پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵

هدف آمارسازان از اعلام یک نرخ بی‌اساس

بیشترین اتلاف در حوزه سدها، کانالها و لوله های انتقال آب است
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 387309
در حالیکه کشور با بحران کم آبی روبروست عده ای با امارهای غلط در پی القای این شبهه هستند که بیشترین اتلاف منابع ابی در بخش کشاورزی اتفاق می افتد و با اعلام انکه ۹۰ درصد کل آب در دسترس به کشاورزی تخصیص می یابد بدنبال کاهش سهم کشاورزی از مصرف آب بوده که در نهایت وابستگی کشور به محصولات غذایی را بوجود خواهد آورد.
هدف آمارسازان از اعلام یک نرخ بی‌اساس
به گزارش جهان به نقل از مسیر آنلاین، طی آمارهای موجود از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب قابل دسترس برای مصرف، حداکثر ۵۰% آن صرف کشاورزی می شود و غیر از ۱۵% آب شرب و صنعتی، مابقی در حوزه مدیریت وزارت نیرو در حوزه سدها، کانالها و لوله های انتقال تلف می شود؛ در همین خصوص معاون وزیر جهادکشاورزی نیز در گفتگو با خبرنگاران با نادرست اعلام کردن مصرف ۹۰ درصدی کشاورزی، ارائه آمارهای نادرست را باعث گمراهی دولت و مردم دانست.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه آمارهای دقیق و صحیح و به موقع از فعالیت‌های کشاورزی گفت: مصرف ۹۲ درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی ادعایی بی‌پایه و بی اساس است و سیاست‌های کشاورزی و اقتصادی را گمراه می‌کند.

عبدالمهدی بخشنده در همایش روز ملی آمار در تهران گفت: آمارهای غیردقیق خطای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی ها را بیشتر می‌کند و بارها آمار مصرف ۸۸ میلیارد مترمکعب منابع آبی در کشاورزی تکرار می‌شود که پایه علمی ندارد و معلوم نیست در کجا برآورد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اعلام این موضوع که با صرفه‌جویی ۵ درصدی در میزان‌مصرف آب در بخش کشاورزی می‌توان کمبود آب کشور را جبران کرد، موجب می‌شود تا مردم در بخش شهری در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *