شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش واردات نفت چین از ایران

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 376301
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع ناظر بر فعالیت نفتکش‌ها، گزارش داده است که میزان واردات نفت خام چین از ایران طی یکسال ۴۰درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اطلاعاتی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد میزان واردات نفت خام چین از ایران در ماه گذشته میلادی (جولای) در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۴۰.۶ درصدی داشته است.

پس از آنکه ایران و گروه موسوم به ۱+۵ آذر ماه سال گذشته بر سر پرونده هسته‌ای به توافقی موقت دست یافتند، چین میزان واردات نفتی از ایران را افزایش داد. بر اساس یکی از بندهای توافق موقت، ایران می‌تواند میزان صادرات نفتی خود را در سطح یک میلیون بشکه در روز باقی نگه دارد و آمریکا نیز متعهد شده است برای کاهش این میزان صادرات، تلاش نکند. از آن زمان چین به اصلی‌ترین هدف صادرات نفتی ایران در جنوب شرق آسیا تبدیل شده است.

مقامات فعال در صنعت نفت می‌گویند قیمت پایین‌تر نفت خام ایران در مقایسه با رقبایی چون عربستان سعودی، موجب شده تا «سینوپک» اصلی‌ترین پالایشگاه نفتی چین در سال جاری میزان واردات نفت خام از ایران را افزایش دهد.

علاوه بر این، حجم بالای واردات «کاندنسیت» (نفت فوق سبک) از ایران نیز از جمله دیگر دلایل افزایش آمار واردات نفتی چین از ایران است. پکن نفت فوق سبک را نیز به عنوان نفت خام به حساب می‌آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *