شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹
۸۲
هاشمی رفسنجانی:

روحانی مرا به آرزویم رساند!/ خاطره هاشمی درباره دانشگاه آزاد

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 435972
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که یکی از برنامه‌هایم برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، حل مسأله هسته‌ای بود، گفت: خدا را شکر که آن آرزوی من و اکثریت مردم ایران محقق شد.
روحانی مرا به آرزویم رساند!/ خاطره هاشمی درباره دانشگاه آزاد
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان خاطره جلسه خویش با امام(ره) برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وقتی کمی توضیح دادم، پسندیدند و گفتند بروید شروع کنید و من هم حمایت می‌کنم که علاوه بر حمایت‌های معنوی، یک میلیون کمک کردند که بسیار با برکت بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار رئیس، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، با تأکید بر این نکته که وارد مرحله جدیدی در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه آزاد اسلامی شدیم، به تشریح اوضاع دانشگاه‌ها در سال‌های اول پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: یکی از مشکلات‌ ما صف طولانی پشت کنکوری‌ها بود که جوانان، خانواده‌ها و جامعه را افسرده می‌کرد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، پس از توضیح سیر تدریجی تأسیس و توسعه واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور، به شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: نیاز آن روزهای جامعه در مقاطع کاردانی و کارشناسی، امروز به مقاطع عالی رسیده که ذات تحصیل در این مقاطع تحقیق و پژوهش است.

وی با ابراز خرسندی از وجود شخصیت‌های علمی ارزشمند ایرانی در داخل و خارج، به بیان مصادیقی از دانشمندان ایرانی پرداخت و گفت: ایرانی‌های خوش استعداد، با تمدنی دو سه هزار ساله، به شکل طبیعی رشد علمی دارند و تازه‌ترین نمونه آن تیم دیپلماسی ما هستند که در مقابل بزرگان دیپلماسی شش قدرت جهانی، از حق ایران دفاع کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، استعدادهای درخشان را محدود به مردان ایرانی ندانست و گفت: زنان ایرانی هم پس از انقلاب ثابت کرده‌اند که اگر به آنان میدان بدهند و با بهانه‌های افراطی، مانع تراشی نکنند، می‌توانند پا به پای مردان در علم و دانش کار کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مدیریت کشور عاقلانه باشد، ایران ظرفیت این را دارد که در زمانی کوتاه، تمام فارغ‌التحصیلان را مشغول به کار کند.

ایشان به ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه اینها با عنوان "ساها" در فضای مجازی در خدمت محققان و پژوهشگران است.

هاشمی رفسنجانی بومی گزینی را ویژگی ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی برای مردم همه نقاط کشور خواند و گفت: خانواده‌ها با خیال راحت و خاطری جمع، فرزندان و به خصوص دختران خود را به تحصیل می‌فرستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس پژوهشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقیقات برای جامعه مهم است تا مباحث تئوریک را به مرحله کاربردی برسانند که علاوه بر کمک به کشور، سطح دانشگاه را بالا می‌برد.

وی به امتیازات ایران در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در دنیا دو سه کشور مثل ایران هستند که دارای کلکسیونی از همه منابع طبیعی هستند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با برشمردن ویژگی‌های جغرافیایی ایران در منطقه راهبردی دنیا و خاورمیانه، گفت: می‌توانیم با سیاست خارجی عاقلانه و پرهیز از شعارهای افراطی، از آسمان و دریا و خاک کشور برای عبور و مرور هواپیماها، خطوط انتقال انرژی و خطوط ارتباطی درآمدزایی کنیم.

وی به برنامه‌های دولت خویش در دوران سازندگی و اشتیاق همسایگان شمال و جنوب در جهت همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: ذره ذره خاک ایران و دریاهای کشور در شمال و جنوب، بسیار ارزشمند هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بر شمردن امتیازات بنادر جنوبی ایران، گفت: سواحل جنوبی کشور ظرفیت خلق و تقویت یک تمدن را با همه نیازهای امروز بشری دارند و نیاز به برنامه‌ریزی است.

هاشمی رفسنجانی کم آبی را مشکل امروز و آینده کشور دانست و با اشاره به طرح‌های تجربه شده دنیا، گفت: قشر دانشگاهی و دانشجویان باید با تحقیق و پژوهش، نکات مثبت و منفی دستگاه‌های آب شیرین کن را بررسی و از بهترین‌ها در کشور استفاده کنند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مهندسی کردن و تجاری سازی طرح‌های به پایلوت رسیده دانشگاه‌ها را برای کشور مهم خواند و گفت: دانشگاه آزاد، سیستم مالی تولید انبوه طرح‌های مفید را آماده و با امکاناتی که فراهم کرده، موقعیتی مناسب برای گسترش طرح‌ها و ایجاد تحول است.

وی با ابراز امیدواری برای استفاده درست کشور از فضای جدید و زلزله‌ای سیاسی که ایران با توافق هسته‌‌ای در جهان ایجاد کرده، گفت: موافقان و مخالفان توافق در مناظره‌های سیاسی دنیا بر توانایی‌های ایران تأکید می‌کنند که این حقیقت کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تلاش امپراطوری رسانه‌ای و لابی صهیونیست‌ها برای شکست توافق اخیر اشاره کرد و گفت: همه باید هوشیار باشیم تا مزاحمان در مسیر عقلانیت سیاسی ایران مانع‌تراشی نکنند.

وی با تأکید بر این نکته که یکی از برنامه‌هایم برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، حل مسأله هسته‌ای بود، گفت: خدا را شکر که آن آرزوی من و اکثریت مردم ایران محقق شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رفتار و گفتار مانع تراشان، گفت: یک اقلیت محدود با تریبون و زبان حرف‌ می‌زنند که اگر انتقاد باشد، خوب است، اما می‌بینید که رویکرد آنها تخریبی است.

در آغاز این دیدار، امینه احمدی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی و محمدرضا اسلامی، مدیر گروه واحد مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خویش به ارائه درخواست‌ها خود مبنی بر برابری حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی و تسریع در ارتقا مرتبه اساتید و ارائه خدمات بهتر به دانشجویان، پرداختند.

همچنین احمد شمس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به ارائه گزارشی کامل از فعالیت‌های این واحد از ابتدا تا کنون پرداخت و چشم‌انداز این دانشگاه در سال‌های آتی را تبیین کرد.

قبل از سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، لوح تقدیر استادان، کارکنان، مدیران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب تقدیم رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای این دانشگاه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سيد
Iran, Islamic Republic of
آروزي ديرينه يا سرسپردگي علمي و هسته اي
" سرسپردگي علمي و هسته اي"
مگر این کشور ولی فقیه ندارد که اینگونه یاوه گویی میکنی
ا ف
الحمد لله این کشور ولی فقیه دارد که امثال رفسنجانی نتوانسته اند به ارزوی ...خود که همانا ... است برسند .
سلام خدا بر روحانیون فداکار و انقلابی در راس آنها امام بزرگوار. امام خامنه ای. آیت الله هاشمی.
ان شا الله خدا بر طول عمر رهبری و آیت الله هاشمی این دو یار قدیمی بیافزاید.
حقیقتا این دو ستون این انقلابیند.
محمد
حاج آقا یه سوال: چند نفر دیگه قراره آیت ا... بشند تا تو بشی رییس مجلس خبرگان .
United States
درودخدابراین بزرگمردانقلاب...
یاورامام ورهبری ....
سردارسازندگی ایران عزیز
Estonia
یاور امام و رهبری !!! لابد مردم را گاگول فرض کردید !!!
شمس
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ریشه اصلی فتنه 88
احمدی نژاد ؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
الهی زنده باشی مرد بحرانها
متین
اگه آرزوی محقق نشده دیگری هم باقی مانده بفرمائید...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بله !!
آروزي ديگر ايشان بازگشايي سفارت شيطان بزرگ در تهران است و عادي شدن روابط با آل سعود و امريكاي جهانخوار و دولتهاي متكبر و مستكبر اروپايي از جمله فرانسه و انگليس و آلمان است .آروزي مخالي نيست ...!!!؟
مش رضا
دلمون برا خاطرات حاج آقا تنگ شده بود.
United Arab Emirates
خدایا سایه مقام معظم رهبری وایت الله هاشمی بر سر ملت مستدام باد
100000000000000000000000مثبت برای اینکه نام رهبری رو بردید!!
مرتضی
خدایا سایه رهبر حکیم را تا قیام امام زمان عج مستدام بدار.شر منافقین جدید و سران خاین فتنه گران را به خودشان برگردان
منفی دادم صرفا بخاطر هاشمی
خدایا سایه مقام معظم رهبری و هر کس به نظام جمهوری اسلامی خدمت میکند بر سر ملت مستدام بدار
آمین
امیرسعیدابوزهرا
سایه های متضاد!!
اصغری
United States
واقعا خوشحال میشم وقتی از هاشمی مطلب میزارن چون حس میکنم همچنان ناراحت و نگرانین از عظمت و تاثیر گذاریش ولی با این مطالبتون بیشتر خودتونو اذیت میکنین و ما رو خوشحال چون بیشتر معتقد میشیم که هاشمی بزرگترین سیاسمتداره
دیر شناختیشون(کشف شون کردی) حداقل سالهای ریاست جمهوری شون میشناخیشون بهتر بود الان که پیر شدن و کار از کار گذشته!!!!!!!!!!!!!!
United States
دمت گرم هاشمی مثل همیشه ترکوندیشون و بدون شک تا انتخابات 92 چیزی ازشون باقی نمیمونه
رضا
United States
این دو نفر را هیچ وقت با هم جمع نبند



یکی راه علی . یکی راه.....
مرصاد
برای اولین اسمی که گفتید : الهی آمین
برای دومین اسم باید گفت نباید نا امید شد إن شاالله خداوند ایشون رو عاقبت بخیر کنه!!!
از آقا مایه نذار تا کامنتت مثبت بخوره آدم نمی دونه چیکارکنه!هاشمی چیکاره مملکته؟
من سایه ایشان را نمی خواهم رهبری برای ما کفایت میکند ایشان اگر خراب نکننند
از اول همه می دونستن روحانی رحم اجاره ایست معلوم شد چه خوابی برای مملکت دیده اید،دیگه عارف خان دلش درد نمیگیره با این همه افتضاح تو مناظرات گفت که 8 ساله دل درد دارم حالا پیشرفت تعطیل شد دل شما هم خوب شد کاسبان توافق ،به آقا زاده هاتون بگید دعوا نکنن به همشون میرسه
ما که فکر میکنیم بجای حل مسئله هسته ای صورت مسئله رو پاک کرده اید !
نسل اول
حاج آقا عجب آرزوهای بزرگی داشته اند و ما اطلاع نداشتیم!
یک زمانی بود که هرشخصی اسم آمریکا را می آورد مورد غضب ایشان قرارمی گرفت و انگ غرب زده می خورد!
نماد ِ استحاله سیاسی و فرهنگی
فتنه 88 فتنه اکبر بود.
م
اینم فتنه 94 هست.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
سر بزرگ فتنه 94 هنوز زير لحافه تو انتخابات كليد ميخوره وايسا تماشا كن !!!
مرتضی
مرگ بر فتنه گران کثیف علی الخصوص راس فتنه
نخیر فتنه احمد بود
United States
تو مگه فکرم میکنی هر چی بهت میگن فقط تکرار میکنی چیزی در حد طوطی
رضا
United States
دقیقا همینه
اگر یک سوم این امتیازات را دولت قبلی داده بود همون وقت اونها می‌پذیرفتید و کلاهشان را بالا مینداختند اینگونه حل مسائل که ذوق کردن و از خود تعریف کردن نداره انگار شق القمر کرده باشند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
توافق هسته ايي و اجازه دادن به حضور دايم 150 جاسوسامريكايي در ايران يك اسب تراواي واقعي است اونها هم دارند تلاش مي كنند كنگره و سنا را متقاعد كنند هرچه زودتر تا قبل از انتخابات اسب تراوا را وارد ايران كنند .
United States
هاشمی متشکریم
یک سوال 8 ساله دیگه این اقا کجاست؟
درود بر صدام یزید کافر............
چه چیزی با توافق حل شده؟!! شاید در خواب ....
شب دراز و قلندر بیدار...
رضا
United States
این دوباره شروع کرد....!!!
آخه چقدر انسان میتواند تغییر هویت بدهد؟!
هاشمی ای هاشمی....آخ آخ آخ
محسن
سالهای قبل آقا فرمودند "فتنه بعدی پیچیده تر و خطرناک تر خواهد بود"
آقایون! عزیزان! این همان فتنه ست
"فتنه 94"
فتنه 94 با مهندسی بسیار قوی,با کمک و همراهی عناصر داخلی, بسیار مهلک, زهردار و کشنده ست.
سطح هوشیاری مون نباید بواسطه ی زرق و برقی که به ظاهر کار میدن, پایین بیاد.
United Kingdom
بنده خیلی این تحلیل را می پسندم.
بابا فتنه شناس-بابا با بصیرت-شماها از رهبرهم جلو افتادید-رهبر انقلاب با توافق موافق است و شما اقلیت مخالف
ببخشید شما که بصیرت بالا تری دارید و حرف رهبر بهتر میفهمید میشه بفرمایید از کدوم صحبت آقا فهمیدید که با توافق موافق هسن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهتره پاسخ رهبر به نامه رئیس جمهور یبار دیگه با دقت بخونی!!!!!!!
سيد
Iran, Islamic Republic of
لطفا از رهبر معظم مايه نگذاريد آقا فرمودند برجام بايد طبق قانون بررسي شود فقط از زحمت هاي مذاكره كننده تشكر كردند, ضمنا آقا فرمودند وحدت مردم حفظ شود وگرنه مذاكره با شيطان عاقبتش معلومه
mohammad
United States
ولیک‌, مغلطه "برجام" را تکرار نکنید این یک توافق نامه از نوع ... هست.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
رهبر دقيقا" همان كاري را در برابر مسئله هسته اي انجام داد كه امام راحل در برابر اشغال سفارت امريكا در اوايل انقلاب توسط دانشجويان انجام شد انجام داد يعني آنها مي خواستند با اشغال سفارت بهانه به دست امريكايي ها بدهند براي نجات گروگانهاشون به ايران حمله كنند كه البته كردند و بلطف خدا موفق نشدند و امام هم آن اقدام را انقلاب دوم ناميدند و آن تهديد را به فرصت تبديل كردند و دانشجويان را انقلابي خواندند گرچه بعدها تعدادي شون به امريكا و غرب پناهنده شدند .
رهبري هم مسئله مذاكرات را طوري زيركانه مديريت نمودند تا آنهايي كه قصد سوء استفاده از اين مذاكرات را داشته اند نتوانند به اهداف خود برسند ...
تيم مذاكره كننده را فرزندان انقلاب بر شمردند... اما رهبري از آنها حمايت كردند و از مردم هم خواستند تا از مذاكرات حمايت كنند تا به نتيجه مطلوب ملت دست يابند .
حمید
Australia
آقا محسن حقیقت را گفتی حرف دل خیلی ها را
زدی باید بیدار وگوش بفرمان رهربرمان امّام سید علی
خامنه ای باشیم .مرگ برآمریکا واسرائیل
فتنه احمدی نژادی ها خیلی پیچیده است.
ایشان استاد کشور به ریزی بود یک نفر در فامیل داریم که موافق امام و رهبری نیست اما احمدی نژاد را قبول داره! می دانید چرا چون خوب ميتونه از انقلاب و انقلابیون حال گیری کنه
Estonia
فتنه ای که با توافق و ورود جاسوسان در لباس تجار و واردات شروع خواهد شد و موج ترور از دانشمندان و افراد انقلابی راه خواهد افتاد و فتنه گران انتقام سال 88 را از مردم و انقلاب و نظام خواهند گرفت
Estonia
فتنه ای دیگر در راهست
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اي والله دقيق گفتي آقا محسن فتنه گران 94 هرچه عمر عاص هست داخلي و خارجي را به خدمت گرفتند تا در فتنه 94 كار را يكسره كنند همه دلسوزان انقلاب بايد هشيار باشند . منافقين و خناسان رخنه كرده در اركان نظام با بايد شناسايي و اقدامات آنها را زير نظر بگيريم .چه بسا آنها خود را بيشتر از حتي رهبري سينه چاك و دلواپس انقلاب و امام جلوه بدهند .
آرزوی شما ارتباط با امریکاست که هیچوقت بهش نمی رسی
به جای پرداختن به ایجاد اشتغال جوانان مملکت را به بازی کنکور و مدرک گرایی کشانده اید و افتخار هم می کنید .
گیریم همه از این دانشگاه مدرک گرفتند و دکتر و مهندس شدند برای آینده آنها یعنی کار و ازدواج و ... چه برنامه ای دارید ؟ هیچ و قطعا هیچ
شما قبلا امتحان خودرا پس داده اید و متاسفانه با دروغ و دیکتاتوری دوباره روبه ایجاد مشکلات جدید برای مردم تحت عنوان عقلانیت آورده اید
لااقل از امام مایه نگذار تا حرفت طبیعی تر باشد
Romania
سر و صدا زیاد میکنند و لاف زیاد میزنند اما سربازان ولایت ساکتند و صبور و آنگاه که به امر مولا قیام میکنند نمیبارند مگر اینکه سیل جاری میکنند. حاج آقا شب دراز است!
ناصر
با این شیوه توافق با کنار هم گذاشتن داده ها و ستانده ها معلوم میشود چه شده است ، هر چه عمق توافق را بررسی می کنم در نتیجه اش گمان نمیکنم این توافق چیزی بهتر از عهدنامه ترکمن چای باشد ، هر چند برخی بدلایلی آن را پیروزی بزرگ می دانند ، باید توافق منصافه در تمتم ابعاد بررسی شود نه از روی تعصب ، حیات سیاسی گروهها و باندها و جناحها چند روزی بیش نیست ، اما ایران برای همیشه هست ، نباید منافع طولانی مدت کشور را فدای منافع باندی و جناحی کنیم ، متاسفانه در این راه برخی از گروهها با استفاده از لشکر رسانه ای جناحی می خواهند کشور را فدای چند روز منافع خود کنند ، ما باید عاقل باشیم فریب رسانه های دروغگو را نخوریم ، بلکه منافع آینده نظام را مقدم بر منافع چند روز فلان و فلان جناح و گروه بدانیم.
United States
مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زردینی
یکی از هزازان ثمره هسته ا ی شیرین کردن آب دریا است که ان را هم مصالحه کردید حاج آقا
علی محمد نصیری لرستانی
خداوند ایشان وسایرعقلاوبزرگان ودلسوزان نظام راحفظ کندایشان ذخیره انقلاب است،خداوند بزرگ ملت،دولت،حاکمیت رادرجهت پیشرفت این نظام الهی کمک نمایید تابدست صاحب اصلی اش امام زمان برسد
انشاءاله که صاحب اصلی می آید و گردن کلفت پدرخوانده ها و قیم ماب ها را می شکند و دل عقلا و بزرگان و دلسوزان نظام را شاد می کند .
فقط بزرگوار مواظب باش عقلا را اشتباهی انتخاب نکنی
طوری نظر بده که بشه رای داد همه کس و خوب و بد را قاطی کردی
محسن
بزرگ ملت یعنی چی؟
میشه "ذخیره انقلاب"رو تعریف کنی؟؟؟؟؟؟ معنیش چیه؟؟
اول تعریف کن تا بعد ببینیم بابای م.ه دخیره انقلاب حساب میشه یا نه
محمد
United States
خدا جزای هر کس که در او غش هست بدهد
Iran, Islamic Republic of
زنده بادهاشمی
خدایا همه را به راه راست هدایت فرما
زنده باد هاشمی
خداوند انشا الله هدایت فرماید
خاطره
مرگ بر فتنه گر
خدا اخر و عاقبت همه را ختم بخیر کنه ؟!!!!
فقط باید تاسف خورد همین خدایا عاقبت ما رو ختم بهخیر کن
خدایا به حق فاطمه زهرا ریشه نااهلان را بسوزان ...
خدایا به حق مهدی فاطمه دشمنان و بد خواهان این نظام را نابود فرما ...
حتما حاج اکبر درجلسه تنها باامام بود و...
Iran, Islamic Republic of
نه شما هم بوديد
احمدي نژاد هم بود
سرور
Romania
نه فقط این بود و حسن خمینی.
حاج آقا این عقلانیت سیاسی که میگید همون تسلیم شدن در برابر شیطان بزرگه
بوسجین
ارزو یت رفاه زندگی مردمت باشد مرد نه چیز دیگر
Estonia
و احمدی نژاد در سال 84 مردم را به آرزوی چندین ساله رساند خداوند به او عزت دهد که مردم را دلشاد کرد