شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱۲
۳۷

یک درخواست از هاشمی‌ درباره پرونده پسرش/ فشار به قاضی

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 407603
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌تواند با تقاضا از دستگاه قضایی برای اعمال آنچه قانون تعیین کرده دستگاه قضایی را حمایت کند.
یک درخواست از هاشمی‌ درباره پرونده پسرش/ فشار به قاضی
به گزارش جهان، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد دادگاه مهدی هاشمی، گفت: قوه قضائیه در یک آزمون بسیار بزرگی است که قطعاً افکارعمومی قوه قضائیه را رصد می‌کند و بعد هم نسبت به صدور رأی قضاوت خواهد کرد، لذا امید داریم قوه قضائیه مانند چند پرونده اخیر که سربلند بیرون آمده، در این پرونده نیز فارغ از فشارها سربلند بیرون بیاید.

وی در مورد فشارهایی که برای پرونده مهدی هاشمی به دستگاه قضایی وارد می‌شود، اظهار داشت: خبرهایی که به گوش ما می‌رسد حکایت دارد فشار بر روی دستگاه قضایی و خانواده قاضی و خود قاضی زیاد است و به عناوین مختلفی سعی دارند القا کنند که پرونده سیاسی است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مورد نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پرونده فرزندش، مهدی هاشمی، گفت: آقای هاشمی می‌تواند با تقاضا از دستگاه قضایی برای اعمال آنچه که قانون تعیین کرده، دستگاه قضایی را حمایت کند.

کوهکن:
وجدان عمومی با رأی قاطع و عادلانه به مهدی هاشمی اقناع می‌شود


محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پرونده مهدی هاشمی و مطالبه مردم از دستگاه قضا در رابطه با این پرونده، گفت: باید از دستگاه قضا حمایت شود تا بدون تاثیرپذیری از اشخاص و گروه‌ها روند بررسی پرونده را به صورت عادلانه‌ انجام داده و رأی خود را صادر کند.

وی افزود: رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی مطالبه معقول و منطقی تک تک افراد جامعه است. در رابطه با این پرونده نیز خواست ما از قوه قضائیه صدور رأی عادلانه و مطابق با مُر قانون و بدون تاثیرپذیری از افراد است.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری عملکرد دستگاه قضا طی سال‌های اخیر را نشان واضحی از اجرای عدالت توسط این قوه و عدم تاثیرپذیری از اشخاص و گروه‌ها دانست و گفت: اگر رای قوه قضائیه در این پرونده قاطع و عادلانه باشد قطعا وجدان عمومی اقناع می‌شود.

جلیلیان:
قاضی پرونده مهدی هاشمی نسبت به حواشی کاملا بی‌تفاوت باشد


علی‌ جلیلیان عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز درباره رای دادگاه مهدی هاشمی و فشار‌هایی که بر قاضی پرونده وارد می‌شود، به تسنیم گفت: همه ملت ایران و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند قوه قضائیه با صدور حکمی عادلانه به دور از فشارها و حواشی بسیاری که پیرامون پرونده وجود دارد، استقلال و سلامتی خود را اثبات و از این آزمون دشوار به سلامت بیرون بیاید.

وی در خصوص اعتماد به دستگاه قضایی کشور، اظهار داشت: هیچ‌کس نسبت به سلامت و استقلال قوه قضائیه شکی ندارد، اما انتظار می‌رود در موارد خاص دقت و اطمینان بیشتری خرج شود تا سفارشات و مذاکراتی که در جهت تاثیر بر مسیر رسیدگی پرونده تا صدور حکم ادامه دارد کاملا بی‌تاثیر و بدون هیچ جهت‌گیری به پایان برسد.

جلیلیان تاکید کرد: در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران فرزند یک کشاورز با فرزند ارشد‌ترین مقام کشور در برابر محکمه یکسان است و امید است که این شعار در حوزه عمل نیز اثبات شود و قاضی پرونده تنها رضای خدا را معیار حق قرار دهد و نسبت به حواشی کاملا بی‌تفاوت باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به امید حکم نهایی
Iran, Islamic Republic of
به امید حکم نهایی عادلانه قاطع
Iran, Islamic Republic of
من شك ندارم اين سخنان و حرفها در نهايت به نفع مهدي هاشمي تمام خواهد
گردن دله دزد را باید با اره برقی از سرش جداکنند
[..] عدالت .حالا به خاطر پدرش و با تخفيف تجديد نظر حبس ابد
احمد
Iran, Islamic Republic of
آیا بیان این حرفها فشار به قاضی و دستگاه قضایی نیست؟ شما دارید اعلام میکنید اگر آقای مهدی هاشمی با محکومیت سنگینی مواجه شد دستگاه قضایی عادلانه برخورد کرده است و......
Iran, Islamic Republic of
این در راستای تعدیل فشارهای سهمگینی است که باند زر و زور و تزویر در حمایت از م.ه. عملیاتی کرده اند و ممکن موجب احساس تنهایی قاضی شود و حکمی در راستای کاهش فشارها بدهد
جناب احمد آقا اگر گوش های شما مخملیه؛ گوش ملت مخملی نیست؛ این همه جرم مشهود داره؛ اگر تبرئه بشه و یا یکی دو سال حبس بخوره معلومه فشارها به سرانجام رسیده
Iran, Islamic Republic of
آقای گوش سالم چرا نزدیک به رای دادگاه و انتخاب ریاست خبرگان اینقدر فشار زیاذ شده؟ شما که مخملی نیستید فکر می کنید دیگران مخملی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
رهگذر
United States
نخیر شما اشتباه متوجه شدید. ما داریم میگیم وقتی جرمی علنی انجام شده انتظار داریم قاضی مربوطه حکم مناسبی صادر کنه و اگر غیر از این بشه حتماً در صدور حکم اعمال نفوذ کرده اند.
شما هم لطفاً مغلطه نفرمائید ملت بسیار آگاه و باهوش هست.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
محسنی اژه ای گفتند:فشار به قوه قضاییه می آورند. حال حرف ما این است کسانی که به قوه قضاییه فشار می آورند را به مردم معرفی کنید تا افکارعمومی به خطا نرود دوم:-) محاکمه را علنی کنید سوم به جرم پشتیبانی از تحریم بیشترش هم در کنار به هم ریختن مملکت و فساد گسترده در ستاد بهپنه سازی سوخت که کاری انجام نشد ۰۰۰۰رسیدگی‌ شود من حقوق دان نیستم یک انقلابی هستم ولی این جرایم آنقدر واضح و برجسته است وپر سند که منکر آن مثل منکر شدن روز روشن است
آقای محترم فساد این آقا دیگه کاملا مشخصه پروند استات اویل که تو نروژ حکم براش دادن و طرف نروژی که به مهدی هاشمی رشوه داده (15.2 میلیون دلار که با دلار) محکوم شده و خودشم هم به این جرم اعتراف کرده ولی رشوه گیرنده در ایران کاملا آزاده وکسی هم پیگیر پرونده اش نیست
ساکت
چقدر این ...ر خوش خط و خالو گنده اش می کنید....
تاتا
مه آفرید جرمه انگشت کوچیکه مهدی هاشمی هم نبود اعدام شد اگر این آقازاده حکمی کمتر از اعدام واسش ببرن باید به اصل ماجرا شک کرد
منهم با حرف شما موافقم.
Iran, Islamic Republic of
فشار رفتار شماست یا رفتار هاشمی ؟
شما که هر کاری تونستید برا خراب کردن هاشمی کردید دیگه کاری هم هست که نکرده باشید ؟ !! ماشالا به هاشمی که هنوز ایستاده .
البته همه ما منتظر حکم عادلانه خواهیم بود .
Iran, Islamic Republic of
حالا ما منتظر قضاوت قوه قضائیه در مورد فرزند یک کشاورز و فرزند یک فرد ارشد در جامعه خود هستیم آیا عدالت رعایت می شود در مورد فائزه که اصلا عدالت رعایت نشد آنهمه جرم سنگین و جزای سبک برایش بریدند اگر برای مهدی هاشمی هم همینگونه باشد پس ملت پی می برد که قوه قضائیه از خودش اراده ای ندارد و به دیگران وصل است. محاکمه علنی مهدی هاشمی خواست ملت است.
اقایان مسئول درقوه قضائیه بدانید که چشم مردم به حکم انقلابی واسلامی که مورد رضای خدای متعال است دوخته شده است اگرسیاسی کاری نمائید وخارج ازعدل اسلامی حکم دهید به لعن مردم انقلابی ونفرین وغضب الهی دچار خواهیدشد .همین طوری هم دراین مورد اهمال گردیده است .احکام مسئولان شرکت استاد اویل چندسال قبل توسط دادگاه نروژوامریکا صادرگردیده است وما تازه داریم این اقا زاده را محاکمه مینمائیم .حکم قانونی وعادلانه نشانه استقلال قوه قضائیه است .ازاین زمان واین دادگاه بهترین رای را اعلام نمائید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
اگر قانون برای همه یکسان بود این همه اختلاس و بخور بخور نبود من 5 میلیون وام خرید خودرو گرفتم پس از 5 سال که اقساط را دادم برایم اخطار آمد دفتر اقساط را بردم گفتند درست که پرداخت کردی ولی باید یک میلیون و هشت هزار دیر کرد بدی حالا طرف اصل وام چند میلیاردی را نداده و سه دوره دولت ها بگم بگم کردن هنوز اسم وام کیرنده ها را جرائت ندارند بگویند حالا شما بگو قانون برای من و این افراد یکسان است اگر دنیای دیگر هست من مطمعن هستم که هست باید آنهایی که در راس کار هستند جواب بدهند چون در این دنیا هیچ کس به حرف امثال من گوش شنوائی ندارد و قانون هم هیچ وقت از امثال من حمایت نخواهد کرد
عین سین
Iran, Islamic Republic of
ایراد کار این است که مردم از محتوای پرونده بی خبرند حالا چطور پشتیبانی کنند؟هرچند به قاضی هم اعتماد دارند اما شما شانتاژ وجوسازی این طرف را هم دست کم نگیرید اینا کسانی هستند که در سال 88 با متهم کردن نظام به تقلب و بعد آشوب و...... حرمت همه را شکستند نه به امام حسین رحم کردند نه امام خمینی نه مقام معظم رهبری نه شهدا نه نظام ونه.......وعین تانک همه را زیر شنی خود بردند
ال م
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما که خوب تشخیص دادی که خلاف مه آفرید یک هزارم م.ه نیست اگر عدالت واقعا اجرا شود حکم [..] ولی آنچه مسلم است حکم این آقا زاده هم مثل خواهرش که رفته بود ساندویج بخوره خواهد بود و آنهم زندان با امکانات رفاهی در سواحل قناری و لندن اللهم عجل لولیک الفرج
India
اگر واقعا به سلامت دستگاه قضا باور دارید بگذارید رای بدهد نه اینکه بگویید اگه سنگین نباشه رای یعنی اعمال نفوذ
این یعنی باور دارید که قوه قضا نفوذ پذیره .
ضمنا پرونده زمینخواران ورامین چه شد
حمزه
این یعنی که حکم مهدی هاشمی مشخص است اما دستگاه قضایی از ترس اینکه خانم مرعشی دوباره مردم رابه علت محکومیت فرزندشان به خیابان دعوت کنند از حاج آقا اجازه خواستند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
من تنگ نظر تر از مردم ايران نديدم، بدبختي سرنوشت محتوم اين مردم نا نجيبه كه يك روز به پشتوانه يكي بلند مي شن و روز بد دستشو گاز ميگيرن و از بدبختيش لذت ميبرن، اين پرونده سياسيه، اين بنده خدا اگه جرمي مرتكب شده بود بر نميگشت به ايران، انتقام پدرو دارن از پسر ميگيرن، درود بر هاشمي، درود بر هاشمي، درود بر هاشمي.
جاوید
ما هم منتظر قدرتنمایی قوه قضائیه هستیم.شدیدترین حکم باید صادر بشه تا مردم دوباره به قوه قضائیه امیدوار بشن .ببینید دادگاه برای رحیمی بخاطر چند میلیارد که برای خودش هم نگرفته بود 5سال حبس و جزای نقدی برید حالا ببینید جرمهای به این بزرگی این اقازاده چقدر باید بریده بشه.بزرگترین امتحان در طول تاریخ برای قوه قضائیه همین پرونده هست.
باقر
Iran, Islamic Republic of
چنین دادگاه هایی باید علنی برگزار گردد
عبد.....
پشتش گرمه......
Iran, Islamic Republic of
مدرکی برای متهم کردن مهدی هاشمی وجود ندارد و فقط فشارآوردن تندروهابرای انتقام گرفتن ازآیت الله هاشمی ،دلیل این محاکمه است .
.
Iran, Islamic Republic of
پشتش گرمه...
باباجون يه كار بكنيد كه مردم باور كنن...
رضا
Romania
حمایت پیشکش بازم نفرستدش ماموریت خارج کشور
.
Iran, Islamic Republic of
اتفاق خاصي نميفته.
ايشون كه كاري نكرده !
United States
قوه قضاییه در معرض امتحان بزرگی قرار گرفته است.
کسی که حق 70 میلیون نفر رو خورده باید به اشد مجازات برسه..
افشین
اگر دستگاه قضا عدالت را رعایت میکرد الان این م[..] با این همه ضررهایی که به کشور و مردم ایران وارد کرده که تحریم یکی از انها است نباید ازادانه جولان بدهد و به همه اعتقادات مردم بخندد . البته می دانم که این کامنت را پخش نمی کنید متاسفانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از قوه قضاییه بابت پرونده های مه آفرید خسروی و رحیمی که عدالت را اجرا کرد منتظر اجرای قاطع عدالت در مورد این آقازاده هستیم.
رضا
مطمعن باشید آخر این ماجرا ماست مالی کرد...
نوکر ابوالفضل
ایکاش فرزندان همه بزرگان اگر خطایی کرده اند وپولی از بیت المال برداشته اند فارغ از مسئولیت پدر محترمشان دردادگاه صالحه محاکمه وحکم قانونی اجراشود .