جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

آمادگي قرارگاه خاتم‌ براي مهارلكه نفتي آمریکا

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 121376
درپي ناكامي‌ آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها در مهار لكه نفتي، فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء(ص) سپاه از آمادگي متخصصين اين قرارگاه براي مهار لكه نفتي خليج مكزيك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، سردار رستم قاسمي فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء (ص) گفت: اين مايه ننگ و شرمندگي است كه آمريكا و انگليس و كساني كه خود را مهد تكنولوژي و ابرقدرت حوزه صنعت و اقتصاد جهاني مي‌دانند با گذشت دو ماه از تخريب سكوي توليد نفت در منطقه خليج مكزيك قادر به مهار فوران نفت ‌نباشند.

قاسمي خاطر نشان كرد: دستور اوباما به ارتش آمريكا براي دخالت و ورود به صحنه اين حادثه كه ديگر به بحران منطقه‌اي و بلكه فرامنطقه‌اي تبديل شده است نشان ‌دهنده چالش فناوري غرب و به بن بست رسيدن متخصصين مغرور كمپاني‌هاي بزرگ نفتي انگليسي و آمريكايي است.

وي با اشاره به نگراني‌هاي جهاني از بروز يك فاجعه زيست محيطي در خليج مكزيك و تاثير آن بر زندگي عادي ساكنان ساحل مناطق كارائيب تصريح كرد: ابراز اميدواري دولت مردان آمريكايي و تلاش نافرجام آنان در مهار اين لكه، برغم بسيج تمامي امكانات و ظرفيت‌ها و حتي دخالت ارتش، مقامات و مردمان كشورهاي حوزه دريايي كارائيب را سخت نگران كرده است و تصور اينكه اين لكه نفتي با ورود به جريان قدرتمند دريا به سواحل باهاماي جامائيكا و كشورهاي ديگر، فاجعه زيست محيطي و انساني را در تاريخ رقم خواهد زد، براي آنها كابوسي وحشتناك است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء با تاكيد بر احساس مسووليت دولت و ملت ايران در برابر اين امر انساني و برشماري توانمنديهاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي بويژه متخصصين نفتي قرارگاه خاتم الانبياء(ص) اظهار داشت: در صورتي كه آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها و نيز شركت‌هاي غربي خود را در مهار لكه نفتي ناتوان مي‌دانند از ايران درخواست كنند، مي‌توانيم با بررسي‌هاي لازم، متخصصين قرارگاه خاتم الانبياء سپاه را جهت كمك به جلوگيري از ادامه اين فاجعه بزرگ و پايان بخشيدن به بحران زيست محيطي و مهار لكه نفتي به منطقه اعزام كنيم.

قاسمي خاطر نشان كرد: تجربه حضور ايراني‌ها در مهار فوران‌هاي نفتي در برخي كشورهاي همسايه در خليج فارس مانند كويت از قابليت‌ها و مهارت‌هاي آنان خبر مي‌دهد، در عين حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي كمك به مهار لكه نفتي آماده است.

وي در پايان با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت و اعمال تحريم‌هايي عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و قرارگاه خاتم الانبياء (ص) تاكيد كرد: دست‌يابي سپاه به اين قابليت‌ها و توانمنديها محصول تحريم‌هايي است كه در طول سه دهه گذشته عليه نظام و ملت ايران اعمال شده است و اساسا ما همواره زندگي در شرايط تحريم را تجربه كرده‌ايم و اينك كه جامعه جهاني بايك فاجعه زيست محيطي و تهديد عليه مردمان يكي از مناطق حساس دنيا مواجه شده است سپاه پاسداران برغم تحريم‌هاي جديد آماده است به رسالت انساني خود در اين زمينه عمل و توان انحصاري و بومي خود را به خليج مكزيك اعزام‌ كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به ايشان بفرماييد اين چاه فوراني نفت شهر را مهار كند ! خليج مكزيك باشد پيشكشش !
Iran, Islamic Republic of
چاه نفت شهر 1 ماه داره میسوزه چاهی که در خشکی است نتوانسته اند مهار کنند می خواهند چاه در عمق 1 کیلومتری زیر آب مهار کنند. چی بگم خود ملت قضاوت کنند.
Iran, Islamic Republic of
خواستن توانستن است-چاه نفت شهرکار بی کلاسیه-فقط کارهای عظیم الجثه