شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حمله دوباره جنگنده‌های ناشناس به لیبی

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 377201
جنگنده‌های ناشناس، سحرگاه امروز چهارشنبه بار دیگر مواضعی را در شهر طرابلس پایتخت لیبی بمباران کردند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از شیکه خبری «اسکای نیوز» خبر داد، با ادامه درگیری‌های مسلحانه در لیبی که ازز یک‌ماه پیش آغاز شده است، هواپیماهای جنگی ناشناس، سحرگاه امروز برخی از مواضع نظامی در طرابلس، پایتخت این کشور را بمباران کردند.

هنوز مشخص نیست این مواضع نظامی که هدف حمله جنگنده‌های ناشناس قرار گرفته‌اند، متعلق به دولت بود یا شبه‌نظامیان قبیله‌ای و یا گروه‌های مسلح درگیر در طرابلس.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا، عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد امارات و مصر اقدام به حملات هوایی در لیبی کرده‌اند.

«جنیفر پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «امارات و مصر، در روزهای اخیر حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در لیبی آغاز کرده‌اند.»

پساکی «مداخله‌های خارجی در لیبی را که به دو دستگی‌ها در این کشور می‌انجامد و روند دموکراسی در آن را تخریب می‌کند، محکوم کرد.»

عملیات نظامی اخیر در حالی صورت می‌گیرد که لیبی به دلیل تلاش‌های مسلحانه شبه‌نظامیان گروه‌های تندرو و شبه‌نظامیان قبیله‌ای همپیمان با آنها در تسلط بر کشور در نوعی هرج و مرج به‌سر می‌برد.

برای دومین بار است که جنگنده‌هایی (ناشناس) اهدافی در پایتخت لیبی را هدف قرار می‌دهد، مواضع نظامی شبه‌نظامیان اسلام‌گرا دوشنبه گذشته بمباران شد.

به گفته برخی منابع، هواپیماهای جنگی لیبی، هفته گذشته طی عملیاتی در طرابلس برخی پایگاه‌های متعلق به گروه‌های مسلح وابسته به شبه‌نظامیان موسوم به «عملیات فجر لیبی» را بمباران کردند.

آمریکا و متحدان اروپایی آن تشدید درگیری‌ها و اقدامات خشونت‌بار در لیبی را محکوم کرده و تداوم روند دموکراسی در این کشور را خواستار شده بودند. واشنگتن، لندن، پاریس و برلین در بیانیه‌ای «مداخله‌ خارجی که به تجزیه لیبی می‌انجامد را محکوم کردند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *