پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

واکنش روسیه به اقدام آمریکا درباره ابوطالبی

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 355601
وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با خودداری از دادن روادید به حمید ابوطالبی نماینده دائمی جدید ایران در سازمان ملل ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: تصمیم اخیر مقامات آمریکایی در مورد خودداری از دادن روادید به حمید ابوطالبی نماینده دائمی جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل باعث حیرت شده است. این قدم که با نقض تعهدات آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل اتخاذ شده نمیتواند به شکل دیگری به غیر از ابزار فشار سیاسی واشنگتن بر کشور عضو سازمان ملل ارزیابی شود.

چنانچه معلوم است، طبق ماده ۴ موافقتنامه سازمان ملل با دولت آمریکا در مورد محل استقرار نهادهای مرکزی سازمان مورخ ۲۶ ژوئن ۱۹۴۷ «مقامات فدرال، حکومت ایالات و مقامات محلی آمریکا نباید برای ورود یا خروج نمایندگان یا مقامات کشورهای عضو سازمان ملل در محل استقرار نهادهای مرکزی سازمان ملل اشکال ایجاد کنند». ضمناً در سند خاطر نشان می‌شود این بند «بدون بستگی به اوضاع روابط کشورهایی که اشخاص مذکور تبعه آن‌ها هستند و دولت ایالات متحده در عمل خواهد بود». از این نگران شدهایم که چنین قدم‌هایی فعالیت عادی سازمان ملل را دشوار می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *