جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۲
آیا بهتر نیست "ساکت" نباشیم؟

جزوه هزینه‌زا، کمک‌کار گزارش تفرقه‌افکنانه بی‌بی‌سی

پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 207876
جزوه جنجالی کمیته دانشجویی جبهه تازه تاسیس پایداری محور یک گزارش بلند و تفرقه افکنانه در بی بی سی انگلیس شد.
سرویس سیاسی جهان نيوز  – شبکه دولتی انگلیس در گزارشی که در سایت خود نیز قرار داده است، با ارائه قرائنی، جزوه موسوم به "هشتاد صفحه ای" را متعلق به جبهه پایداری دانست و با کمک بخش هایی از این جزوه، خط تفرقه افکنی‌اش در داخل جمهوری اسلامی را فعال کرد.

آنچه در این گزارش مورد تاکید بی بی سی قرار گرفته است، جملاتی است که کمیته دانشجویی جبهه پایداری در جزوه خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت داده است؛ ‌جملاتی که نه در دیدارهای رهبر معظم انقلاب بیان شده و نه در پایگاه های اطلاع رسانی دفتر ایشان که منتشر کننده سخنان رهبر انقلاب است، وجود دارد.

با این حال بی بی سی که از سردمداران رسانه ای فتنه 88 بوده و استراتژی اول آن "تفرقه افکنی" و "ایجاد اختلاف" در کشور است، از جزوه مذکور نهایت استفاده را برده و آن را موید ادعاهای بی اساسش توصیف کرده است. این شبکه ضدایرانی چنان از این بولتن سیاسی آبگیری کرده که گویی ماه ها در عطش این چکیده به ظاهر زلال -اما در واقع گل آلود - به سر برده است.

جملات متعددی در بولتن مورد اشاره وجود دارد که زمینه ساز طرح ادعاهای بی بی سی شده است. به عنوان نمونه، در بخشی از جزوه مذکور با اشاره به انتقاد تند بخشی از نمایندگان از سخنان رئیس جمهور در مجلس، در ادعایی بی مبنا اعضای هیات رئیسه مجلس هشتم را به نقل از رهبر انقلاب "هوچی گر" و اقدام آنان را "کینه جویانه" و "رذالت" نامیده است!

همچنین چند تن از اعضای خبرساز جبهه پایداری، اظهارات دیگری را به رهبر معظم انقلاب نسبت داده اند. از جمله اینکه حمید رسایی گفته است در جریان خانه نشینی احمدی نژاد صراحتاً رهبر انقلاب از مجلس و رسانه ها خواستند تا این موضوع را به متن جامعه نکشانند.

بی بی سی با فضاسازی بر روی این ادعاها کوشیده است که تحلیل های بی اساس خود را در لابلای آنها ارائه و جزوه مذکور را تاییدی بر دیدگاه خود نشان دهند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور درباره سخنانی که به ایشان منتسب می شود، فرمودند: "اگر به دلایلی از جمله آگاه شدن دشمن، مصلحت نباشد که سخنی بیان شود، طبعاً نه آن حرف و نه خلاف آن گفته نخواهد شد، بنابراین حرفهای بنده، همان مسائلی است که در دیدارهای مختلف با مردم و مسئولان بیان می کنم و ایجاد این شائبه که رهبری در جلسات خصوصی، مطلبی خلاف حرفهای عمومی خود بیان کرده است، صحیح نیست."(مهر ۱۳۸۶)‌
همچنین دفتر مقام معظّم رهبری نیز خردادماه امسال با انتشار اطلاعیه ای اعلام كرد: «بیانات، اخبار و مطالب موثق و قابل اعتماد در خصوص رهبر معظّم انقلاب فقط از طریق مجاری رسمی منتشر می شود. لذا از رسانه‌ها‌ انتظار می رود از نقل اخبار غیر موثق و غیر مستند جداً خودداری كنند.»

علاوه بر این، جزوه مذکور حاوی توهین و تخریب هایی هم علیه آیت الله مهدوی کنی، حسین شریعتمداری، محمدحسین صفارهرندی و تعدادی از اعضای جبهه متحد است که مورد اعتراض بسیاری از اصولگرایان قرار گرفته است.

با این حال در شرایطی که جزوه 80 صفحه ای منتسب به جبهه پایداری حاوی ادعاها و تخریب هایی هزینه زا برای اصولگرایان و حتی نظام بوده، تاکنون این جبهه ارزشی، رسما موضع روشنی در قبال آن اتخاذ نکرده است و هنوز مشخص نیست که محتوای آن مورد تایید این جبهه هست یا خیر.

البته دکتر کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری روز 10 بهمن ماه با بیان اینکه "این بولتن چند صد هزار بار دانلود و پخش شده است"، انتقاد از این جزوه را "تخریب" نامید و گفت: قبل از تخریب های دوستان کسی به آن توجه نکرده بود، چون در وبلاگ یک جوان دانشجو منتشر شده بود.

آنچنان که در جزوه آمده آن را کمیته دانشجویی جبهه پایداری تهیه، تدوین و توزیع کرده است و بر اساس گزارش ها در برخی استان ها هم به صورت چاپی منتشر شده است.

لنکرانی با تأکید بر اینکه نکات ارزشمندی در این جزوه وجود داشت، گفت: بعضی نکات این بولتن باید با ادبیات بهتری بیان می شد و ما به عنوان جبهه پایداری اعتقاد داشتیم بعضی از این مطالب در ادبیات نیاز به اصلاح دارد.

وی در ادامه موضع جبهه در قبال این بولتن را پیچیده تر و عنوان کرد: مطالب موجود دراین بولتن خبری موضع جبهه پایداری نبود اما اینگونه هم نبود که بگوییم موضع گیری صورت گرفته در این بولتن کاملا اشتباه است یا متنی کاملا غلط است.

سخنگوی جبهه پایداری نه آن روز و نه تاکنون مشخص نکرده است که آیا این بولتن هزینه زا متعلق به این جبهه است یا اینکه اعضای جبهه پایداری ارتباطی با آن ندارند.
هر چند به دنبال اعتراضات عموم اصولگرایان و متدینین به برخی مطالب و تخریب های صورت گرفته در جزوه جنجالی، تهیه کنندگان آن با عقب نشینی، بخش هایی از این بولتن را حذف یا اصلاح کردند اما همچنان بخش های دیگر این جزوه محل نقد است.

اما با توجه به بهره برداری های تلخ اپوزیسیون از این بولتن، ناظران دلسوز و اصولگرا انتظار دارند اگر آنچنان که در جزوه آمده است، بولتن 80 صفحه ای به نیروهای متعهد جبهه پایداری تعلق دارد آن را پذیرفته و پاسخگوی ادعاهای نسبت داده شده به رهبر معظم انقلاب و توهین به بزرگان اصولگرا باشند که محل بهره برداری رسانه ها و محافل ضدانقلاب از جمله بی بی سی هم قرار گرفته است.

در غیر این صورت به طور صریح هرگونه ارتباط خود را با جزوه و تهیه کنندگان آن رد و از محتوای تفرقه ساز آن اعلام برائت کنند. یا دست کم جبهه پایداری در ادامه آنچه دکتر لنکرانی به طور مبهم گفته است، رسما اعلام کند کدام بخش از این بولتن هزینه زا را تخریبی می داند و کدام بخش ها به زعم او "ارزشمند" است؛ انتظاری که در نگاه ناظران بحق و حداقلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این جزوه حرف بدی ندارد . ضمنا هرچه گشتم توهینی به آقای مهدوی ندیدم . جهت گیری جزوه مورد تائید است . ضمنا باید دید بی بی سی با چه کسانی در تخریبی خواندن جزوه همصدا شده است .
United States
خداوند هدایتشان کند تفرقه افکنان را.
United States
اعضای جبهه پایداری آدمهای خوبی هستند اما نمیدانم چرا جدیدا وحدت شکن شده اند. به حرف آیت الله مهدوی و آیت الله یزدی گوش ندادند و تکروی کردند. فکر کنم چند تندروشان نمیگذارند.
United Kingdom
این جزوه حرف بدی ندارد . ضمنا هرچه گشتم توهینی به آقای مهدوی ندیدم . جهت گیری جزوه مورد تائید است . ضمنا باید دید بی بی سی با چه کسانی در تخریبی خواندن جزوه همصدا شده است .

موافقم
من با چندتاشون صحبت كردم دارند به دنيال توجيه و دليل تراشي براي تفرقه مي گردند... دليل هم ندارند كه حداقل دلمان خوش باشد كه دليل دارند. اول كه روي مطهري و عباسپور و كاتوزيان مانور مي دادند و به دروغ مدعي بودند كه در لسيت متحد هستند بعد كه ديدند نيست حالا منتظر دليل تراشي جديد هستم...
استناد پايداري به منطق مجمع روحانيون دهه 60 براي تفرق و انشعاب، بسيار بسيار عجيب است! عاقبت مجمع روحانيون بايد درس باشد براي ما.
خدایا کسانی را که بر ای ساکتین فتنه فرش قرمز انداختند هدایت کن
Iran, Islamic Republic of
بنده هم جزوه را گشتم و هیچ مطلبی مبنی بر بی احترامی به آیت الله مهدوی ندیدم. چه رسد به توهین.
در مورد نقل از آقا هم چیز اشتباهی ندیدم. لطفا جهان نیوز که چنین تیتر می زند بخش های جزوه را با ذکر صفحه به عنوان منبع بیاورد و قضاوت را برعهده ی کاربران بگذارد.

در پایان باید گفت که در هر دوی جبهه ی متحد و جبهه ی پایداری افراد بسیار محترم و خوبی هستند و تعدادی هم مشترک اند ولی برخی رسانه های با بی بصیرتی موجب تفرقه می شوند.

همه با هم پیش به سوی انتخاباتی پرشور و مجلسی مقتدر و ولایتمدار.
United States
خود رسایی گفته بود که شاید روزی من فتنه گر بشم.
فکر کنم اوون روز همین انتخاباته
United States
این جزوه حرف بدی ندارد و آقایان پایداری با اخلاق ترین سیاستمداران کشور هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر جزوه چیزی داشت که به درد بی بی سی می خورد زودتر از این حرف ها سراغش می رفت ؛ پس خود جزوه چیزی نداره بلکه حواشی ی که قبیله گرایان برای این جزوه درست کردند می شود دست آویز برای بی بی سی
در یک صفحه دو مطلب آمده:
یک - مهدوی کنی: اگر مرا قبول دارید حرفم را گوش کنید
دوم - مصباح: این گونه دعوت به وحدت یعنی دیکتاتوری

این جزوه به طرز ماهرانه ای ادبیات دو عالم دینی را مقابل هم قرار داده است
ضمن اینکه اگر اشکالی نداشت بخشهایی از آن اصلاح نمی شد