چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۷
۷۱

تکرار اتهام‌پراکنی جریان انحرافی دولت احمدی نژاد علیه زاکانی توسط حامیان اصلاح طلب دولت روحانی

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب: 377175
صبح روز چهارشنبه، بسیاری از مردم، رادیوی خود را روی موجی تنظیم کرده بودند که مذاکرات مجلس را به صورت زنده پخش می کرد. قرار بود وزیر علوم استیضاح شود.
تکرار اتهام‌پراکنی جریان انحرافی دولت احمدی نژاد علیه زاکانی توسط حامیان اصلاح طلب دولت روحانی
گروه سیاسی جهان نيوز ـ امیر صالح زاده: اولین نماینده ای که در موافقت با استیضاح فرجی دانا سخن گفت، دکتر علیرضا زاکانی بود. وزیر علومی استیضاح می شد که طی کمتر از پنج ماه تقریبا به هیچ یک از قول و قرارها و وعده هایش به رئیس مجلس و سایر نمایندگان برای اجرای قانون و جلوگیری از ایجاد تنش در دانشگاه ها و تغییر رویکرد با بازگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی با پرونده های فساد اخلاقی و ضدیت آشکار با انقلاب، عمل نکرد.

پس از استیضاح و عزل وزیر توسط نمایندگان مجلس، رسانه هایی که پیش از آن در جهت سیاسی جلوه دادن این استیضاح تلاش کرده بودند، برای انتقام گیری از نمایندگانی چون علیرضا زاکانی که محوریت استیضاح را بر عهده داشتند، اقدام به تکرار ادعاهایی کردند که پیش از این در دولت محمود احمدی نژاد برای تخریب زاکانی به آن پرداخته شده و به آن پاسخ داده شده بود.


این به اصطلاح افشاگری! زمانی در دولت قبل صورت گرفت که علیرضا زاکانی از فساد مالی محمدرضا رحیمی یکی از مقامات ارشد دولت دهم و سعید مرتضوی یکی دیگر از مقامات دولتی با پرونده های متعدد تخلفات سیاسی و اقتصادی و علمی، پرده برداشت. غافل از آنکه با توضیحات زاکانی درباره حضور طویل المدت در مناطق عملیاتی در سال تحصیلی و بدون حضور در کلاس درس و بازگشت از جبهه تنها با فاصله چند روز از امتحانات و حضور در جلسه امتحان، اینگونه ناخواسته، «کارنامه» اش به سند افتخار جهاد در جبهه جنگ و سنگر علم تبدیل شود.

اکنون جریان اصلاحات، با تکرار این ادعاهای واهی، تلاش می کند با این نماینده مردم تهران، تسویه حساب نماید. این در حالی است که تلاش برای استیضاح وزیر نه یک اقدام شخصی بلکه برای اصلاح یک ناراستی در دولت و پس از اتمام حجت های متعدد و عدم وفای به عهد وزیر علوم سابق صورت گرفت.

در بخشی از پاسخ زاکانی که در واکنش به ادعاهای رسانه های وابسته به جریان انحرافی در دولت گذشته منتشر شده بود آمده است:

«بنده ۱۷ مرداد سال ۶۱ همزمان با مراحل آخر عملیات رمضان به منطقه جنوب اعزام شدم و سپس بعد از شرکت در عملیات مسلم بن عقیل با گردان مقداد تیپ حضرت رسول(ص) و پدافند ۱۷ روزه در منطقه مشرف به مندلی عراق در تاریخ ۲ آبان همان سال از منطقه بازگشتم و بعد از چند روز و مراجعه به مدرسه و تاخیر بیش از یک ماه و اندی از شروع سال تحصیلی با حضور در کلاس درس، بالاجبار همراه دانش آموزان امتحان نوبت اول را دادم که نتیجه آن در ستون اول کارنامه درج گردیده است.

مجدداً در ۱۴ بهمن سال ۶۱ به منطقه اعزام شدم و توفیق حضور در جبهه تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۶۲ را یافتم، لذا بیشتر این سال تحصیلی را به لطف الهی در جبهه بودم که غیبت های مندرج در کارنامه و جمله عمودی و کم رمق "ترک تحصیل کرده است" در کارنامه موید آن است.

اینجانب در سال ۶۲ چند روز قبل از امتحانات آخر سال درانتهای اردیبهشت به تهران بازگشتم و برابر نکات پیش گفته نه در ابتدای سال تحصیلی و نه در انتهای آن در تهران نبودم که ماحصل آن این کارنامه شده است و البته پس از آن نیز در ۲۲ تیر ماه سال ۶۲ به گردان تخریب تیپ حضرت سیدالشهدا(ع) اعزام شدم و توفیق حضور در این مجموعه را پیدا کردم. تمام افرادی که سال آخر دبیرستان را گذرانده و دیپلم گرفته اند می دانند که فقط با لطف خداست که کسی می تواند چند روز قبل از امتحانات از جبهه با حال و هوای خاص خودش برگشته و بدون معلم درس بخواند و تنها در دو درس با تاخیر و پس از رفت و برگشت مجدد از مناطق عملیاتی نمره قبولی بگیرد و مجدداً به جبهه بازگردد. متاسفانه در این مورد بعنوان افشاگری هم بی اخلاقی نموده اند، هم بی انصافی و هم دروغ گویی که انشاءالله خدا از آنان بگذرد.»

وی همچنین در بخش دیگری درباره شایعات پیرامون اخذ تعهد به دلیل مشروط شدن در سه ترم نوشت:

«اسناد شماره ۸ و ۱۰ مربوط به دوران تحصیل پزشکی عمومی بنده است. در سند شماره ۸ به نقل از آقای دکتر انارکی معاون وقت آموزشی دانشگاه آمده که ۳ ترم مشروط شده ام و با اخذ تعهد مجاز به ادامه تحصیل می باشم.

افشاکنندگان باهوش! این سند، فراموش کرده اند تا جمله ای را که در هامش همین برگه آمده است امحا کنند؛ جمله "نامبرده دو ترم از مشروطی بیرون آمده است" نشان می دهد که اینجانب تنها یک ترم (نخست سال ۷۰-۷۱) مشروط شدم و علت اعلام این مشروطی ها(سه ترم)، تاخیر در اعلام نمره توسط اساتید و یا گروه های آموزشی -امری رایج در دانشگاهها - بوده است که بعداً اعلام و تصحیح شده است، جالب اینکه تا زمان اعلام موضوع ۳ ترم مشروطی توسط آقای رحیمی در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که پیش تر اشاره شد، بنده اساساً از این موضوع اطلاعی نداشتم.

در تنها ترم مشروطی ام در تدارک مقدمات اجرایی تاسیس تشکل در دانشگاه بودم و همزمان با تحصیل و فعالیت دانشجویی، برای امرار معاش خانواده نیز خارج از دانشگاه کار می کردم. لذا در این قسمت نیز نادرست قضاوت کرده اند و از سر بی دقتی مرتکب خلاف گویی شده اند زیرا بنده هیچ وقت سه ترم مشروط نشدم که بواسطه آن نیاز به تعهد داشته باشم، باید به این افراد گفت که شما با این توانی که در استخراج مدارک دارید لطفاً اسناد و نمرات سه ترم مشروطی مرا اعلام کنید حتماً من شکایتم را پس خواهم گرفت.»

متن پاسخ کامل دکتر زاکانی را در اینجا بخوانید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر آدمی دشمن داره دشمنان آقای زاکانی هم اصلاحات چی ها هستند که راه و هدفشون هم جز فتنه چیز دیگه ای نیست
زاکانی خودش از محمود حمایت می کرد ولی زمانی که دید این بنده خدا داره بیراهه می ره یه جورایی بی خیالش شد
اشتباهی منفی زدم متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
اون موقع كه امثال آقاي زاكاني با تمام وجود جان و مال و آبروي خود را براي دفاع مستمر و فيزيكي و روحي از اسلام و دستاوردهاي انقلاب و كشور و مردم در جبهه ها خرج مي‌كردند و در عين حال از فكر تحصيل و كسب دانش غافل نبودند، امثال اينها يا از طريق رانت و پارتي بازي در حال تحصيل تو كشورهاي بيگانه بودند و يا كنج عافيت بي خيال جبهه و جنگ و دفاع، در حال گذراندن زندگي عادي خود بودند. حالا معلومه كه وقتي همان رزمنده با صلابت و متعهد و عالِم از روي همان احساس تكليف ضد منافعشون عمل ميكنه، مستاصلانه دنبال نقطه ضعف سازي هستند! خب همه يه جوري در حال امتحان هستيم ديگه!
Iran, Islamic Republic of
درسته الان میگن مدرک از فلان دانشگاه فلان کشور گرفتیم
کی ؟؟
اون زمان که امثال زاکانی سینه جلوی دشمن سپر کردن
پس کدام دسته و گروه و حزب و ...امدن و برای رفاه نسبی ما کار کردند پس ثابت شده که پست ها متعلق به خودشان است....
Iran, Islamic Republic of
زاکانی دوستت داریم
مردانه برو جلو
هر چند مخالفات بی شمار باشن
اقاي زاكاني درود بر شما با جواب کوبنده
اين آخرين جواب به اصطلاح كوبنده خواهد بود دروه هاي بعد از اين خبرها نيست
و باز هم انحراف و جریانش
آقای زاکانی انشاالله دور بعدی مجلس آرا شما بیشتر از این دور می شه به خاطر این همه افشاگری
به همین خیال باش
یک کارنامه که خود این فرد نیز صحت اش را تایید کرد میشه لجن پراکنی؟
ترنم
سلام، چطور توی اون دنیا میخواین جوابگوی انگهایی باشین که به احمدی نژاد میزنین...
13
Iran, Islamic Republic of
پس اون انگ هایی که احمدی نزاد در مناظره به هاشمی زد و فرداش به همین خاطر رای اورد چه میشود اون دنیا این ها هم هست
در دروازه رو می شه بست ولی دهن دشمنان نظام و عماریون انقلاب رو نه
لجن پراکنی! ادبتان از احمدی نژاد هم نازل تر شده!
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه خود احمدی نژاد هم میگه من اصولگرا نیستم
Iran, Islamic Republic of
روزنامه شرق نوشته ایشون با این نمرات باید راننده تاکسی می شده. آیا این لجن پراکنی نیست
چه دید خوبی داره این روزنامه شرق.ایول
Iran, Islamic Republic of
با این همه جراحت و فعالیت در جبهه حتما انتظار دارن ایشون معدلشون 20 بشه

کسایی که اگر یه صدم این درد و رنج های جانبازا رو داشتن میباس یکی نونشون رو هم براشون تهیه می کرد

شرق و غرب و هر کی که حرف بی ربط میزنه بدونه راننده تاکسی هم اگر شرافت داشته باشه که دارن چون صادقانه زحمت می کشن از خیلی کسا که ادعا دارند و چششون و زبونشون به اونوره کرامتشون صد البته بیشتره
Germany
خوشت نیومد؟؟؟؟؟برو به جهنم.
Latvia
به جهنم
انحرافی
مدرک جناب زاکانی کاملا صحیح و بالای سر ما
اما از شما مسئولان سایت جهان نیوز سوالی دارم:
این جریان انحرافی که میگید و میگن و میگیم دقیقا کیا هستن؟ دقیقا موارد اتهامشون چیه؟
تو کدوم دادگاه صالحه ای اثبات جرمشون شده؟
اصلا از چه چیزی منحرف شدن؟
اگه اینا منحرفن یعنی بقیه تو صراط مستقیم و سبیل هدایت هستن؟
یعنی تو این مملکت فقط این چند نفر هستن که از راه مستقیم منحرف شدن؟
United States
شما از کدوم کره تشریف آوردید به زمین؟
....
سرور
بنده هم بارها از جهان نیوز چنین درخواستی کرده ام که بیایند راه را روشن کنند....
Iran, Islamic Republic of
شب به خير بابا!!
خدا لعنت کنه آدم هایی ( البته باید اسمشون رو چیز دیگه ای بگذاریم) که تخریب نامربوط می کنن.
این آدم که اومده درسش رو خونده و تمام.
اگه مردین بیاین سوابق شماها بررسی بشه که چطور مدرکتون رو گرفتین. من که می دونم دوستان دانشگاه آزادی شما چطور به شما مدرک می دن.
احسنت
Iran, Islamic Republic of
چرا در زمان اسم بردن از دوران احمدي نزاد نميگوئيد دوران اصولگرايان ولي در اين دوره ميگوئيد جريان اصلاحات
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
چون ایشون راهشو جدا کرد.
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
خدا عماران انقلاب رو حفظ کنه.
مهدیار آستانی
این عادت جریان اصلاحات است و بر خود لازم میداند به هر شخص یا گروه یا دولتی برچسب بزند. احمدی نژاد و دولتش نیازی به هیچ یک از برچسب ها ندارد چون دچار انحرافاتی شدند و اصولگرایان نسبت به آن انحرافات موضع گیری های صریح داشتند و این رفتار دقیقا عکس رفتارهای قبیله گرایانه اصلاح طلبان است که چشم ها و دهانها را بر خطای محرز هم قبیله ای ها میبندند و بویی از انصاف نبرده اند.
Latvia
چون احمدی نژاد نه اصولگرا بود نه اصلاح طلب. اصلا اون این حرفهارو قبول نداشت. مگه ندیدی در دولت تدبیر چطور اصولگرا و اصلاح طلب سر یک سفره نشستند و دولت شرکت سهامی تشکیل دادند.
رضایی
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی الان شما دقیقا چه چیزی را تکذیب کردید ؟ خبرشان که درست بوده شما توجیهات و دلیل آن را ذکر کرده اید !!!
United States
..
توضیح این ماجرا میشه تکذیب روایتی از ظاهر یک ماجرا بدون علم به حواشی آن
Iran, Islamic Republic of
اولا اونا یه جور دیگه و به قصد تخریب یک مواردی را بیان کرده بودند
دوم شفاف سازی
آقا ایشون راست و حسینی داره بیان میکنه
دیگران هم بسم الله
بیان

اصلا همه اصلاح طلبا سابقه تحصیلی و کاریشون و اینکه توی دوران های مختلف این انقلاب کجا بودند بیان کنند
جباری
Iran, Islamic Republic of
سلام
کلاس درس رو رها کردن و برای دفاع از مملکت به جبهه رفتن شده نقطه ضعف برای اصلاحاتی ها !!!!
لابد آقای زاکانی برای تحصیل به انگلیس و کاندا و ... میرفتن با این آقایون هم کیش میشدن !!!!! خوبه کارنامه های تحصیلی همه مسئولین رو بشه تا معلوم بشه کیا چه کاره بودن و کیا از جبهه و جنگ فرار کردن و به علم اندوزی ( شما بخوان ثروت اندوزی ) پرداختن !!!
مودی
Iran, Islamic Republic of
شما هیچ نماینده اصلاح طلبی را سراغ ندارید که علیه تخلفات و فساد هم حزبی هایش جبهه گیری علنی و رسانه ای کرده باشد چه رسد به اینکه اقدامی عملی و اجرایی جهت برخورد باآن انجام دهد. ماجرا مجلس ششم و سکوت محض آن در برابر دولت خاتمی و ماجراهای عجیب و غریب وزارت نفت آن دوران و شرکتی مانند پتروپارس و.... هنوز از خاطره ها نرفته است. اما در جناح اصولگرایان نمایندگان زیادی هستند که در مبارزه با تخلف و فساد هم حزبی و جناح مقابل برایشان فرقی ندارد و این موضوع را در عمل و بارها ثابت کرده اند...نمونه این نمایندگان همین آقای زاکانی و همچنین آقای توکلی و چند تن دیگر از نمایندگان هستند
United States
صد در صد موافقم
تارینه
Germany
اصولگرایان به دنبال منافع وحق مردم هستند وبا هرکس از هر حزب وجناهی برخورد میکنند.ولی اصلاح طلبان فقط به دنبال سهم خود هستند ودرواقع زمانی که برایشان سود نداشته باشد خود را درگیر فساد وتخلفات هم حزبی هایشان نمیکنند.
مجید
احسنت
Iran, Islamic Republic of
این عادت شماست که بر علیه هر منتقدی لجن پراکنی میکنید و حالا به خودتان برگشته.
آفرین بر زاکانی
جسن
Iran, Islamic Republic of
اکثر رزمندگان در سالهای ایام جنگ دانش آموز بودند و از کلاس درس به جبهه می رفتند و دوباره بر می گشتند و شامل فرم یک می شدند یعنی یک کلاس های فوق العاده و فشرده می شدند و امتحان می دادند و ما خودمان هم این جوری امتحان دادیم و در جبهه هم حضور داشتیم و بعد تحصیلات تکمیلی را به پایان رساندیم اینکه ایراد نیست زمانی سوراخ موش یکی یک میلیون یود و خیلی از آقازاده ها و همین اصلاح طلبان برای خود می خریدند این آقا رفته جنگیده و درس اش را هم خوانده است بقول یکی از اصلاح طلبان بنام زیبا کلام که گفت زمانی که امثال زاکانی جنگیدند ما به انگلیس رفتیم و دکتری گرفتیم این افتخار است رزمنده دیروز دکتر امروز است
شرم بر اصلاح طلبان
ننگ بر اصلاح طلبان حتی کسانی را که به دفاع از مال و جان و ناموس وکشور پرداخته اند را نیز بر نمی تابند پس معلوم میشود که اینها از اول دستشان با دشمنان این کشور و ملت بزرگ در یک کاسه بوده است
خدا همیشه دشمنان مومنین را از احمقها قرار میدهد که باعث بازگو شدن خدماتی شوند که انها درحالت عادی جایی بیان نمیکنند خدا به تمام رزمندگان وجانبازانی که بدون ادعا در تمامی دورانها خالصانه تلاش کردند خودش عزت و ابرو بدهد
حسین
من به ضرس قاطع معتقدم که زاکانی لیاقت ریاست جمهوری داره امیدوارم شرکت کنه حتما امیدوارم
انشاالله
زاکانی نباید می رفت جنگ. باید می موند نمره بیست توی درساش می گرفت تا صدام می یومد ن.... و برای هر کدوم از این اصلاح طلب ها و بخصوص نویسنده روزنامه شرق یه .... درست می کرد. شایدم .... کمه که به زاکانی گیر دادن که چرا رفتی جنگیدی و درس نخوندی تا راه باز بشه و ...!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جبهه رفته . مرد میدان نبرده
خدا حفظش کنه
تارینه
Germany
چرا اینقدر نظر این بنده خدا روسانسور کردین..ما که چیزی نفهمیدیم..یاکامل بذارید یااصلا نذارید .....دیگه شورشو دراوردی جهان!!
اگر امثال زاکاانی نبودن این افراد الان یه ....داشتن .
مراد
ای ول جهان نظرات مخالفین رو هم منتشر می کنی مثل خودم
Iran, Islamic Republic of
زاکانی مچکریم
چراغعلی
اصلاحات تمام شد ....
باز هم تکرار؟؟؟؟
جهان
.... انشا الله تو دوره بعدی مجلس دیگه نمیبینیمت . دکتر فرجی دانا ....
این رزمندگان نبودن بعضی ها باید به صدام می گفتن خاندایی
درود بر انسان های پاک و آزاد مرد
حسن
Russian Federation
ماجرا را خیلی راحت‌تر ببینیم....
احمدماجد
نمیدونم چرا نظرات من چاپ نمیشه
زاکانی مدرکش کاملا درسته من ایمان دارم...
ایمان داشته باش که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن ص.
Russian Federation
با سلام

بر وجود رشادت ها و زحمات بی نظیر و ستودنی دکتر زاکانی در عرصه علم و فرهنگ هیچ شکی نیست و این سند علمی مزین شده به افتخار فرهنگی یقینا باعث مباهات است ولی به نظر حقیر تمرکز و تکرار بر مقولۀ «جریان انحرافی» با عنایت به ارتباط ناگزیر این بحث با دولت دکتر احمدی نژاد ــ با عنایت به اینکه حقیقتاً مستحق بخش قابل توجهی از اتهامات الحاقی نمی باشد ــ تنها سبب دوگانگی و تضعیف پایه ای در بدنه بخش کثیری از نیروهای انقلابی و ارزشی خواهد شد. لذا امید است، با عمل به منویات حضرت امام خامنه ای حفظه الله و اصلی فرعی نمودن مسائل از عواقب آفت زایی در طرح و تمرکز بر موارد مذکور بپرهیزم .

التماس دعا
یا زهرا
مجید
حضرت زهرا(س) نگهدارت برادر . گل گفتی .
منتقد و حامی
آخه برادر من توی تیتر جریان انحرافی احمدی نژاد رو نمی گفتین چی میشد؟بابا روی دکتر حساسیت هست از طرف حزب اللهی ها.چرا این انشقاق رو بیشتر می کنید.
همه کاراتون به اسم حاج علی تموم میشه
احمدی نژاد را مردم دوست دارند.
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اونايي كه براي دوره دبيرستان دكتر زاكاني اينقدر حساسند بايد خودشون بگن بسياري از كارگزاراني ها و اصلاح طلب ها موقع جنگ كجا بودند؟ و برخي شان مدارك دكتري و بورسيه هاي باد آورده را چگونه كسب كردند؟؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر امثال زاكاني نبودند،‌ شايد الان نويسنده شرق بايد به صدام مي گفت ....!
Iran, Islamic Republic of
چقدر این کلمه اصلاحات داره شما رو میسوزونه