، تنها راه را «ایستادن پای حرف امام خود» و «مقاومت بر سر آرمانهای انقلاب» و «مقابله با دشمن» می دید و بر سر این راه خونش هم بر زمین ریخت.

نمی دانم شاید حکمت این موضوع هم این است که «بهنام محمدی هم این روزها می خواهد همچون همرزمان شهیدش، همین ۱۷۵ غواص دست بسته شهیدمان را می گویم، آمده است تا پیامی را به ما منتقل کند، پیامی که مختص این روزهای انقلاب است و آن هم چیزی نیست جز اینکه بگوییم؛ «خرمشهر را خون بهنام ها آزاد کرد نه لبخندهای دیپلماتیک!».

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000431/nf00431309-1.jpg
عکس انتقال پیکر شهید بهنام محمدی بدون نبش قبر

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000431/nf00431309-2.jpg
عکس تشیع باشکوه پیکر شهید بهنام محمدی در مسجدسلیمان در سال ۸۹

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000431/nf00431309-3.jpg
عکس استقبال باشکوه مردم مسجدسلیمان از مراسم انتقال پیکر شهید بهنام محمدی

 
انتقال پیکر شهید بهنام محمدی بدون نبش قبر

فیلم/ پاسخ مادر شهید محمدی به همه ی حاشیه های تدفین مجدد بهنام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
شهدا زنده اند ما مرده ایم ، ما اگر زنده بودیم برای پیشرفتکار دنیوی خود هرگز دروغ نمیگفتیم تهمت و افترا نمی زدیم ظاهر و باطن خود و فرزندانمان را متفاوت نشان نمی دادیم کینه به دل نمی داشتیم آبروی مومن را بخاطر دنیوی نمیریختیم زخم زبان نمی زدیم ثروت دنیوی خود را به رخ ضعفا نمی کشیدیم دست کمک به نیازمندان و ضعفا داشتیم تجاوز به اموال بیت المال نمی کردیم و .... پس ما انسانها مرده ایم و شهدا زنده اند انشااله بتوانیم نزد شهدا حداقل به اندازه سر سوزنی رو سفید باشیم شهدا شرمنده ایم که مال دنیوی ما را طوری بارآورد که پیامتان حفظ ححاب ، قران و اسلام بود را فراموش کردیم یا علی
هدیه به ارواح مطهر شهدا بخصوص شهید عزیز بهنام محمدی و امام شهدا اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
روحش شاد
حسین سعیدی
من ازاین برادر عزیز واقعا ممنونم که واقعیت را فرمودندمن که در شمال غربی ترین نقطه ایران زندگی می کنم بیش از10بار این مطلب را خوانده بودم و چندین روز بود ذهنم را مشغول کرده بود امروز هم دوباره اومدم درروز جمعه درباره این شهید گرانقدر تحقیق بیشتر کنم که با مقاله استدلالی شما مواجه شدم ودلم آرام گرفت.
من نمیدانم چرا اجازه میدهند به شهدای عزیزمان توهین کنند. چرا این چنین بی محابا به شهدا و قلب رنجور مادران و پدران داغدیده شهدا که قلبشان ملامال از ایمان و تقوی است می تازند.
کاش مقام عظمای ولایت دریکی از سخنرانیهایشان به این موضوع بپردازند واقعا اسفناک شده هرکس هرروز یک معجزه ای را نقل می کنند. هرکس می خواهد گوی سبقت را از تهمت زدن به شهدا از دیگری برباید
شهدا چشم وچراغ این ملتند ودرراه آزادی این ملک جان شیرین خودرا تقدیم اسلام وانقلاب نموده اند معجزه ای بالترازاین که نوجوان13 ساله اسلحه بدوش گرفته وازکیان مملکت خود دفاع کند؟
دروغ بستن به این شهدا وذکر کرامات دروغ توهین به شهدا است ودرحال گسترش است باید جلوی این کارها گرفته شود
حبیبی
واقعا حرف دلم را نوشتی ممنون
صمد
برادرم هر کاری الزاماتی می طلبد.برای لغو تحریم ها که نمی شود جنگید.باید با کارهای دیپلماتیک حل کرد.بنده هم مثل سایر همرزمانم در دوران دفاع مقدس رزمنده بودم ولی این اجازه را بخودم نمیدم که خلط مبحث کنم.
مرگ بر دیپلماسی لبخند به شیطان بزرگ
واقعا چور میشه که دو خبرگزاری معتبر و بزرگ اینجور خبریو پخش میکنن!!!
بنده حتی تو روزنامه هم این مطلب رو خوندم!!!
یعنی یه خبر دروغ چی میشه که نوشته میشه!!!
باید اول این مسیله پیگیر بشه!!!
خیلی دروغ و جعل تاریخ تو این خبر بود...
و مهمتر از اون اینه که خبرگزاری های ما در بررسی صحت اخبار انگار هیچ رسالتی ندارند!!!
rasool

من خودم بچه ی مسجد سلیمانم. شهید بهنام محمدی رو از منطقه ی کلگه در شهرستان مسجد سلیمان دفن بود. و برای اینکه نماد مقاومت و شهادت طلبی مردم مسجد سلیمان را بروی تپه ی ورودی شهر ایجاد کنند همراه با دیگر شهدای گمنام در وروودی شهر مسقر بر تپه ای بلند وی را منتقل و دفن کردند. بنده بارها بر روی قبر این شهید رفته ام. و هنوز هم یادمان و سنگ قبر ایشان در منطقه کلگه ی مسجد سلیمان وجود دارد.
روحش شاد.
آی مسولین نظام ، ای مدیرانی که از خزانه دولت و ملت اختلاس می کنید میخواهید چی بخورید میخواهید توی چه جایی بخوابید میخواهید ه ماشینی سواری شوید شما ره به حضرت زهرا ( سلام اله علیه ) به حرمت امام ، به حرمت رهبری نظام به حرمت خون چاک شهیدان دست بردارین از این هوای نفس دست بردارین از تخریب این مملکت بابا به خدا ایران اگه از تو خراب نشه هیچ کشور و قدرتی نمیتونه به اون نگاه چپ بکنه یادمان باشد که حضرت علی اصغر امام حسین (ع) روز قیامت چه سوالهایی خواهد کرد ایا این مملکت اسلامی و این همه جنایت و اختلاس بابا به خدا شرم داره به خدا مرگ داره بسه دل رهب ررو بیشتر از این خون نکیند .دیدار با شما به قیامت
Iran, Islamic Republic of
اینهمه از شهید و خون شهید مایه گذاشتی که لبخند دیپلماتیک را یاد آوری کنی ؟واقعا که.....