جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

فتنه ۸۸ لکه ننگ پرونده‌اصلاح‌طلبان تندروست

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 441704
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه فتنه ۸۸ لکه سیاهی در پرونده اصلاح‌طلبان تندرو است، گفت: خوشبختانه در نظام اسلامی سازوکاری تدارک دیده شده که وابستگان و دلبستگان به قدرت‌های جهانی نتوانند در مناصب حساس کشور از جمله نمایندگی مجلس قرار گیرند.
به گزارش جهان، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هماهنگی برخی افراد داخلی با خارج در فتنه‌ای که در سال ۸۸ شکل گرفت، کاملاً آشکار بود وگرنه معترضان داخلی این توان را نداشتند که به تنهایی همه گروه‌های معاند و ضد انقلاب خارج از کشور را علیه نظام اسلامی بسیج کنند.

وی افزود: در حوادث تلخ سال ۸۸ سردمداران نظام سلطه و غربی‌ها یکی پس از دیگری حمایت خود را از جنبش سبز و فتنه اعلام کردند. برخی سفارتخانه‌ها و خبرنگاران غربی در ماجرای فتنه فعالیت چشمگیری داشتند. حتی یک خبرنگار رژیم صهیونیستی به اسم خبرنگار یک کشور اروپایی به ایران آمده بود.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران با اشاره به «افشاگری مایکل لدین» مشاور اسبق شورای امنیت آمریکا درباره ارتباط سران جنبش سبز با دولت آمریکا، گفت: اگر این مستندات و مدارک هم ارائه نمی‌شد کاملاً معلوم بود که آمریکا جنبش سبز را همراهی می‌کند و هدفشان نیز براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم تصریح کرد: از شعارها، حرکات و آشوب‌هایی که به راه انداخته بودند معلوم بود که هدفشان اعتراض به انتخابات و حتی به دولت دهم نیست، بلکه اصل نظام را مدنظر قرار داده‌اند.

وی فتنه ۸۸ را لکه سیاهی در پرونده اصلاح‌طلبان تندرو خواند و گفت: در بدنه اصلاح‌طلبان نیروهای وفادار به نظام کم نیستند و در آن زمان هم راه خود را از افراطیون جدا کردند. حالا نیز جا دارد که موضع صریح خود را در برابر حمایت غربی‌ها از برخی طیف‌های داخلی مشخص کنند.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: درحالی که سیاست‌مداران انگلیسی و آمریکایی اظهار خرسندی می‌کنند که پس از توافق بتوانند سیاست نظام و رهبری در ایران را تغییر دهند، این افراد وفادار به نظام مرزبندی خود را با سیاسی‌کاران داخلی که به حمایت‌های خارجی دل‌ خوش کرده‌اند، بطور شفاف نشان دهند.

حسینی ادامه داد: اینکه افرادی برای رسیدن به قدرت حاضر شوند تمام آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب را کنار بگذارند و با دشمن بیگانه همکاری کنند، هیچ توجیهی ندارد. تنها راه جبران نیز این است که این اشتباه بزرگی که به عنوان خطای استراتژیک در کارنامه‌شان است را بپذیرند نه اینکه بر سر مواضع گذشت‌شان بمانند و همان مواضع را دوباره تکرار کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم تأکید کرد: افرادی که پایبند به ارزش‌های انقلاب و نظام هستند باید راهشان را از عناصری که با بیگانگان همراهی و هم‌آوایی داشته و دارند، جدا کنند. خوشبختانه در نظام اسلامی سازوکاری تدارک دیده شده که وابستگان و دل بستگان به قدرت های جهانی نتوانند در مناصب و موقعیت‌های حساس کشور از جمله نمایندگی مجلس قرار گیرند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران تأکید کرد: لذا این افراد از حالا که ماه‌ها تا انتخابات مانده است نهادهای قانونی مانند شورای نگهبان که حافظ اسلامیت و جمهوریت‌ نظام هستند را مورد هجمه قرار دادند و تلاش می‌کنند تا با فضا سازی و غبارآلود کردن فضای جامعه به اهداف خود که نفوذ در ارکان مهم نظام است، دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما تجربه مجلس ششم را دارند، گفت: در آن زمان به کسانی که با دشمنان هم‌آوایی و همراهی داشتند، میدان دادند و اینان در مجلس تحصن کردند، از خود مجلس با پارلمان اروپا در تماس بودند و به دنبال براندازی بودند. سخنانی را از تریبون مجلس بیان می‌کردند که با مواضع بی‌بی‌سی و رادیو اسرائیل تفاوتی نداشت.

حسینی در پایان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب کسانی که از نظام اسلامی که حاصل خون صدها هزار شهید است و از خط امام و رهبری فاصله گرفته‌اند، سر از آغوش دشمنان درآورده‌اند، گفت: چون راه سومی وجود ندارد که عده‌ای بگویند ما مخالف نظام هستیم و به عنوان یک گروه مستقل عمل می‌کنیم. سرنوشت چنین کسانی تاکنون این بوده که به راحتی جذب بیگانگان شدند و دانسته یا ندانسته در مسیر اهداف آنان نقش آفرینی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *