جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۱
۱۰

سخنان تامل‌برانگیز 'وندی شرمن' و پاسخ عراقچی

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 323309
ساعاتی پس از آنکه رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵ گفت که "آمریکا هیچ‌گونه پیشنهاد کاهش تحریم‌ها را به ایران ارائه نکرده"، مذاکره کننده ارشد ایران پاسخ وی را داد.
سخنان تامل‌برانگیز
به گزارش جهان، «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در مصاحبه با شبکه ۱۰ اسرائیل تصریح کرد که آمریکا هیچ‌گونه پیشنهاد کاهش تحریم‌ها را به ایران ارائه نکرده است.

این اظهارات وندی شرمن در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) مطرح شده است که قرار است ۷ و ۸ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبانماه) در «ژنو» برگزار شود.

وی در مصاحبه خود با این شبکه صهیونیستی که امروز یکشنبه منتشر شد، تصریح کرد: ما هیچ پیشنهادی در خصوص کاهش تحریم‌ها به ایران ندادیم و هیچ تحریمی را لغو نمی‌کنیم.

این در حالی است که پیشتر شرمن از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته بود تا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران قدری تأمل کنند و اجازه دهند مذاکرات پیش رود.

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه تأکید کرد که منافع امنیتی اسرائیل در حین فرایند مذاکرات با ایران نادیده گرفته نمی‌شود.

عراقچی: هرگونه راه‌حلی که متضمن لغو تحریم‌ها نباشد مورد پذیرش ما نیست

ساعاتی پس از مصاحبه شرمن، معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با ۱+۵ در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش آیا مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ در وین که ۸ و ۹ آبان برگزار شد به ویژه درباره تحریم‌ها مثبت بوده است؟ خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات انجام شده در ژنو و مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ در وین صرفا قابلیت‌ها و امکانات هر طرف در جریان مذاکرات بحث و بررسی شد و هنوز هیچ توافقی درباره این موضوعات بین دو طرف حاصل نشده است.

مذاکره کننده ارشد ایران با ۱+۵ در واکنش به اظهارات مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ مبنی بر این‌که "هنوز هیچ پیشنهادی به ایران برای لغو تحریم‌ها داده نشده است" تاکید کرد: هرگونه راه‌حلی که متضمن لغو تحریم‌ها نباشد، مورد پذیرش ما نیست.

به نظر می رسد، این موضع گیری پینگ پنگی حاصل خلف وعده مقامات آمریکایی است و نمی توان به مواضع آنان در جلسات مذاکرات اعتماد کرد.
https://jahannews.com/vdchvxnxw23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchvxnxw23nixd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
وقتی رئس جمهور کشورمون یه روز قبل از مذاکرات صندوق خالی کشور رو به فرض صحت!!! مطرح میکنه اونها هم باید فکر کنن که تحریمهاشون جواب داده و به خواسته شون رسیدن حالا اینجوری بزنن تو سر ما
حسینی ام
خیلی بد تحقیر شدیم. توسط اراذل و اوباش جهانی از موضع بالا با ما برخورد شد. آدم اگر قرار است بمیرد هم باید با عزت و شرافت بمیرد. ما هم ایرانی هستیم و هم شیعه، ایرانی شرافتی چند هزار ساله دارد و فرهنگ شیعه، فرهنگ جهاد و شهادت است و ذلت نمی پذیرد.
امیدوارم مسئولین بیشتر دقت کنند هم به شناسنامه خودشان و هم به مذهب شان.
United States
اظهارنظرهای خانم شرمن نشون می ده اونها می خوان ایران رو داشته باشن (درخواست از کنگره) اما در عین حال می خوان اسرائیل مثل ترقه نشه....بالاخره سیاست هست. خوب بالاخره اونها طیف جنگ طلب هستن.....
United States
خداییش یه ذره این خانم مخش شیرین می زنه
از قیافش هم معلومه اعتمادی به حرفهاش نیست
United States
مرگ بر دولت ادمکش آمریکا
مجید مجد
United States
آمریکایی ها بدونن
الملک الیبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
رهبری دیروز چی گفت.پس زیاد بحث نکنید.
ایرانی
مرگ بر آمریکا....ما ایستاده ایم تا آخر
روزبه
اگه آقای عراقچی تا آخرش همینطور با صلابت و ولایی بمونه مایه افتخار کشوره