جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱۷

یک پیشنهاد برای مدیریت حرفه‌ای پخش زنده مسابقات جهانی

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۱
کد مطلب: 371478
حسین فردرو- کارگردان برنامه‌های تلویزیون - با اشاره به بحث لزوم سانسور حرفه‌ای در پخش مسابقات جهانی و ملی از سوی صداوسیما - اینگونه اظهارنظر می‌کند: سانسور غیرحرفه‌ای که مردم را عصبانی کند، شایسته صداوسیما نیست و صداوسیما باید رندانه‌تر و مردانه‌تر در این زمینه عمل کند.
یک پیشنهاد برای مدیریت حرفه‌ای پخش زنده مسابقات جهانی
به گزارش جهان، وی که تجربه کارگردانی پوشش مسابقات فوتبال جام‌جهانی برای صداوسیما را داشته است، در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: به هر حال کارگردانان مسابقات جهانی و ملی ملزم هستند تا مطابق مقررات در مسابقات جهانی عمل کنند و این مسئله به هیچ عنوان سلیقه‌ای نیست؛ چرا که قطعا استانداردی که تمام دنیا و همچنین فدراسیون‌های جهانی برای پوشش تصویری مسابقات اعمال می‌کنند، قطعا سالم است وهیچ سوءاستفاده‌ای در آن‌ها نیست. به عنوان یک کارگردان می‌خواهم برای رفع مشکل سانسور غیرحرفه‌ای مربوط به مسابقات جهانی به صداوسیما یک راه حل تکنیکی پیشنهاد بدهم و آن هم این است که برای پوشش مسابقات جهانی و ملی بهتر است از دو دوربین در فضا استفاده شود.

او توضیح داد: صداوسیما نباید در پوشش مسابقاتی که برای مردم اهمیت جهانی دارند، با اقدامات ناخواسته زحمات خود را بر باد بدهد. به نظرم بهتر است برای اینگونه مسابقات یک دوربین فینال و همچنین یک دوربین معمولی دیگر که با سلیقه رادیو و تلویزیون کشور مربوطه مطابقت داشته باشد، در محل بازی قرار بگیرد؛ چرا که حداقل این اقدام ارزشمند است و مردم را عصبانی نمی‌کند؛ به عنوان مثال بینندگان برای سانسورهایی که در بازی اخیر والیبال اعمال شد خیلی معترض بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مهم نیست چون اینجا کشور سانسور هست یک بار یک زن رو با لباس راحتی خواب نشان می دهند و یک بار دیگر سانسور می کنند .
ما به این مملکت عادت کردیم .
یک پیشنهاد هم من دارم بیا صدا رو فقط پخش کنند و کل تصویر رو سانسور کنند اینطوری بهتر است .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا یعنی چی
یعنی بریم ایتالیا خودمون دوربین بزاریم
یکی فهمید توضیح بده
Iran, Islamic Republic of
شاید ما بخواهیم روی میزبان رقابتها بشویم
و شاید منظور مسابقاتی بوده که تو ایران بوده
ما که فقط صحنه آهسته دیدیم
من که از خود شبکه رای اسپورت ایتالیا دیدم خیلی مسابقات جذاب بود . البته هر از چند گاهی تصویر یک یا چند خانم بی حجاب پخش میشد ولی باور کنید اون تصاویر باعث نشد من ایمانم رو از دست بدم
چرا نظر بنده را و سوالم را در این بخش تایید نکردید؟
تو مگه ایمانم داری؟ وقتی مراجع می گن دیدن ماهواره حرامه!تو رفتی ماهواره خریدی بازهم ادعای ایمان می کنی.
Germany
چرا برای خودمان ، اول یک ضرورت درست می کنیم ، بعد به دنبالش می دویم که ، اگر چنین و چنان نشود ، مردم به سراغ ماهواره و چه و چه می روند؟ پخش مستقیم و لحظه به لحظه مسابقات جهانی ، جزو کدام یک از ضرورت هاست؟ تازه آگر مثلا ده دقیقه دیرتر پخش شود ، چه اشکالی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا از آقای فردرو تعجب میکنم مگر بازیها در خارج از کشور دست ماست که اینکار را بکنیم در بازیهای داخلی که ما مشکلی نداریم که دو دوربین در فضا بگذاریم در خارج هم که کسی اینکار را برای ما نمیکند
Iran, Islamic Republic of
افتضاح بود! برخی مواقع امتیاز ها رد و بدل می شد و هنوز تصاویر آهسته داشت پخش می شد!!
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
من با اصل گزیده پخش کردن مسابقات مخالف نیستم و اعتقاد دارم هر کشوری فرهنگ خودش را دارد و باید رعایت کند ولی متاسفانه این موضوع مانند بسیاری از موضوعات دیگر در صداو سیما نتیجه برعکس می دهد . سانسور غیرحرفه ای مسابقات باعث شد که مردم نه تنها از دیدن مسابقات لذت نبرند بلکه گرایش انها به ماهواره را هم بیشتر کرد البته مردم به خاطر دیدن حواشی مسابقات به ماهواره رجوع نمی کنند بلکه از نوع پخش تلویزیون اعصابشان خرد می شود . در ضمن این تازه اول مکافات بود که من باید به بچه هایم توضیح می دادم که چرا تصویر یک تماشاچی بیش از صد بار نمایش داده می شود . شما اگر بودید چگونه توضیح می دادید .
Germany
اتفاقا همین گونه جاهاست که ، می شود به بچه ها توضیح و یاد داد که : باید خدا رو هزار بار شکر کنیم که ، مسلمانیم و مثل برخی از افراد نیستم که ، زشتی و زیبایی و حیا رو نفهمیم . النته به فراخور موقیت سنی بچه ، سطح و نحوه توضیح ، متفاوت می شود.می توانید برای موارد این گونه ای ، از راهنمایی های استاد تراشیون در رادیو معارف ، استفاده نمایید ضمنا سایت رادیو معارف هم ، برای استفاده از راهنمایی های ایشان و دیگر کارشناسان ، جای خوبی است
واقعا" بعضی جاها تصاویر بی ربط رو اعصاب بود
سید علی -م
Iran, Islamic Republic of
خوب با 10 ثانیه تاخیر مسابقات پخش شود ایا زنده بودن مسابقه از بین می رود؟
Germany
پیشنهاد خوب و منطقی
کم مونده بود تصاویر بازی های قبل رو پخش کنند
Iran, Islamic Republic of
هروقت دوربین فضایی صداوسیما تو آزادی درست کارکرد تو والیبالم کار بذارید