جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶
رئیس قوه قضاییه:

آمریکایی‌ها قصاص را ضد حقوق بشر می‌دانند اما خودشان مرتکب هرگونه قتل و شکنجه می‌شوند

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 396804
رئیس قوه قضائیه، گفت: اجتماع عظیم مردم در اربعین حسینی پدیده‌ای نادر در جهان است که هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند این چنین جمعیت بیست میلیونی را گردهم بیاورد.
آمریکایی‌ها قصاص را ضد حقوق بشر می‌دانند اما خودشان مرتکب هرگونه قتل و شکنجه می‌شوند
به گزارش جهان به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، ارادت و توجه امت مسلمان به ویژه شیعیان به واقعه عاشورا و حضور میلیونی در مراسم اربعین را نشانه‌ای از یک پدیده عظیم اجتماعی، برگرفته از نقش و جایگاه عظیم ائمه اطهار و مقام معنوی و تأثیرگذاری آنان دانست و گفت: این اجتماع عظیم پدیده‌ای نادر در جهان است که هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند این چنین جمعیت بیست میلیونی را گردهم بیاورد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: این حرکت خودجوش جز با عشق به ائمه اطهار(ع) و امام حسین (ع) میسر نمی‌شود و چیزی جز حقیقت عظیم باطن عالم و تاثیر ماندگار حرارت و معنویت انوار قدسی ذات مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و ماندگاری عمل صالح در محضر خداوند را نشان نمی‌دهد.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه به لحاظ مادی، وقایع و جنگ‌های بسیار بزرگتری قبل و بعد از واقعه عاشورا شکل گرفته و این جنگ‌ها کم هم نبوده‌اند اما از هیچ کدام اثر قابل توجهی بر جای نمانده است و این حادثه عاشوراست که بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان شور و شوق و حرارت جانگدازی را بر قلوب مؤمنان و انسان های آزاده ایجاد می‌کند، تأکید کرد: هیچ تحلیل سیاسی و مادی چنین تاثیرگذاری و ماندگاری را توجیه نمی کند جز اینکه باید چشم بصیرت را باز کرد و ملاحظه کرد که چگونه اگر عملی برای خدا باشد و به نیت قرب الهی صورت گیرد این چنین ماندگار می‌شود و مسیر زندگی مومنان را عوض می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا و حمایت دولتمردان از این گزارش گفت: اقدامات ضد بشری دولت بوش بر همگان روشن است و تجاوز به حقوق افراد و ملت‌ها در سراسر جهان و حمله به عراق و افغانستان و کشتن مردم بی گناه بر کسی پوشیده نیست اما در دوران ریاست جمهوری فعلی آمریکا ادعا می‌شود که وقایعی مانند حمله به شهروندان آمریکایی و شکنجه و کشتن سیاه پوستان مهم نیست و انتشار آن نیز نشان از قدرت این کشور است؛ آن هم در حالی که ادعاهای حقوق بشری آمریکا گوش فلک را پر کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با طرح این پرسش که چرا از ۶ هزار صفحه گزارش تنها بخش کوچکی از آن منتشر شده است، گفت: بزرگترین فجایع علیه مردم کشورهای دیگر و حتی مردم خود آمریکا شکل می‌گیرد و در واقع مقامات و پلیس و نیروی نظامی این کشور مردم را ابزاری برای نیل به اهداف خود کرده‌اند و تبرئه پلیس مجرم به حسب پاره‌ای گزارش‌ها یکی از همین افتضاحاتی است که این موضوع را اثبات می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها موضوعی مانند قصاص را ضد حقوق بشر می‌دانند اما خودشان دست به هرگونه قتل و غارت و شکنجه می زنند افزود: امیدواریم این وضعیت ضد حقوق بشری در آمریکا پایان یابد گرچه بعید است که آنان از اعمال و رفتار فجیع علیه انسانهای بی گناه در داخل خاک آمریکا و سایر نقاط جهان دست بردارند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از سفر به چین و چگونگی حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و مقابله با فساد در این کشور را ارائه داد.

در ادامه گزارشی از وضعیت بودجه دستگاه قضایی در سال آینده از سوی معاون راهبردی قوه قضاییه ارائه و در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خداوند همه دلسوزان نظام از جمله آملی لاریجانی را حفظ کند
مهناز
آقای لاریجانی عزیزهمچنان منتظراعدام موسوی و کروبی و ... هستیم
ناشناس
.تشکر از جناب آقای لاریجانی ...
مهم نیست آمریکا چه میکند...
کاوه
اقای لاریجانی پرونده ر...های اقازاده چی شد ...
فارسی
Iran, Islamic Republic of
..
مرگ بر آمریکا بدون شک و تردید.
...