پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۲

انتقاد مجلس از واگذاری مدارس دولتی

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 394275
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش توقع داشتیم که قوی‌تر عمل کند، گفت: کاملاً با طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مخالف هستم.
به گزارش جهان، عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس و در خصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، اظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاه مهمی است و کشور با دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش و آموزش عالی از نظر زیربنایی می‌توانند توانمند شود.

وی با بیان اینکه با آموزش و پرورش به صورت نسیه برخورد می‌شود و چرتکه می‌اندازند، خاطرنشان کرد: اخیرا گزارشی از دولت دیدم که گفته شده است آن بخشی از مدارس که به بخش خصوصی واگذار شده خیلی خوب است، زیرا می‌گویند هزینه هر دانش‌آموز در مدرسه غیرانتفاعی به عنوان نمونه ۶۰۰ هزار تومان است اما در دولت یک میلیون و نیم برای یک مدرسه پرداخت می‌کنیم که این فهم نادرستی از تعلیم و تربیت است.

فیاضی افزود: این نگاه به آموزش و پرورش وجود دارد و این نگاه قشنگی نیست و بسته‌های حمایتی و طرح‌های این‌چنینی طرح‌های ناکارآمدی هستند که آموزش و پرورش به آنها دامن زده است؛ آموزش و پرورش آمده مباحثی مانند حمایت از بخش غیردولتی را مطرح کرده است و حالا اینکه مدارس دولتی را غیر انتفاعی کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت فعلی مدرسه دولتی را کاملاً به بخش خصوصی واگذار کرده است، تصریح کرد: مدارس دولتی خصوصی شده است و با فردی قرارداد بسته‌اند و هنگامی که همه دانش‌آموزان ثبت نام شده بودند، این کار انجام شده است؛ یعنی مدرسه‌ای دولتی دانش‌آموزانش را ثبت نام کرده است و یک دفعه به مدیر و معلمان گفته‌اند شما بروید بیرون اینجا را می‌خواهیم بدهیم به بخش خصوصی اداره کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا با طرح واگذاری مدارس دولتی موافق هستید؟»، گفت: کاملاً با این طرح مخالف هستم و این طرح توجیهی ندارد.

فیاضی افزود: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مشکل کمبود نیروی انسانی را حل کند و هزینه‌ها را کاهش دهد این کار را انجام داد؛ از فانی وزیر آموزش و پرورش توقع داشتیم که قوی‌تر عمل کند.

وی ادامه داد: این موضوع چندین بار در کمیسیون آموزش بحث شده است و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و قرار است که بیایند و وضعیت را گزارش کنند تا تعیین تکلیف کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه امکان توقف این طرح وجود دارد، اظهار کرد: توقف این موضوع هم‌اکنون برای دانش‌آموزان و مردم هزینه دارد و امکان پذیر نیست، زیرا در حدود یک هزار مدرسه این کار شروع شده است که قطعاً مانع افزایش این کار می‌شویم.

فیاضی با اشاره به اینکه بازدیدی از مدارس واگذار شده به بخش خصوصی داشته است، گفت: در حال حاضر معلمانی را برای این مدارس گرفته‌اند که از صفر شروع کرده‌اند و به کلاس درس رفته‌اند و مجرب نیستند؛ بازدیدی از این مدارس انجام دادم و دیدم که معلم اصلاً آموزش ندیده است و تازه به کلاس رفته و از طرفی هم می‌خواهد پنجشنبه و جمعه برود و دوره ضمن خدمت شرکت کند و این کار یکسال را برای دانش‌آموزان هدر می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ادریس
United States
سلام اینکار اصلا نه برای دولت ونه برای کشور ونه برای بچه ها نه برای معلم بیچاره خوب نیست لطفا تجدید نظر فرمائید
علی
تورا به خدا مجلس به فریاد دل ما معلمان برسد این دیگه چه طرحیست مگر اینجا امریکاواروپاست ؟اگر خود اقای فانی معلم بود راضی میشد لطفا این وزیر نا کارامد را استیضاح کنید