جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پیشنهاد وزارت نفت برای افزایش قیمت گاز

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 424479
وزارت نفت پیشنهاد افزایش ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ درصدی تعرفه گاز طبیعی را به دولت ارائه داده و خواستار اجرای آن از خردادماه شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزارت نفت به دولت پیشنهاد داد، در سال ۹۴، قیمت عرضه هر مترمکعب گاز طبیعی برای مصارف خانگی، تجاری (عادی، عمومی و ویژه)، آموزشی، ورزشی، مذهبی و کشاورزی به‌میزان بیست، پانزده و ده درصد نسبت به قیمت‌های مصوب سال ۱۳۹۳ افزایش یابد و نرخ دیگر مصارف بدون تغییر نسبت به سال ۹۳ اعمال شود.

در این پیشنهاد آمده است، نرخ های مذکور بدون احتساب مالیات و عوارض دریافتی توسط شرکت ملی گاز ایران از خردادماه اعمال شود.

به گزارش تسنیم، هیئت دولت روز گذشته پیشنهاد وزارت نفت برای افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی مایع را تصویب کرد که بر اساس آن بنزین تک‌نرخی و ۱۰۰۰ تومان شد.

همچنین قیمت نفت‌گاز (گازوئیل) که پیش از این با دو نرخ ۲۵۰ و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شد، ۳۰۰ تومان تعیین شد. نفت‌کوره با ۲۰ درصد افزایش به ۳۰۰ تومان در لیتر و سوخت هواپیماهای مسافربری نیز با ۲۰ درصد افزایش به ۶۰۰ تومان رسیده است. قیمت گاز مایع با نرخ ۲۳۰ تومان عرضه می‌شود که ۹ درصد افزایش قیمت داشته است. در این میان نفت سفید بدون تغییر ۱۵۰ تومان عرضه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهامت
Iran, Islamic Republic of
افزایش مجدد قیمت گاز!

الان قبوض گاز چهل روزه صادر میشه وجالب اینه که هرچقدر مصرف کرده باشیم حدود یک سومش عوارض گازرسانی، آبونمان و مالیات هست.. و فقط برای همین چهل روز بیش زا 4000 تومن آبونمان میاد براز گاز خانگی..

یارانه بخوره تو سرشون.. ارزش اون از سه سال قبل تا الان یک سوم شده اما دستگاههای دولت به مناسبت های مختلف با افزایش قیمت خدمات و گرفتن هزینه اداره سنگینشون از جیب مردم دارن جیب بری میکنند