پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تغییر شرایط ترخیص خودروهای ورزشکاران

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 389109
گمرک ایران در ابلاغیه ای به گمرکات اجرایی کشور درباره اجرای ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی اعلام کرد: ترخیص خودروهای وارداتی مربوط به ورزشکاران و جانبازان نیز تنها با حجم موتور تا ۲۵۰۰ سی سی مجاز است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، گمرک ایران در ابلاغیه ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: با توجه به نامه شماره ۳۴۵۲۹/۲۱۰/۹۳ مورخ ۹۳.۰۶.۲۵ اداره كل مقررات صادرات و واردات موضوع تصويب نامه شماره ۷۰۴۴۱/ت۵۱۰۴۰ هـ مورخ ۹۳.۰۶.۲۳ هيئت محترم وزيران بابت واردات خودروهاي سواري با حجم موتور بالاي ۲۵۰۰ سي سي مراتب بشرح ذيل اعلام مي شود:

۱- خودروهاي وارداتي با حجم موتور بالاي ۲۵۰۰ سي سي به هيچ عنوان قابل ترخيص از گمركات اجرايي نبوده و صرفا امكان مرجوع نمودن به خارج از كشور را داشته و در صورت پايان مهلت قانوني نگهداري كالا در انبار و متروكه شدن، قابليت فروش و عرضه به بازار داخلي را ندارند، لذا گمركات اجرايي مي بايست در هنگام تهيه و ارسال اظهارنامه متروكه بر روي اظهارنامه مربوطه عبارت «خودروهاي موصوف به استناد تصويب نامه شماره ۷۰۴۴۱/ت۵۱۰۴۰ هـ مورخ ۹۳.۰۶.۲۳ قابل عرضه به بازار نمي باشد» را درج نمايند.

۲- ورود و ترخيص هرگونه خودرو سواري از محل تصويب نامه هاي شماره ۲۰۴۴۰۸/ت۴۱۷۱۷هـ مورخ ۸۷.۱۱.۰۷ مربوط به خودروهاي وارداتي توسط جانبازان و شماره ۲۰۴۴۱۹/ت۴۱۸۲۹هـ مورخ ۸۷.۱۱.۰۷ و مربوط به خودروهاي وارداتي توسط معلولين و شماره ۸۵۷۱۱/ت۴۸۱۷۶هـ مورخ ۹۲.۰۴.۱۱ مربوط به خودروهاي وارداتي توسط ورزشكاران برتر كشور و ساير تصويب نامه هاي مشابه صرفا با حجم موتور ۲۵۰۰ سي سي و پايين تر مجاز است.

 

۳- خودروهاي با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدوده اين مناطق مجاز به تردد بوده و واردات آنها به قلمرو گمركي با رعايت كامل قوانين و مقررات امكانپذير مي باشد. ضمن اينكه از ورود موقت اينگونه خودروها به قلمرو گمركي به هر عنوان جدا خودداري شود. لازم است گمركات مستقر در مبادي ورودي و خروجي مناطق آزاد تجاري و اقتصادي در خصوص اجراي مفاد اين بند هماهنگي لازم با سازمان عامل آن منطقه به عمل آورد.

۴- در خصوص ترخيص و انجام تشريفات امورگمركي خودروهاي بالاي ۲۵۰۰ سي سي حتي در صورت ارائه ثبت سفارش معتبر نيز مي بايست در هر مورد با هماهنگي اين مركز اقدام لازم صورت پذيرد.

تصاویر نامه گمرک و سازمان توسعه تجارت
درباره ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *