پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۸

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری: نمره دولت خوب نیست

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 414371
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مهمترین اقدام دولت در سال جاری را مهار تورم نام برد و گفت: مهار تورم کاملا ملموس است اما دولت در بخش هایی همچون اشتغال، تولید و کاهش واردات نمره مقبولی ندارد.
رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری: نمره دولت خوب نیست
به گزارش جهان،‌ حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با مهر، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ ، گفت: ما در مذاکرات هسته ای سه هدف را دنبال می کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، افزود: ما در این مذاکرات می خواهیم به جهانیان ثابت کنیم و بگوییم که دنبال تاسیسات هسته ای نظامی نیستیم و داشتن آن را امتیاز نمی دانیم.

وی با بیان اینکه ایران استفاده از سلاح اتمی را حرام می داند و به دنبال خلع سلاح هسته ای در منطقه است، تصریح کرد: مذاکرات را تا این مرحله موفق می دانم و امروز دنیا می داند که ایران دنبال استفاده از دانش هسته ای در موارد صلح آمیز است.

اکرمی افزود: امروز به دنیا ثابت شد که ایران شفاف عمل می کند و طرف مقابل زیاده خواه و بهانه گیر است و این مهم برای همه کشورها تا حدی روشن شده و دیگر پروژه ایران هراسی کاربردی ندارد و تاثیرگذار نیست.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به ویژگی های یک توافق خوب گفت:در پایان این توافق باید تمام تحریم ها بر علیه نظام جمهوری اسلامی برداشته شود؛ لذا ما دنبال لغو تحریم های ظالمانه به صورت همه جانبه هستیم و همان گونه که رهبر انقلاب تاکید کردند این توافقات باید یک مرحله ای باشد.

وی با اشاره به وظایف دولت در فردای مذاکرات، گفت: دولت باید اقتصاد و فرهنگ را سامان دهد، امروز به نیمه عمر سند چشم انداز رسیدیم که در پایان این برنامه باید رشد ۸ درصدی داشته باشیم؛ لذا دولت باید تمام امکانات و ظرفیت های خود را در راستای اجرای این سند بالادستی به کار گیرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تلاش دولت در مذاکرات هسته ای را جزئی از برنامه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و گفت: دولت یازدهم اولویت خود را بر اقتصاد گذاشته است و مذاکرات نیز جزئی از آن است.

وی مهمترین اقدام دولت در سال جاری را مهار تورم نام برد و گفت: مهار تورم کاملا ملموس است و دولت در این امر موفق بوده، اما در بخش هایی همچون اشتغال، تولید و کاهش واردات نمره مقبولی ندارد.

اکرمی مهمترین راه نجات اقتصاد را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت باید درصدد اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد. امروز ۶۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که در کشور وجود دارد که باید این میزان نقدینگی به سمت سرمایه گذاری و خدمات سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت در این مدت توانسته است امید را در میان مردم ایجاد کند ولی تدبیر باید از ناحیه مردم باشد و با همراهی و هم زبانی، دولت را در تحقق وعده هایش یاری دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما دوره قبل کجا بودی؟ چرا اونوقت نمره نمی دادی؟
متن رو که نخوندی لااقل سمت گوینده رو ببین
ابگوشت بزباش
Iran, Islamic Republic of
اقای اکرمی مردم که از اول انقلاب هم با امید انقلاب کردند وبا امید ادامه میدهند اما این دولتها هستند که باید امید را در دلهای مردم زنده نگه دارند وبا بی تدبیری انرا از مردم نگیرند ،مثلا برای توجیه سخنان نا امید کننده اکبر ترکان چه پاسخی دارید وانرا چگونه توجیه می فرمایید،انجایی که گفت ایرانیها جز ابگوشت بز باش وقورمه سبزی چیزی بلد نیستند وبعضی از افراد ومشاوران روحانی هم بههمین سیاق عمل کرده اند.
مثل اینکه در این مملکت زندگی نمی کند. نارنگی کیلویی 12000 تومان پرتقال کیلویی 7000 تومان مرغ کیلویی 9000 تومان و .. ..
تورم تو چی مهار شده؟!
مسلما اشتغالزایی رابطه مستقیم با تورم دارد
این دولت اشتغالزایی نداشته و حالا ..
Iran, Islamic Republic of
نارنگی تو دولت قبل کیلویی 15000 تومن بود، پرتقال کیلویی 10000 تومن، مرغ کیلویی 12000 تومن و....
حسین
فرهنگ چی؟