پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پرواز درناهای کاغذی در برج میلاد تهران

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 441407
همزمان با گرامیداشت روز جهانی صلح برج میلاد تهران مراسم بزرگداشت این روز را با پرواز «درناهای کاغذی» که برای حمایت از بیماران سرطانی، جانبازان شیمیایی و کودکان بی‌سرپرست است، برگزار می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از برج میلاد تهران، مراسم گرامیداشت روز جهانی صلح با عنوان «سیمرغ شمایید، اگر یگانه شوید و یگانه شویم» با پرواز پرنده‌های کاغذی که به شکل درنا هستند و تمامی آن‌ها توسط هنرمندان و تمام ایرانیان ساخته شده است، برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است ۳۰ هزار پرنده صلح کاغذی برگرفته از سیمرغ‌ها اسطوره‌ای عطار نیشابوری توسط ایرانیان و تعدادی از هنرمندان سینمای کشور ساخته شده و سپس رونمایی شود. قرار است درناهای کاغذی پس از رونمایی برای تزیین در بیمارستان‌های ویژه کودکان، سرای سالمندان و مراکز نگهداری از جانبازان اعصاب و روان استفاده شود.

علاقمندان به مشارکت در این کار خیرخواهانه می‌توانند تا ۱۰ شهریور به سایت www.origamiroshana.com مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام کاغذهای مخصوص ساخت این درناها را دریافت کنند. تاکنون ۲۴ هزار و ۷۵۰ عدد کاغذ توسط ایرانیان سفارش داده شده است و هر عدد می‌‌تواند تا سقف ۵ درنا را بسازد.

تاکنون ۲۵ شهر اصفهان، شیراز، کرج، چالوس،خوزستان، رامسر، ساری، محمودآباد، قم، بوشهر، ورامین، یزد، بروجرد، خرم‌آباد و غیره مشارکت گسترده‌ای در ساخت این درناهای کاغذی داشته‌اند.

مراسم رونمایی از این پرنده‌های کاغذی ۲۶ شهریور با حضور هنرمندان سینمای کشور در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و نمایش درناهای کاغذی تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد داشت. تاکنون ۴۰ کشور شامل کشورهای ژاپن، هند، روسیه، افغانستان، عراق، فلسطین و غیره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *