جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴۵

یکی در بحرین در خون می رقصد و دیگری در تهران در تلویزیون!

سه شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 160805
و فرض کن این همسایه ات که برادر تو هم هست گرسنگی که هیچ، دارد به خون خود می غلطد و تو داری آجیل می خوری و پای صدا و سیمای مکتب ایرانی نشسته ای و به فیلم های طنزش می خندی!


به گزارش جهان وبلاگ قمارباز نوشت:فرمود که «به من ایمان نیاورده است، کسى که با شکم سیر بخوابد، در حالى که همسایه اش گرسنه باشد.»

حال فرض کن این همسایه برادرت هم باشد که فرمود: مؤمن برادر تنی مؤمن است.

و فرض کن این همسایه ات که برادر تو هم هست گرسنگی که هیچ، دارد به خون خود می غلطد و تو داری آجیل می خوری و پای صدا و سیمای مکتب ایرانی نشسته ای و به فیلم های طنزش می خندی!

دیگر فرض نکن، واقعیت است . چشم هایت را باز کن می بینی که برادران بحرینی و لیبیایی و یمنی ات در خیابان ها با شعار الله اکبر به روی زمین می افتند و عزادارند ولی در ایران عده ای جشن گرفته اند نوروز را؟

کدام عید؟ اگر روز اول سال برادرت از این دنیا پر بکشد باز هم می نشینی و آجیل و شیرینی می خوری؟

* نشسته بودم پای شبکه خبر حضرت صداوسیما تا شاید کمی از فضای دیگر شبکه های سکولار رسانه ملی رها شوم و از اخبار جهان اسلام مطلع شوم. آب یخی بود بر روی سرم!!! نمی دانم باز کدام همایش بود که داشت مکتب ایرانی را به خورد مخاطب می داد و تاسف بارتر از همه اینکه موضوع هم بود رقص های محلی قومیت ها!!! آدم ها با لباس های مختلف محلی به روی سن می رفتند و می رقصیدند و صدا و سیما هم با افتخار پخش می کرد که دارد کار فرهنگی می کند !!! یکی در بحرین در خون می رقصد و دیگری در تهران در تلویزیون!!!

عید قربان شهدای بحرین مبارک

در شیعگی تمام ما تردید است

مولا ز گناه ما، در تبعید است

نفرین به شعور نقشه ی جغرافی

بحرین عزا گرفته ایران عید است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه این کار اشتباه بزگیست .خون بردل انسان می شود و تبعاتش را نیز در عالم هستی خواهیم دید . ایا فکر نمی کنید مسلمانان مستحق چنین وضعیتی باشند ؟ این چه وضعی است ؟ هرجارا که نگاه می کنید جهل و خود خواهی است حتی در این کشور . برگذاری جشنها با اصرار قوه مجریه انجام گرفته و با سوء استفاده از شرایط ویژه منطقه
در بعد داخلی . اقای احمدینزاد می دانند که به این دلیل در داخل کشور مخالفین برگذرای این مراسم سکوت می کنند . ولی گرم است و توجه نمی کند که با حیثیت خود بازی می کند . من فکر نمی کنم که ایشان حتی در میان مسئولین هم پیاگاه انچنانی داشته باشد . من که به عنوان یک شهروند به ایشان اعتمادی ندارم . هرچند خصوصیات مثبتی هم داشته باشد ولی عملکردش اصلا خوب نیست حرفهایش هم بیشتر شعاری و غیر موثر است
Canada
صدا و سیما جای خود که محل عیش عوام الناس است! حسرت از خواص عالیمقام که با بر پایی جشنهای نوروزی بسبک شاه ملعون در صدد کسب وجهه در بین از ما بهتران درآمدند و بی شرمانه بساط رقص و پایکوبی نه تنها بر روی خون مسلمین بلکه بر روی دلهای خونین ما پا گذاشتند . بقول حضرت امام خمینی(ره) نقل به مضمون در حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه: جوانان مارا کشتند وجشن گرفتند و رقصیدن و چراغانی کردند و...
Iran, Islamic Republic of
از دستاوردهای احمدی نژاد و دوستانشه دیگه
Iran, Islamic Republic of
مخالفت با دولت شاخ و دم ندارد -نویسنده اینقدر جانماز را ابکشیده - جانماز اب رفته - جهان نیوز هم ... دارد
حالا خوبه هر روز سال تو ایران عزاداریم. یه هفته عید رو هم نمی تونید به ملت ببینید؟؟
Iran, Islamic Republic of
حافطه مردم دقیق کارمی کند.
شماها همان کسانی هستید که روز
عاشورا در تهران می رقصیدید.
شماهمانی هستید که مسجد اتش زدید و هورا کشیدید .و....

حا چی شده که ادعای مسلمانی می کنید .
Iran, Islamic Republic of
مسائل رو چرا قاطي ميكني همينجوري مردم جذب شبكه هاي ماهوارهاي شدند حالا فكر كن صداو سيما اين دوتا سريال هم پخش نكنه كسي ديگه اصلا ديگه مخاطب صدا و سيماي ملي ميمونه.مردم بحرين عزيز ولي نميشه مردم رو به زور گريوند در وقت شادي اينجور كه شما ميگين بايد مردم هم مسافرت نرند و بشينن خونه هاشون زار بزنند.
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش فراوان از اون روزي پيغمبر به شهادت رسيد تا به امروز همواره شيعيان در حال شهادتند چه يك نفر چه صد نفر اين خون پاك شيعست كه به بركت آن محور كاعنات مي چرخد حضرت صادق فرمودند ما بعد از عاشورا عيد نداريم تمامي اينها قبول ولي هنگامي كه مردم پارا جنار و ممسلمانان چين در حال قتل و غارت بودند همچون شمايي پاي ورزژن هاي مختلف اخراجي ها و بعضا در ايام عيدالزهرا در حال قهقه و تمسخر ديگران بوديد و يا براي گرفتن جشن هسته اي يا ماهواره اميد به جهانيان فخر فروشي ميكرديد و يا روز 22 بهمن فيلم كميك نگاه مي كرديد .. ننگ برشما بي بصيرتان بل هوس
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، همه ما از آنچه که این روزها بر بحرین و دیگر کشورهای اسلامی می گذرد متاسفیم. اما کمی منصف باشید. آیا شما صحبت های آقای احمدی نژاد در آن همایش را شنیدید؟ شنیدید که رئیس جمهور مفهوم نوروز را چگونه تبیین کرد؟ شنیدید که روحیه جنگ طلبی و وحشی گری غربی ها را فقدان موهبتی به نام نوروز که پیام آور صلح و انسان دوستی است عنوان کرد. نوروزی که در روایات مورد توجه قرار گرفته است و نه چیزی که شما تصور می کنید. مکتب ایرانی چه ربطی به نوروز دارد؟ منصف باشید.
Iran, Islamic Republic of
شما شدید کاسه داغتر از آش. چرا دوست دارید همه مثل شما فکر کنن؟ یکبار تو سایتتون از اتفاقات سوریه هم نوشتید یا اون به نفعتون نبود. همه که همیشه نمی تونن عزادار باشن سالی یکبار ملت عید دارن اونم ببین می تونید بگیرید.
Latvia
دست نویسنده این مقاله را می بوسم
Iran, Islamic Republic of
خدا نجاتشون بده . ولي هنوز يادمان نرفته در بازيهاي فوتبال مقدماتي جام جهاني با همين پرچم عربستان جلوي چشم ميليونها ايراني رقصيدن // اما حالا ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا انقدر منفی هستید شما؟
حزب اللهی بودن هم ادم میخواهد که شما نیستید! به شما میگویند تندرو و محکوم به شکست.

با گریه من بحرین ازاد می شود؟ اگر 70 میلیون ایرانی 24 ساعته گریه کنند شما راحت میشوی و ما حق شیعه بودنمان را ادا کرده ایم؟ و بحرینی ها بر عربستان قالب می شوند؟

با دیپلماسی میتوان انها را رها کرد،21 کشور درایران بودند اندکی مذاکره و فشار کافیست!
ادم باشید.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران همیشه نشون دادند که پای عقایدشون هستند و همیشه از مظلومین جهان حمایت کردند و خواهند کرد ولی این که بخوایم فیلم های نوروزی رو هم ربط بدیم به همه چیز خیلی غیر منطقیه لطفا همه چیز رو با هم مخلوط نکنید نویسنده وبلاگ قمارباز که من وبلاگشو خیلی دوست دارم آیا از حال همه همسایه هاش خبر داره یا نه؟ البته صدا و سیما هم دقیقا شب سال تحویل اشاره ای به بیداری اسلامی کرد شاید هم باید بیشتر کار می کرد ولی به نظر من صدا و سیما بعد از مدتها یه تکونی به خودش داده و داره بهتر کار میکنه لطفا بیخودی جو درست نکنید.
به نظر من دیدن اون یه تیکه آهنگ محلی تو سریال پایتخت از دیدن مستند ها و برنامه های هدف دار من و تو و فارسی1 خیلی خیلی سالم تره لطفا همه جانبه ببینید.
تمام مسئول ها دارن میگن جشن نوروز هم ایرانی هست هم اسلامی اگه قرار باشه نوروز نداشته باشیم اصلا نباید داشته باشیم جنگ افغانسان جنگ عراق جنگ لیبی جنگ پاکستان مصر لیبی اردن بحرین عرببستان اینطوری که نشد یک نویسنده اون هم نویسنده وبلاگ نمیتونه بگه که ما چیکار کنیم و به دولت دستور بده اگه مملکت قانون داشت باید با این نویسنده بر خورد میشود که داره به مسئولین و مردم توهین میکنه شما اگه ناراحتی نگاه نکن
Iran, Islamic Republic of
(اين قسمتي از بيانات رهبري معظم انقلاب در حرم شريف رضويست باشد كه همگي پند گيريم .)عيد نوروز ايرانى براى همه‌ى ما مردم ايران و نيز مسلمانانى كه در كشورهاى ديگر عيد نوروز را ميشناسند و گرامى ميدارند، فرصت مغتنمى است براى اينكه از اين روز و از اين مناسبت، در سمت و سوى حركت اسلامى استفاده كنيم. دأب و دِيدن اسلام اين است: از همه‌ى فرصتها، از همه‌ى لحظه‌هاى زندگى، از همه‌ى مقاطع حيات در شكلهاى گوناگون استفاده شود، براى تكامل انسان، براى پيشرفت معنوى و مادى نوع بشر. ما ايرانى‌ها ميتوانيم با استفاده‌ى از اين مناسبت، به كارهائى كه اسلام ما را به آن دعوت كرده است، و در جهت احكام اسلامى و معارف اسلامى حركت كنيم؛ خودمان را با اهداف عاليه‌ى اسلام آشنا كنيم. در اين ايام، صله‌ى رحم، توجه به خداى متعال، شنيدن سخنان خوب از يكديگر، و اجتماع در مراكز دينى و معنوى، از آن فرصتهاى مغتنمى است كه بايد از آن استفاده كرد.

حقيقت اين است كه مردم عزيز كشور ما در طول ساليان متمادى و بخصوص در اوقات حاكميت نظام اسلامى بر كشور، از عيد نوروز هم براى معنويت، براى معرفت، براى نزديكى به خدا استفاده كرده‌اند. شاهد هم اين است كه شما در ساعت تحويل اگر ملاحظه كنيد، مى‌بينيد بيشتر مردم در مراكز دينى، در بارگاه‌ها، در زيارتگاه‌ها و مشاهد مشرفه و در مساجد مشغول توجه و دعا و ذكرند. معناى اين حركت عظيم اين است كه ملت ايران از اين آئين و از اين سنت هم براى دين بهره‌بردارى ميكند. اين بايد خط شاخصى باشد براى ما در همه‌ى امور، كه براى پيشرفت معرفت خود، معنويت خود، دين خود، استقرار احكام اسلامى و معارف اسلامى و اخلاق اسلامى بهره‌بردارى كنيم. اميدوارم خداوند متعال همه‌ى ما و همه‌ى ملت ايران را بر اين كار موفق بدارد.
Iran, Islamic Republic of
اونموقع جنگ عراق و ایران که این عربها با تمام وجود طرفدار عراق بودند شما کجا بودی که برای مردم ایران زمین دل بسوزونی
حال کاسه داغتر از آش شدی
تامل برانگیز است
زمانی که مردم ما نیز در خون میغلطیدن برادران بحرینی و عراقی ما در چه میغلطیدن...!!!
با این تندروی هایتان عاقبت خوشی یرای خود ندارید چه برسد به همسایگانتان...
Netherlands
این نویسنده به نظر من خودش حالیش نیست چی نوشته. آقا جان نوروز مال ایرانی هاست نه مال عرب ها. اگر صحبت از یک جشن یا سنت مشترک بین ایرانی و عرب بود شاید چنین ایرادی وارد بود اما ما ایرانی ها چرا باید سنت خودمان را به خاطر عرب هایی که اصلا حتی آن را نمی شناسند کنار بگذاریم؟ به نظر من اینهایی که این ایراد را میگیرند کاسه داغتر از آش شده اند چون فکر نمی کنم حتی خود عرب ها هم انتظار داشته باشند ایرانی ها بیایند سنت های خاص خودشان را به خاطر آنها کنار بگذارند. و البته پایبندی به سنت خودی معنی اش همدردی نکردن با کسانی که در تحت سرکوب و کشتار هستند نمی باشد. شما آیا می توانید یک کشور عربی را نام ببرید که به خاطر غم و درد ایرانی ها جشن و شادی خودشان را کنار گذاشته باشند؟ چرا فقط بعضی ایرانی ها هستند که اینطور برای عرب ها سینه چاک می کنند؟ چند روز پیش در اینترنت یک مصاحبه دیدم با یکی از سردمداران حرکت اخیر در بحرین که یک پزشک زن جوان بود و مبتکر اصلی راه اندازی جنبش از راه اینترنت بود. مصاحبه کننده از او پرسید آیا شما بحرینی ها به دنبال نظامی مثل ایران هستید؟ او گفت نه ابدا. ما نمی خواهیم یک دیکتاتوری برود و یک دیکتاتوری بدتر به جایش بیاید. خوب بفرمایید وقتی اونها نظام ایران را یک دیکتاتوری بدتر از دیکتاتوری بحرین میدانند آنوقت ما باید عید خودمان را برای خاطر آنها کنار بگذاریم؟
Iran, Islamic Republic of
اگه مملكت دست امثال شما متحجرها باشه كه هر روز خدا بايد عزادار باشيم بخاطر اينكه هر روز يا يك نفر تو فلسطين كشته ميشه يا تو بحرين يا تو يك جهنم ديگه. چقدر عقب مونده اين شما. خدا رو شكر كه دست شما نيست. خدا رو صد هزار مرتبه شكر. بشين تنهايي حرص بخور.
Canada
امام صادق (ع) فرمودند : دعا سلاح مؤمن است... برای برادران شیعه در بحرین دعا کنیم... خداوند ظلم وهابی‌های تروریست را به خودشان برگرداند انشا‌الله

در مسلمان بودن خودمان ، و در اسلامی بودن حکومتمان باید شک و تردید کرد

در شیعگی تمام ما تردید است
بحرین عزا گرفته ایران عید است
Iran, Islamic Republic of
یادمان نرفته در بازی فوتبال ایران و بحرین بعد از باخت ایران به بحرین و حذف تیم ملی ایران بازیکنان و تماشاچیان بحرینی با پرچم عربستان می رقصیدند از آن روز چیزی عوض نشده است
Russian Federation
اگر نتوانم بگويم نفوذي هاي موساد در سايت شما لانه كرده اند، لااقل مي توانم بگويم منافقان كور دل تا آن جا جلو آمده اند.
مسؤولان هوشيارند و صداي مهربان شده دشمن از سايت جهان را به خوبي مي شنوند.
Iran, Islamic Republic of
چیزی برای گفتن ندارم بجز اینکه بگم متاسفم
Iran, Islamic Republic of
چقدر ب...که چشم دیدن عید باستانی رو ندارد
Iran, Islamic Republic of
به این میگن استادانه ترین ربط "مکتب ایرانی" به "انقلاب بحرین"!!!
بتاز جهان! بتاز که حالا وقت تاختنه! نوبت ما هم می رسه...
Iran, Islamic Republic of
واقعاً بي جنبه اي ما چقدر است كه حتي فيلم هاي سرد وبي محتواي صدا وسيما را هم تحمل نمي كنيم .
انقلاب بحرين را ملت بحرين شكل دادند . بايد شاد باشيم . البته بايد به كمكشان بشتابيم نه اينكه مثل بي عرضه ها ماتم بگيريم وخود خوري كنيم
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم که چرا فقط ما باید غصه دیگران را بخوریم همین مردم بحرین در 8 سال جنگ جیکشان در نیامد .در تحریمها هم که همراهی کردند .کلاً تمام کشورها اینجور بودند.
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
ما اگر بتوانیم دردهای هموطنان خودمان را درمان کنیم کاری کرده ایم کارستان.
Iran, Islamic Republic of
نويسنده محترم :كجايند مردم بحرين درايام سختي ملت ايران بمبارانها موشك بارانها شهادتها مصيبتها وهمه وهمه من به يك چيز اعتقاد پيدا كردم هركس از ابتدا انقلاب آغاز انقلال اسلامي تاكنون ذره به ملت ومردم مسلمان شيعه ايران ظلم كرده باشد اكنون زمان پاسخ آن است اشتباه نكن همينان بودند كه درايم سالهاي جنگ فقط نذاره گر تكه تكه شدن جوانان مان بودند حالاشما توقع چه داري اشتباه نكن سنت خداست بهشت وجهنم همين دنياست
Iran, Islamic Republic of
لطفا اين انتقاد هاي متحجرانه را بس كنيد ، مردم نياز مند طراوت و شادابي هستند . اين مطالب ديگر خريدار ندارد .
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم عربا زمان جنگ ملت ایران نه عید داشت و نه شب سر راحت رو بالش میذاشت اونا جشن می گرفتن
این به اون در
Kuwait
اينجور كه پيداست خبر نداريد: در سوريه هم در خون مي رقصند
Iran, Islamic Republic of
اگر راست مي گفتيد نظرات را روي سايت مي گذاشتيد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم شما احساس می کنی خیلی از رهبر بهتر می فهمی
جهان جان شما و اعضای محترمت عزا گرفته اید یعنی خدا وکیلی شما عید دیدنی نرفتید آجیل نخوردید چرا اینقدر شعار می دید مطمعن باش دولت ایران بیشتر از شما به فکر مردم بحرین است
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود
قابل توجه ایرانیای بی غیرت
Iran, Islamic Republic of
تندروی نکن عزیز!
وقتی به راحتی و بدون هیچ احتیاطی در صحبتهایت، شبکه های صداو سیمای جمهوری اسلامی را سکولار می خوانی، می توان به ضعف در سایر استدلالهایت هم پی برد! در خط اعتدال حرکت کن، همه ما برای برادران و خواهران مسلمان خود ناراحت هستیم و تنها کاری که الان از دست ما برمی آید دعا کردن است پس برای آزادی و پیروزیشان دعا می کنیم ولی اینکه انتظار داشته باشی یه گوشه ای کز کنیم و زار زار گریه کنیم و این عید را که فرصتی برای نزدیکی خانواده ها و صله رحم است به گریه و زاری بگذرانیم، باید بگویم از این خبرها نیست. ما از نو شدن طبیعت و فرارسیدن عید و دید و بازدید خوشحالیم و در جای خودش از رنج و سختی برادران و خواهران خود در کشورهای دیگر ناراحت، ولی این دو را از هم تفکیک می کنیم و مثل شما مسائل را با هم قاطی نمی کنیم. اسلام دین اعتدال است عزیز!
Iran, Islamic Republic of
همین عرب های بحرین و قطر و کویت و عربستان و... بودند که توی هشت سال جنگ علیه ایران، به عراق کمک کردن. حالا چرا باید دل ما برای اونا بسوزه! چون مسلمون هستن! مگه ما مسلمون نبودیم؟ دل اونا برای ما سوخت؟ لطفا در امور داخلی کشورهای دیگه دخالت نکنید. مشکلات رو در منطقه پیچیده تر نکنید.
Iran, Islamic Republic of
خواهشا كاسه داغتر از آش نباشيد اگر اينجوري كه شما نوشته ايد اون موقع بايستي مراجع عزاي عمومي اعلام ميكردند و تا حالاهم از سوي مراجع ورهبري عزاي عمومي اعلام نشده ...
Iran, Islamic Republic of
این قدر هم افراطی نباشید
آنها هم برادرند
مسلمانند
انسانند ولی آیا این برادران گرامی نبودند که در جنگ عراق علیه ایران ابراز خوشحالی و پای کوبی می کردند. دولار به عراق می دادند؟
هرچیزی جای خود
اگرايران را ، اسوه مقاومت ودليري و غيرت ايراني را زبان زد دنيا ميدوني ، بدان كه در زمان جنگ بنده سرباز بودم در مقابل دنيا ايستاديم و خون داديم كه هر پارس كردني جوابي دارد اما با صبر ، ال سعود هم پاسخش رو از ريشه ايراني در بحرين خواهد گرفت . بدانيد ريختن خون بي گناهان ، اسباب استحكام تاج و تخت را استوار نگه نمي دارد تا خون ايراني در رگ و ريشه برادران در بحرين است و بهاء پيروزي رادر خون دادن تجربه كردن مطمئن باشيد آل سعود وخليفه مثل تفاله سقوط خواهند كرد چراكه خدمتكاران انها دردنيا سقوط كردند و مسولين هم در زمان مناسب پاسخ آل سعود و حاكمان توخالي دبي را هم خواهند داد و نگاهشان به حربه ها و رقاصك ها خيلي جمع است خاطر جمع باشيد انشا....
Iran, Islamic Republic of
با اینکه دولت نهم و دهم بیشترین همکاری های راهبردی را با کشور های مسلمان من جمله با قطر و سنگال و مالزی و از همه مهم تر با ترکیه و افغانستان و پاکستان داشتند باز هم از مکتب ایرانی سخن میگویید !!!
آیا کمک به سیل زدگان پاکستان خود ترویج مکتب اسلامی نبود ؟
و مساله رقصیدن در خون , شما مطمئن باشید ایران بیشترین تاثیر گزاری در پیشبرد انقلاب های منطقه را دارد و سخنان رهبری در نماز جمعه و دیدار ایشان با نمایندگان کشور های اسلام از جمله نماینده اخوان المسلمین خود حاکی از بی کار ننشستن ما است و شما اگر تلویزیون را روشن کنی مدام از انقلاب های مسلمین سخن میگوید . حالا این شادی نوروز را مطرح میکنی حداقل نشان بده رسانه ی ملی بیشترین بحث را راجع به انقلاب ها میکند . اگر برنامه های شاد نوروز پخش نشود مردم شاکی میشوند . یا علی
پیشنهادت چیه؟
لابد انتظار داری بریم اونجا بجنگیم
خب ابراز همدردی می کنیم
اما یادت باشه برای کسی بمیر که برات تب کنه
Iran, Islamic Republic of
توی زمان جنگ از خود عراقی ها هم عده ای دلشون با ایران بود. اینن دلیل میشه که ما همه عراق رو بد بدونیم؟و برعکس عده ای از ایرانی ها هم مخالف ایران بودند دلیل شد که همه ایران رو خوب بدونیم؟ کلا این چیزها باعث نمیشه که ما از مظلوم دفاع نکنیم و بگذاریم آل سعود و امریکا هر غلطی خواستند در منطقه بکنند. بالا خره یه زمانی بحرین جز ایران بوده و برای دخالت ما نسبت به ال سعود مستحق تریم