چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

برخورد با زمین خواران تشدید می‌شود

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 378174
دادستان شهرستان کرج گفت: برخورد با زمین خواران کرج که یکی از معضلات اساسی این شهرستان است و همچنین متجاوزین به عنف و خلاف کاران باید بیش از پیش در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حاجی رضا شاه کرمی بعدازظهر امروز در مراسم معارفه دادستان کرج با اشاره به اینکه نگاه معطوف به گذشته زمینه اجرای عدالت آینده را تسهیل می بخشد اظهار کرد: در زمینه برقراری عدالت، تامین امنیت و پاسداشت کرامت باید اهتمام بیشتری برای اجرای احکام داشت.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با جرایم به تلاش بیشتری نیازمندیم، افزود: تامین امنیت عمومی نیازمند همکاری همه جانبه تمامی ارگان های مربوطه و مردم است.

دادستان کرج گفت: برخورد با زمین خواران کرج که یکی از معضلات اساسی این شهرستان است و همچنین متجاوزین به عنف و خلاف کاران باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

شاه کرمی با تاکید بر اینکه امروزه اجرای عدالت تنها به عهده دستگاه قضا نیست و در این امر مردم نیز باید همکاری کنند تصریح کرد: امید است امنیت، عدالت و فراوانی در جامعه نمود پیدا کند.

همچنین علی فرهادی دادستان سابق کرج در این مراسم، ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: تمامی احکام اجرایی تنها برای رضای خداوند بوده، چراکه شعار ما خدمت صادقانه به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ و آغاز فعالیت در شهرستان، ۲۱ هزار پرونده در دادسرای کرج وجود داشت, گفت: ماهیانه ۱۰ هزار پرونده به این تعداد افزوده می شد و با تلاش موثر این آمار به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶هزار پرونده رسیده است.

دادستان سابق کرج خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات کرج وجود زندان، مهاجرت های فراوان و اراضی وسیعی است که مورد طمع زمین خواران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف قضات ارائه اسامی افراد تحت نظر به دادستان است, تصریح کرد: اجرای احکام در دادسرای کرج از ۴۵ هزار به ۱۴ هزار پرونده کاهش یافته است.

وی به فعالیت های جنبی دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد دیه در سال ۹۰ سبب آزادی ۵۰۰ زندانی با ارقام کلان توسط خیرین شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *