شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

اعزام اورژانس برای امداد در هر ۱۰ ثانیه

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 380801
سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه نیروهای این سازمان هر ۱۰ ثانیه یکبار ماموریت دارند گفت: هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مجتبی خالدی در مورد اقدامات اورژانس کشور در طرح تابستانی گفت:طرح امداد تابستانی در ۴ حوزه از جمله اورژانس پیش بیمارستانی به صورت زمینی و هوایی برای حوادث ترافیکی در حال اجرا است. ۱۲۵۴ پایگاه امداد جاده ای در سطح راههای کشور فعال هستند و براساس آمارها هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۸۰ درصد عملیات های جاده ای نیروهای اورژانس در کمتر از ۱۴ دقیقه در صحنه حادثه حاضر شده اما به طور میانگین امداد جاده ای در ۱۵ دقیقه انجام می شود.

سخنگوی اورژانس کشور با اعلام اینکه در برخی حوادث مردم چندین دقیقه پس از حادثه با اورژانس تماس می گیرند، افزود: سعی کردیم ۱۵۰ هزار کیلومتر از راههای فرعی را پوشش دهیم به همین دلیل امداد هوایی با ۱۴ فروند بالگرد کارش را از دوماه قبل آغاز کرد. امروز بیشترین امدادرسانی ها در حوزه امداد هوایی قم انجام می شود.

خالدی با اعلام اینکه اورژانس کشور هر ۱۰ ثانیه یکبار ماموریت دارد،ادامه داد: علاوه بر آمبولانس ها در نظام تحول سلامت متخصصان در اورژانس های بیمارستانی حاضر بوده و درمان مصدومان ترافیکی در اورژانس بیمارستان ها رایگان درمان می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *