شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲

سرپرستی‌نجفی بروزارت‌علوم غیرقانونی شد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 392501
عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد با توجه به اینکه فاصله زیادی با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم نداریم، حضور نجفی در وزارت علوم برای یکسری هماهنگی‌ها و بدون دخل و تصرف در اموال دولتی، مانعی ندارد و مشکل‌ساز نیست.
به گزارش جهان؛ محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره ادامه حضور نجفی به عنوان سرپرست در وزارت علوم با توجه به پایان مهلت سه‌ماهه، اظهار داشت: طبق قانون سمت سرپرستی قابل تمدید نیست، یعنی آقای نجفی دیگر نمی‌تواند به عنوان سرپرست در وزارت علوم حضور یابد و اداره وزارت علوم توسط یک سرپرست بیش از ۳ ماه اگر با دخل و تصرف در اموال باشد، غیرقانونی است.

وی افزود: اگر آقای نجفی بدون دخل و تصرف در اموال وزارت علوم در این وزارتخانه حضور یابد، از آنجایی که فاصله زیادی با جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم نداریم، چندان مشکل‌ساز نیست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس بر همین اساس تأکید کرد: با توجه به اینکه جلسه رأی اعتماد به «فرهادی» وزیر پیشنهادی علوم، چهارشنبه هفته جاری ۵ آذرماه برگزار می‌شود، لذا اگر حضور آقای نجفی در وزارت علوم برای اعمال یکسری هماهنگی‌ها و بدون دخل و تصرف در اموال وزارت علوم باشد، مشکل‌ساز نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طبق قانون اساسی ریس جمهور می تواند به عموان سرپرست وزارتخانه باشد و نجفی را به عنئان قائم مقام خود در انجا قرار دهد و کلیه امور را هم به وی تفویذ کند
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
آقای نجفی امروز در وزارت علوم حضور داشته اند.
8 سال غیر قانونی را تحمل کرده ایم , 8 روز را می پذیریم.