شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

برنامه لیگ برتر‌ی‌ها در بازار نقل و انتقالات

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 410302
غول‌های لیگ برتر از هم اکنون ستاره‌های آتی خود را زیر نظر گرفته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هنوز زمان نسبتا زیادی به آغاز بازار نقل و انتقالات تابستانی مانده است اما تیمهای مطرح لیگ برتر در تدارک تیم فصل آینده خود هستند. لیگ برتر انگلیس که در فصل گذشته پرخرج‌ترین لیگ جهان بود، امسال نیز به نظر می‌رسد آمار خود را حفظ کند.

* سامی خدیرا

به نظر می‌رسد سامی خدیرا هدف اصلی تیم‌های انگلیسی باشد. پس از آنکه فصل گذشته مسوت اوزیل (آرسنال)، الکسیس سانچس (آرسنال)، سسک فابرگاس (چلسی)، دیگو کاستا (چلسی) و آنخل دی ماریا (منچستریونایتد) از تیم‌های بزرگ اسپانیا جدا شدند و به لیگ برتر رفتند، باید انتظار داشت در این فصل هم شاهد کوچ ستاره‌ها از لیگا به لیگ برتر باشیم. سامی خدیرا بازیکنی است که خروجش از رئال تقریبا قطعی شده است. با حضور تونی کروس، خامس رودریگس و لوکا مودریچ دیگر جایی برای خدیرا باقی نمانده است، خدیرا در این فصل فقط ۱۶ بار برای رئال مادرید بازی کرد. این آمار برای بازیکنی که در تابستان همراه ژرمن‌ها قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرده است، راضی کننده نیست.

البته خدیرای ۲۷ ساله در دو سه فصل گذشته با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده است. این مصدومیت‌ها مانع شده است تا این بازیکن تونسی‌الاصل بتواند خودش را در ترکیب تیم رئال مادرید جا بیندازد. با توجه به قرارداد او با رئال مادرید که در حال اتمام است، تیم‌های زیادی برای به خدمت گرفتن او اعلام آمادگی کردند.

* خدیرا کجا می‌رود؟

لیورپول مشتری جدی این بازیکن است. استیون جرار قرار است در تابستان راهی لیگ آمریکا شود و به این ترتیب لک‌لک‌ها می‌خواهند هر طور شده خدیرا را جذب کنند و به جای استیون جرارد او را در ترکیب ثابت قرار دهند. روزنامه بیلد آلمان خبر داده است به زودی قرارداد داخلی لیورپول با خدیرا امضا می شود و این بازیکن آلمانی به عضویت لیورپول درخواهد آمد. علاوه بر این تیم، تیم‌هایی چون بایرن مونیخ، منچستریونایتد، آرسنال و چلسی نیز به جذب این بازیکن تمایل نشان دادند، خدیرای آلمانی اگر آماده باشد و بتواند مانند جام جهانی بازی‌های خوب و باطراوتی از خود نشان دهد یکی از برترین بازیکنان پست خود محسوب می‌شود.

* پیرامره آبومیانگ

آرسنالی‌ها مدت‌هاست این مهاجم سریع و گلزن را زیر نظر گرفتند تا در تابستان او را به لندن ببرند. آبومیانگ ستاره دورتموند در غیاب مارکورویس بود و توانست گل‌های زیادی در بوندسلیگا به ثمر برساند. در حالی که علاقه‌مندان به فوتبال انتظار داشتند ماکو رویس در تابستان دورتموند را ترک کند، ولی این بزیکن قراردادش را با زردپوشان آلمانی تمدید کرده است. ولی حالا نوبت به آبومیانگ رسیده است. آرسنالی‌ها امیدوار هستند با مبلغ ۲۹ میلیون پوند این مهاجم را به خدمت بگیرند. شاید آرسنال با حضور این مهاجم گلزن بتواند برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش کند. آبومیانگ سرعتی و گلزن است. او علاوه بر بازی در خط حمله می‌تواند در پست هافبک کناری هم به خوبی ظاهر شود. آبومیانگ این فصل ۱۵ گل برای دورتموند به ثمر رساند و ۸ پاس گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داد.

* رحیم استرلینگ

لیورپول این فصل تیمی خوب ولی در عین حال شکننده بود و در بازی‌های حساس خود کم آورد و اکنون فقط در لیگ برتر می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. آن‌ها خیلی از این شرایط خوب را مدیون بازیکن جوانی به نام رحیم استرلینگ هستند که پدیده فوتبال جهان است. در طول فصل جاری صحبت‌های زیادی درباره پیوستن استرلینگ به رئال مادرید به گوش رسید. استرلینگ از حضور در لیورپول خوشحال است و می‌خواهد قراردادش را تمدید کند. او درباره شرایط خود در این تیم بندرنشین گفت: تنها تمرکزم روی قهرمانی با لیورپول است. می‌خواهم با تیم محبوبم افتخارات زیادی تجربه کنم. من هنوز خیلی جوان هستم و می‌توانم فضاهای متنوعی را تجربه کنم. هر روز با مدیر برنامه‌ام صحبت می‌کنم و او به من گفته است فقط روی فوتبال تمرکز کنم. هر اتفاقی که درباره آینده قراردادم باشد را مدیر برنامه‌ام و باشگاه لیورپول آن را مدیریت خواهند کرد. از فوتبال بازی کردن لذت می‌برم و می‌خواهم در لیورپول فوتبال خود را ادامه دهم. لیورپول که لوئیس سوارس را فصل قبل از دست داد، بیشتر بازی‌های این فصل خود را بدون دانیل استوریچ مصدوم برگزار کرد.

رحیم استرلینگ این فصل ۱۲ گل برای لیورپول به ثمر رساند و ۶ پاس گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داد.

* مائورو ایکاردی

توتو اسپورت از علاقه منچستریونایتد به جذب ایکاردی خبر داده است. این مهاجم جوان و بااستعداد از شراط خود در اینتر راضی نیست و می‌خواهد یک تیم جدید را تجربه کند. ایکاردی احتمالا در منچستریونایتد جانشین رادامل فالکائو خواهد شد. ایکاردی همراه با کارلوس توس در حال حاضر برترین گلزن سری A است. او این فصل تاکنون ۱۴ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. در صورتی که اینتر، ایکاردی مهاجم خودش را از دست بدهد، پول لازم برای خرید پائولو دیبالا مهاجم پالرمو را به دست خواهد آورد. منچستر چند فصل قبل فدریکو ماکتی ایتالیایی را در خدمت داشت که عملکرد چندان خوبی نداشت و نتوانست در اولدترافورد دوام بیاورد.

* آردا توران

این هافبک ترک این فصل در آتلتیکومادرید عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. لیورپول که سخت به دنبال جذب یک هافبک مرکزی است، آردا توران را زیر نظر گرفته است تا در صورت ناکامی در جذب سامی خدیرا، بتواند ستاره ترک آتلتیکو مادرید را جذب کند. البته قیمت این بازیکن شاید باعث شود که هر تیمی نتواند او را جذب کند. قیمت این بازیکن ۲۶ میلیون پوند است.

* خریدهای احتمالی

منچستریونایتد ممکن است یک ستاره دیگر را به یوونتوس بفروشد. پس از اتفاقی که برای پل پوگبا افتاد و این هافبک فرانسوی را به تیم ایتالیایی داد، این بار نیز قرار است یک اتفاق مشابه رخ دهد. یوونتوس قصد دارد آندریاس پریرا را از تیم ذخیره‌های منچستر به خدمت بگیرد. پریرا ۱۹ ساله در سال ۲۰۱۱ از تیم جوانان پاری سن ژرمن به منچستریونایتد پیوست ولی هنوز نتوانسته حتی یک بار برای منچستر به میدان برود. حقیقتی که پریرا را آزار می‌دهد. پریرا کاملا آماده است و می‌خواهد فوتبال بازی کند، به نظر یوونتوس بتواند به زودی پریرا را به فهرست نفرات خود اضافه کند.

چلسی مدتی است که به طور جدی کارلوس بادال پدیده ۱۵ ساله والنسیا را زیر نظر گرفته است. بادال در تیم نوجوانان اسپانیا بازی می‌کند ولی نتوانسته است خود را وارد ترکیب تیمش در لیگ کند. چلسی اطمینان دارد که می‌تواند این پدیده جوان را به خدمت بگیرد. به نظر می‌رسد همان سناریوی همیشگی در حال رخ دادن است، چلسی یک بازیکن جوان را به خدمت بگیرد و در نهایت او را به تیم دیگری قرض دهد و سود کلانی از او به دست آورد.

تاتنهام خیلی تمایل دارد که آیمن آبدنور مدافع موناکو را به خدمت بگیرد. این مدافع ۲۵ ساله تونسی تقریبا ۵ میلیون پوند قیمت دارد ولی این قیمت روز به روز در حال افزایش است. او در بازی برابر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا درخشید و توانست تیم لندنی را در خانه تحقیر کند. پس از این بازی قیمت مدافع تونسی احتمالا با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است.

به زودی باید منتظر یک انتقال از فوتبال آسیا به تیمی دیگر در آسیا باشیم. باشگاه ملبورن ویکتوریا استرالیا تایید کرد آدریان لییر مدافع باسابقه این تیم که سابقه ۱۷۶ بازی در لیگ استرالیا را در کارنامه خود دارد، در آستانه پیوستن به تیم چینی شاندونگ است. لیگ فوتبال چین از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و به این ترتیب باید منتظر یک انتقال زودهنگام در فوتبال آسیا باشیم.

* منچسترسیتی

این تیم انگلیسی به احتمال زیاد در نقل و انتقالات تابستانی یک ستاره را به خدمت خواهد گرفت. سیتیزن‌ها به تازگی کوکه ستاره اسپانیایی تیم آتلتیکو مادرید را زیر نظر گرفتند. کوکه که در تیم ملی اسپانیا جانشین ژاوی شده است و توانسته بازی‌های خوبی را در آتلتیکو به نمایش بگذارد، به احتمال زیاد در تابستان راهی منچسترسیتی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *