شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
مشحون:

قرارداد سرمربی آلمانی سه ماهه است

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب: 431570
رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه همکاری با گزینه آلمانی به عنوان سرمربی تیم ملی تا حد زیادی نهایی است، تاکید کرد که دیگر اعضای کادر فنی ایرانی هستند و مهران شاهین طبع هم یکی از آنهاست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کمیته فنی فدراسیون بسکتبال عصر امروز شنبه به منظور انجام بررسی‌های نهایی در مورد گزینه‌های مورد نظر سرمربیگری تیم ملی تشکیل جلسه داد. در پایان این نشست که بیش از چهار ساعت ادامه داشت، اعضای شرکت کننده در مورد گزینه آلمانی مورد نظر به نام "درک باورمن" برای سپردن هدایت تیم ملی به وی به توافق رسیدند.

پس از پایان این نشست محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال طی گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر توضیحات بیشتری در مورد جزئیات همکاری با سرمربی آلمانی ارائه کرد.

* بالاخره سرمربی تیم ملی انتخاب شد؟

- بله؛ در نشست امروز بحث و بررسی‎های زیادی انجام شد و در نهایت از بین سه گزینه آلمانی، صربستانی و اسپانیایی برای همکاری با گزینه آلمانی که "درک باورمن" نام دارد به توافق رسیدیم.

* طی یکی دو روز گذشته صحبت‎های زیادی در مورد منتفی شدن همکاری با مربی خارجی شنیده می‎شد. حتی گفته می‎شد که مهران شاهین‎طبع سرمربی تیم ملی خواهد شد؟

- حالا که می‎بینید سرمربی تیم ملی را از میان گزینه‎های خارجی انتخاب کردیم. به هر حال همیشه حرف و حدیث وجود دارد اما تا زمانیکه مسئله‎ای نهایی نشده نباید در مورد آن صحبت کرد. اعتقاد خود من با توجه به خیلی از مسائل و از جمله شرایط زمانی همکاری با مربی ایرانی بود اما وقتی برخی انتقادها را دیدم، تغییر عقیده دادم و برای انتخاب گزینه خارجی دست به کار شدم. با وجود خیلی از مشکلات موضوع را به طور جدی در فدراسیون و حتی وزارت ورزش پیگیری کردم تا به نتیجه برسیم. امروز هم که بالاخره گزینه آلمانی را نهایی کردیم.

* این مربی منتخب فدراسیون چه زمانی به ایران می‎آید؟

- اگر بگویم همین فردا می‎آید که دروغ است اما کارهای مقدماتی برای سفر وی را انجام می‎دهیم تا حتی الامکان طی همین هفته به کشورمان سفر کند و بتوانیم مذاکرات حضوری با وی داشته باشیم.

* قرارداد "درک باورمن" به چه صورت و چند ساله امضا خواهد شد؟

- تاکید می‎کنم که انعقاد قرارداد با این مربی آلمانی منوط به نتیجه مذاکراتی است که در تهران خواهیم داشت. اگر طی این مذاکرات هم به توافق کامل و نهایی برسیم قرارداد سه ماهه با او امضا خواهیم کرد. یعنی تا پایان مسابقات جام ملت‎های آسیا و انتخابی المپیک.

* دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال چه زمان انتخاب می شوند؟ آیا آنها هم خارجی خواهند بود؟


- به طور حتم دستیاران درک باورمن باید ایرانی باشند. به هیچ وجه با حضور مربی خارجی در کنار وی موافقت نمی‎کنیم. تاکیدمان بر همکاری میان مربیان ایرانی با این مربی آلمانی است.

* کدام یک از مربیان ایرانی شانس بیشتری برای حضور در کادر فنی دارند؟

- باید در این زمینه هم صحبت‏‎های لازم انجام شود اما به طور حتم حضور مهران شاهین‎طبع در کادر فنی به عنوان یکی از دستیاران درک باورمن قطعی است.

* راستی چرا در مورد گزینه‎های صربستانی و اسپانیایی مورد نظر به توافق نرسیدید؟

- درک باورمن رزومه کاری بهتر و قویتری نسبت به دو مربی دیگر داشت. احساس کردیم با این مربی بهتر می‎توانیم نتیجه بگیریم.

* و سوال پایانی؛ آیا این مربی به المپیکی کردن بسکتبال تعهد داده است؟

- تعهد که بعید می‎دانم بدهد. به هر حال در این مورد طی نشست‎هایی که در تهران خواهیم داشت، صحبت می‎کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *