پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

افزایش حق بیمه خودروهای با راننده جوان

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 285302
وی ادامه داد: این مورد در در آیین نامه جدید شخص ثالث که در دست بررسی است لحاظ شده و در زمان عملی شدن دیده خواهد شد و بخش کمی از خسارت از حسابشان کسر می شود.
به گزارش جهان به نقل از صنعت بیمه، جواد سهامیان مقدم در خصوص اقداماتی که می تواند در کم کردن آمار فوت و جرح ناشی از تصادف موثر باشد، گفت: افزایش مبلغ حق بیمه خودروهای فرسوده و کم کردن مبلغ حق بیمه خودروهای کم‌خطر در کاهش میزان تصادفات قطعا موثر خواهد بود.

وی در گفتگو با دنیای صنعت خاطرنشان کرد: خودروهایی که از لحاظ قابلیت و ویژگی، دارای مدل پایین تری هستند و احتمال میزان آسیب رساندن آن ها در جاده ها بیشتر است تعرفه بیشتری باید نسبت به خودرو های با قابلیت های بیشتر بدهند.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران افزود: باید خودروهای فرسوده، حق بیمه بیشتری پرداخت کنند تا با این شیوه از حضور آنها در جاده‌ها جلوگیری شود تا بدین ترتیب حوادث جاده‌ای نیز کاهش یابد.

این کارشناس بیمه ای تصریح کرد: در خصوص بیمه شخص ثالث خودرو،دولت محترم تصمیم گیری می کند که در آن فاکتورهای بازدارنده خسارت و نرخ حق بیمه افرادی که لازم است تا از تخفیف بهره مند شوند دیده می شود.

سهامیان مقدم خاطر نشان کرد: به منظور تشویق دارندگان وسیله نقلیه به رعایت اصول ایمنی در رانندگی، برای وسایل نقلیه‌ای که در طول دوره بیمه‌نامه خود خسارتی وارد نمی‌کنند، در سال دوم ۱۰ درصد و در سال‌های بعد متناسب با تعداد سال‌هایی که خسارت نداشته‌اند تا ۷۰ درصد تخفیف در حق بیمه محاسبه می شود.

وی ادامه داد: این مورد در در آیین نامه جدید شخص ثالث که در دست بررسی است لحاظ شده و در زمان عملی شدن دیده خواهد شد و بخش کمی از خسارت از حسابشان کسر می شود.

سهامیان مقدم اظهار کرد: خودرو ها به لحاظ پوشش شرکت بیمه ماشین هایی که نو بوده ودارای قابلیت ویژه و کارگرد متفاوتی هستند نسبت به ماشین هایی که سالها پیش تولید شده و کیفیت برتری نسبت به ماشین های نو ندارند حق بیمه متفاوتی داشته باشند و لازم است در مجموع در تعیین حق بیمه خودرو هم به فاکتورهای ماشین دقت شود و هم به فیزیکش و راننده خودرو باید توجه کرد.
وی گفت: در تعیین نرخ و قوانین ما، به راننده کمتر توجه شده است بدین معنا که راننده ای که از نظر سنی جوان است درصد ریسک و خطر سازی آن نسبت به شخصی که سالها رانندگی کرده بیشتر است ولی با این وجود جوانی که با این شرایط در جاده رانندگی می کند همان نرخی را می دهد که راننده میانسال و با تجربه آن را پرداخت می کند.

سهامیان مقدم اظهار کرد: اگر صنعت بیمه ما به سمت راننده محور و خودرو محور حرکت کند طبیعا نرخ های بیمه متعادل تر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران ادامه داد: اگر کسانی که ریسک پایین دارند حق بیمه کمتر بدهد و کسانی که ریسک بالایی در بروز حادثه دارند حق بیمه بیشتری بدهند عدالت برقرار خواهد شد.

وی در پایان گفت: تقریبا خودروهای فرسوده که تحت پوشش بیمه هستند درصد پایینی را به خود اختصاص دادند و با تسهیلاتی که دولت محترم پیش بینی کرده در بیمه ایران این درصد بسیار پایین است.
مدیرعامل بیمه ایران افزایش مبلغ حق بیمه خودرو های فرسوده را ضروری دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *