جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دانشگاه: به دانشجویان درمان یاد نمی‌دهیم

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 393177
رونمایی از مجموعه راهنماهای بالینی مبتنی بر شواهد علمی برای پزشکان خانواده در حالی امروز انجام شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از روش اموزش در دانشگاه‌های کشور گفت: ما در دانشگاه درمان را یاد نمی‌دهیم بلکه روش درمان را یاد می‌دهیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رونمایی از مجموعه راهنماهای بالینی بر شواهد علمی برای پزشکان خانواده ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

در این مراسم علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از روش‌های آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: ما در آموزش های خود درمان را به دانشجو یاد نمی‌دهیم بلکه تنها روش درمان را به او می‌آموزیم.

وی تاکید کرد: در بخش آموزش ما متن محور هستیم در صورتی که آن کشور که این متن را تهیه کرده خود به آن اهمیت نمی‌دهد.

جعفریان دولت و ملت را دارای حقوقی دانست و گفت: حق دولت این است که ما پزشکان، محققان منابع را هدر ندهیم و کار بیخود نکنیم مثلاً برای یک مریض ۱۰ کار بیخود انجام ندهیم در صورتیکه می‌شود تنها با ۲ کار مفید آن را درمان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: حق مردم هم این است که آنچه در توان است برای آنها انجام دهیم.

به گفته وی، نقشه راه‌ها (گاید لاین) می‌تواند کشور را در مسیر ارتقاء سلامت مردم قرار دهد.

در ادامه این مراسم رشیدیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: راهنماهای بالینی مبتنی بر شواهد علمی شامل ۲۰ گاید لاین برای بیماری‌هایی که به طور شایع رخ می‌دهد تهیه شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه جهت استفاده پزشکان خانواده و عمومی تهیه شده و در تهیه آن از بهترین منابع موجود و به روز دنیا استفاده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تهیه این ۲۰ گاید لاین ۱۸ ماه طول کشیده و امیدواریم که با استفاده از آن، سلامت مردم ارتقاء یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *