جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

قیمت نفت کاهش یافت

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 415172
در حالی که توجهات معطوف مذاکرات هسته ای با ایران شده و گمانه زنی ها در مورد توافق و افزایش صادرات نفت این کشور همچنان بر قیمت ها فشار وارد کرده است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.
به گزارش جهان به نقل از رویترز، قدرتهای جهانی و ایران برای دومین روز متوالی پس از اتمام ضرب الاجل 31 مارس، مذاکرات را تمدید کردند و دیپلمات ها می گویند، احتمال  دستیابی و عدم دستیابی به یک توافق مقدماتی در ساعت های آینده یکسان است.
هم قیمت نفت برنت و هم نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز چهارشنبه پس از 3 جلسه متوالی کاهش، 2 دلار یا بیشتر افزایش یافت. این افزایش پس از آن رخ داد که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا منجر به کاهش تولید در این کشور در هفته گذشته برای اولین بار از اواخر ماه دسامبر تاکنون شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می امروز با 37 سنت کاهش به 56 دلار و 73 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز یک دلار و 99 سنت افزایش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می نیز پس از افزایش 2 دلار و 49 سنتی، معادل 5.2 درصدی در جلسه گذشته، امروز 50 سنت کاهش یافت و به 49 دلار و 59 سنت رسید.
در شهر لوزان سوئیس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و فرانک والتر اشتانمایر وزیر خارجه آلمان گفتند، حداقل تا روز پنجشنبه برای انعقاد یک توافق «سیاسی» با ایران که گامی به سوی یک توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن محسوب می شود، تلاش خواهند کرد.
خوش بینی نسبت به انعقاد چنین توافقی در بین بسیاری از تحلیلگران پایین است.
اسکات لوکاس، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «(من انتظار ندارم) چیزی جز یک بیانیه کلی در مورد اهداف صادر شود، که هدف آن نیز تداوم مذاکرات در طول فصل بهار خواهد بود.»
https://jahannews.com/vdchqmnki23nzzd.tft2.html
jahannews.com/vdchqmnki23nzzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *