جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۱۶

سخنان‌ خاتمی درباره بیانات‌ انتخاباتی رهبر معظم انقلاب و یک‌ سوال کلیدی

پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 293871
تقلاي محمد خاتمی براي خروج از موضع اتهام و مصادره حماسه ملت ايران آغاز شد.
سخنان‌ خاتمی درباره بیانات‌ انتخاباتی رهبر معظم انقلاب و یک‌ سوال کلیدی
به گزارش جهان به نقل از کیهان، خاتمي در حالي که ۵ روز درباره انتخابات رياست جمهوري سکوت کرده بود، ديروز در ديدار عده‌اي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران گفت: آقاي روحاني شخصيت شناخته شده،‌ توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و داراي مواضع روشن است که ما هم همين را مي‌خواهيم. اگر يکي از کساني که اصلاح امور را مي‌خواست اما اصولگرا بود و مي‌دانستيم اهداف ما را پيگيري مي‌کند؛ از او هم حمايت مي‌کرديم. زيرا ما گفتمان‌مان را مي‌خواهيم، ما مي‌خواهيم مملکتمان نجات يابد، ما مي‌خواهيم کشورمان در دنيا جايگاه خود را پيدا کند و جايگاه مردم ما در جهان ارتقاء يابد.

او با جا زدن دعاوي افراطي و ساختارشکنانه مدعيان اصلاح‌طلبي در دل گفتمان اعتدال گفت: در دل اين گفتمان (اصلاح‌طلبي)، اعتدال و بهره‌گيري از همه نيروها در کشور نهفته است. گفتمان اصلاحات گفتماني است که مي‌کوشيد سياست را اخلاقي کند و نه اينکه دين و اخلاق را سياسي کند و سياست را نظرگاه تنگ گروه‌هاي خاصي بداند. اين گفتمان از نظر اصلاحات درست نيست و براساس نظر اصلاحات سياست بايد در خدمت اخلاق و دين باشد.

خاتمي همچنين گفته است: در اين انتخابات معلوم شد که مردم چه مي‌خواهند و راه نجات مملکت کدام راه است. اين کار با آرام‌ترين راه انجام شد؛ ما آرام‌ترين انتخابات را داشتيم؛ در عين نگراني‌ها و دلهره‌ها مردم نشان دادند که رشيد هستند و راه خودشان را مي‌خواهند و نشان دادند نظام را مي‌خواهند، نه تغيير نظام را، ولي از اوضاع راضي نيستند.

او در واکنش به اظهارات صريح حسن روحاني که در کنفرانس مطبوعاتي تصريح کرد رئيس جمهور همه ملت ايران است و نه گروه‌ها و اشخاص خاص، گفت: حرف ايشان درست است... خدا را سپاسگزاريم که اصلاح‌طلبي رشد و اخلاق خود را نشان داد و با تمام وجود در صحنه تأثيرگذار بود، از هيچ کس هم سهم‌خواهي نداريم.

خاتمي در ادامه گفته است: يک رويه‌هايي در کشور ايجاد شده که با کمال تأسف به عنوان گفتمان انقلاب مطرح شده است و گويي بقيه ضدانقلاب هستند. نه! اتفاقاً ما از انقلاب دفاع مي‌کنيم. اينکه رهبر گرامي در روز انتخابات مي‌گويند کساني که مخالف نظام هستند هم بيايند رأي دهند، من اين را سياست کلي مي‌دانم؛ نه آنکه برخي مي‌گويند هر مخالفي بايد نابود شود و تمام افراد با سابقه با تهمت جاسوسي کوبيده شوند. اگر ما يک روز گفتيم زنده باد مخالف من، مي‌بينيم که رويکرد نظام همين است. يعني آقاي مخالف! خانم مخالف! تو بيا رأي بده، تو هم شهروند اين کشور هستي و حق داري؛ تو هم بايد مورد احترام باشي؛ تو هم بايد در سرنوشت شرکت کني! اين رويکرد بسيار جالبي است. وقتي گفته مي‌شود رأي مردم حق‌الناس است و اين از حق الله با اهميت‌تر است، آدم ياد جمله امام مي‌افتد که گفت «ميزان، رأي ملت است».

اکنون با عنايت به همين اظهارات جا دارد بپرسيم که آيا ايجاد بلوا و آشوب به خاطر ناکامي در انتخابات سال ۸۸ آن هم با فاصله ۱۱ ميليون رأي، «براي ارتقاي جايگاه ايران در جهان بود يا جفا در حق حماسه ملي ۴۰ ميليون نفري؟ آقاي خاتمي شما نبوديد که به طور متعدد در جلسات محفلي تصريح کرديد قطعاً در انتخابات (۸۸) تقلب نشده اما علناً پاي آشوب‌طلبي محافل ضدانقلاب ايستاديد و حتي در همين انتخابات اخير- يک ماه پيش- از سر نفاق مدعي شديد «حق نداريم بيش از آنچه مي‌خواهند رأي بياوريم»؟! آيا آن قانون‌شکني و آشوب‌طلبي که دشمنان يک ملت بزرگ را گستاخ و اميدوار کرد، کمترين بويي از دينداري، اخلاق و اعتدال با خود داشت که امروز از اين کلمات والا هزينه مي‌کنيد؟ آيا نام نيرنگ، خودکامگي و همراهي با هتاکان به جمهوري اسلامي،‌ ولايت فقيه و ساحت امام حسين عليه‌السلام را مي‌توان اصلاح‌طلبي و اعتدال و اخلاق‌گرايي گذاشت؟

مردم فقط امروز نبود که آرامش مي‌خواستند، ۴ سال پيش هم حق داشتند فارغ از اينکه به کدام نامزد رأي داده و در سرمايه‌گذاري ۴۰ ميليوني شرکت کرده‌اند، امنيت و آرامش داشته باشند و شما به اعتبار بازي در سناريوي از پيش طراحي شده سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل و انگليس،‌اين حق بزرگ را از مردم دريغ کرديد. چرا صريح توضيح نمي‌دهيد که بر مبناي کدام سنخيت، با معرکه‌گيري گروهک تروريستي منافقين و ريگي و گروهک‌هاي ورشکسته سلطنت‌طلب و بهائيت در فتنه سبز همداستان شديد؟ و از نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اين تاييديه‌ها را گرفتيد که «جنبش سبز سرمايه بزرگ اسرائيل است» و «جنبش سبز به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي‌جنگد». راستي آن روز که روي جمهوري اسلامي خط کشيدند و به نفع آمريکا و اسرائيل شعار دادند کجا بوديد که شعار اعتدال و انقلاب و اخلاق سر دهيد يا دم از «ميزان، راي ملت است» بزنيد؟! هنوز هم حق‌الناس ۴۰ ميليون نفر به گردن شما سنگيني مي‌کند و اين جنايت و جرم بزرگ با تظاهر به حمايت از رئيس جمهور جديد که علنا عليه فتنه‌گران موضع گرفته، از گردن شما ساقط نمي‌شود. به عنوان مثال آقاي حسن روحاني درباره فتنه‌انگيزي روز ۲۵ بهمن تاکيد مي‌کند: در روز ۲۵ بهمن عده معدودي به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس به خيابان‌ها آمدند که اتفاقا در شعارهاي آنها حمايتي از مردم مصر و تونس به چشم نمي‌خورد و متاسفانه با شعارهاي ضد انقلابي، موجبات خوشحالي و بهره‌برداري آمريکا، رژيم صهيونيستي و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتي قاطبه مردم شريف ايران شدند. در واقع اين حرکت ضد اسلامي و ضد ملي، از يک سو مي‌خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز ۲۲ بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد و از سوي ديگر وسيله‌اي براي انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريکا و رژيم صهيونيستي و شکست اخير آنان گردد. در حالي که مردم در روز ۲۲ بهمن به شکلي کاملا باشکوه حمايت خود را از حرکت‌هاي آزاديخواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز ۲۵ بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود.

به دنبال اين موضوع متاسفانه ما شاهد بوديم که رسانه‌هاي خبري در سطح جهاني به جاي توجه دادن به رويدادهاي مهم منطقه که بيش از همه براي آمريکا و اسرائيل نگران کننده بود، توجه مردم جهان را به سمت رويداد کوچکي جلب کردند که بيش از همه موجبات خشنودي آمريکا و اسرائيل را فراهم کرده بود. حرکت ۲۵ بهمن گروهي فريب‌خورده کاملا محکوم است و قوه قضائيه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضد انقلابي اقدام نمايد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاملا معلومه که چقدر کم آورده اید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاسین
United States
چرا قضیه رو میپیچونی؟؟ جهانٰ حرف حساب زده
معلومه خودت کم آوردی عزیز دل برادر
رضا
با اون افتضاحاتی که بعد انتخابات سال 88 براه انداختنددیگه حرفی برای گفتن داره؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
خوبه یک بار نامه آقای روحانی به خاتمی را بخونی تا بفهمی اینا همه از یک قماشن
ahmad
سلام من هیچ وقت به خاتمی رای ندادم اما اینو هم میدونم که نباید این همه بی انصافی در حق ایشون کرد مواضع ایشون نسبت به خیلی ها مواضع قابل دفاعی است
یک انسان حق طلب
آقای خاتمی!ظاهرا"هرزمان حرفی مطابق میل شمازده شدولایت فقیه مقبول است ودرغیراین صورت....!!!!
ناشناس
برادر ارجمند جناب آقای شریعتمداری با سلام،به نکات بسیار مهمی اشاره کردید،کسی که تا دیروز جزو سران فتنه بود امروز دم از انقلاب و رهبری می زند.
آقای خاتمی اتفاقاتی که در سال88 روی داد بداخلاقی ها و آتش زدنها، فحاشی هاو... را یکبار شما رد نکردید ما مردمی که رئیس جمهورمان بالای 24 میلیون رای آورد حق شادی داشتیم و شما شادی را به خون تبدیل کردید یا حداقل سکوت شما و آقای رفسنجانی مهر تایید بر آن اتفاقات بود پس لطفا دم از حق الناس نزنید که به گوش کسی فرو نخواهد رفت.
محمد
جناب خاتمی،فکر نمی کنید که برای گفتن این حرفها خیلی دیرشده و تاوان خسارتهای جانی و مالی واردشده به نظام و ملت را چگونه می توانید بدهید؟!!
خاتمی نعوذبالله معصوم نیست ایراداتی داره اما هنوز هم محبوب است اگه تا حالا متوجه نشدید ...
Norway
ضمن عرض احترام و حمایت ازرییس جمهورمنتخب 50 درصد رای دهندگان به اقای روحانی رای ندادند یعنی چه که اقای خاتمی ادعا می کند مشخص شد مردم چه می خواهند .
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی در انتخابت 84 معلوم نبود مردم چه می خواهند؟ تنها در این انتخابات معلوم شد مردم چه می خواهند؟؟ جالب است که انگار برای اولین بار است که ملت رای می دهند
وقتی رهبری در مشهد فرمودند هرکس که به این نظام دلبسته است باید در انتخابات شرکت کنند، به جهت ایجاد اتحاد و انسجام ملی بود.
با تمام اختلاف سلیقه ای که با آقای خاتمی دارم دلیلی وجود ندارد که ایشان را خارج از چارچوب اسلام و ایران بدانم.
نباید با دست گذاشتن بر روی مسائل گذشته، وحدت و انسجام امروز را کمرنگ کرد.
هرکس که به این مرز و بوم دلبسته است می توان در دایره ی وحدت و انسجام ملی قرار گیرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف ومنطقد هموطن عزیز
علی قلم
Iran, Islamic Republic of
ایشون میخوادبااین حرفا خودشوتبرئه کنه درحالیکه نظام موظفه تقاص خون ریخته شده درفتنه 88 رو از باعثان آنهاکه یکی همین آقاست بگیره
علی
من با اینکه از طرفدارای این مرد کذاب بودم ولی میگم که واقعا اشتباه میکردم طرفدار این دشمن فریبکار بودم ...وای برمابرای شرکت در اشوب 88 که فریب این ابلیس فریب کاروخوردیم...اینم از ترفندای تازه ی این شیطانه.