جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تغییرات آب و هوا بی‌ربط با تروریسم نیست!

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 458779
برخی از رهبران کشورهای شرکت‌کننده در نشست روز دوشنبه پاریس، تغییرات آب و هوایی را در ایجاد تروریسم موثر دانستند
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیاری از رهبران کشورهای جهان، در نشست روز دوشنبه در پاریس با موضوع تغییرات آب و هوایی جهان، سخنان افتتاحیه خود را به حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در این شهر فرانسه اختصاص دادند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در حدود ۱۵۰ سخنرانی انجام‌شده در تأسیساتی که تحت تدابیر بسیار شدید امنیتی قرار دارد بسیاری از سران کشورهای جهان، اظهارات اولیه‌شان را به تسلیت به پاریس، به خاطر آن حملات اختصاص دادند و پس از آن موضوع تغییرات جوی را مورد بحث قرار دادند.

بسیاری از آنها تصمیم برای برگزاری این نشست در پاریس، مدت کوتاهی بعد از آن حملات را بزرگترین ضربه به شبه‌نظامیانی دانستند که قصد ایجاد فضای رعب و وحشت و اخلال در زندگی عادی مردم را دارند. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که این دو موضوع، تروریسم و تغییرات جوی، غیرقابل جدا هستند و آنها را «دو چالش بزرگ» خواند که باید نسل آینده آن را رفع کند.

تعداد اندکی از سران کشورها، مانند باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا پا را فراتر گذاشته و بین تغییرات جوی مانند سیل، خشکسالی و گرما با بی‌ثباتی پیوند ایجاد کردند.

چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک، کشوری که بعد از حملات پاریس سطح هشدار امنیتی‌اش را به بالاترین حد رساند نیز تغییرات جوی را «سبب تنش، نابرابری، بحران و درگیری» دانست.

«انیل سوپوگا»، نخست‌وزیر کشور «تووالو» نیز گفت: «اثرات تغییرات جوی، به باور ما سبب رادیکالیسم و تروریسم است.»

پیوند بین گرما شدن کره زمین و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن، نظری بود که سیاستمداران در سالهای گذشته، بارها به آن اشاره کرده‌اند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی‌اش در ۱۰ نوامبر در ایالت ویرجنیا با مرتبط دانستن این دو پدیده به یکدیگر، تغییرات جوی را تهدید علیه امنیت ملی آمریما خطاب کرده بود.
https://jahannews.com/vdchq6nkw23nmqd.tft2.html
jahannews.com/vdchq6nkw23nmqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *