جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعزام مخفیانه مشاوران آمریکایی به عراق

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 372675
مقامات دفاعی آمریکا از اقدام اخیر دولت اوباما در اعزام مخفیانه مشاوران بیشتر به عراق خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره آمریکا در خبری با استناد به اظهارات مقامات دفاعی این کشور نوشت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در طول سه هفته گذشته، ۶۲ مشاور نظامی دیگر خود را به صورت مخفیانه به عراق اعزام کرده است.بر این اساس، تعداد کل مشاوران نظامی آمریکایی که در شرایط فعلی در عراق به سر می برند، ۲۴۲ نفر هستند ولی این تعداد همچنان از ۳۰۰ مشاوری که اوباما ماه گذشته وعده اعزام آنها را به عراق داد، کمتر است.

این در حالیست که دولت واشنگتن خبر اعزام این تعداد مشاور مازاد خود به عراق را علنی نکرده است؛ آخرین اطلاعاتی که دولت آمریکا درباره اعزام مشاوران به عراق منتشر کرد، به تاریخ اولین جولای جاری و زمانی باز می گردد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد که ۱۸۰ مشاور به عراق اعزام شده اند.

هیل نوشت که ارزیابی های اولیه مشاوران آمریکایی اعزام شده به عراق، هفته گذشته به مقامات پنتاگون ارائه شد و این ارزیابی ها اساس پیشنهاد به اوباما برای ارائه کمک های بیشتر نظامی آمریکا به عراق خواهند بود.

مقامات پنتاگون در تاریخ ۱۵ جولای جاری از احتمال صدور مجوز اعزام مشاوران بیشتر به عراق قبل از تصمیم گیری درباره افزایش کمک های نظامی به این کشور خبر دادند و در عین حال گفتند که تعداد کارمندانی که در مراکز عملیات های مشترک عراق در حال همکاری هستند، افزایش داشته است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات دفاعی آمریکا، حدود ۲۰ نفر از مشاوران آمریکایی که جدیدا به عراق اعزام شده اند، اعضای یک واحد فرماندهی و نظارتی هستند که در روز ۱۴ جولای تشکیل شده است؛ این واحد برای مدیریت ۲۰۰ نیروی آمریکایی تشکیل شده است که این نیروها دستور داشتند در تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری امنیت دیپلماتیک، پرسنلی و فرودگاه بین المللی بغداد را تقویت کنند.

هیل نوشته است که مدت زمان کوتاهی بعد از تشکیل این واحد بود که پنتاگون حدود ۴۰ پرسنل دیگر را به ماموریت امنیتی خود در عراق اضافه کرد؛ روی هم رفته، در حال حاضر ۷۰۷ نیروی آمریکایی در عراق مستقر شده اند که این تعداد در روز اول جولای، ۶۵۰ نفر گزارش شد.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون مبلغی معادل ۷۷۵ میلیون دلار برای تامین بودجه عراق درخواست کرده است که ۴۷۵ میلیون دلار آن مختص نیروهای امنیتی و مشاوران مازادی می شود که به عراق اعزام شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *