دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 1 Jul 2024
 
۰

گران‌ترين خانه‌هاي جهان به روايت فوربس

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 47827
بحران اقتصادی فقط برای آن گروه از مردم دردسر ساز است که پول و پله ای ندارند و این (نداشتن) اصولاً آنها را که از تمکن مالی خوبی برخوردارند به دردسر نمی اندازد. از این روست که مجله ای چون فوربس هر از چند گاهی فهرستی از (گرانترین)های جهان منتشر می کند که گاه ماشین ها را در برمی گیرد و گاه، خانه یا هر چیز دیگری.

البته این فهرست هر بار از سوی سایت های دیگر تغییر می کند. بنابراین سندیت این گزارش فقط اطلاعات سایت فوربس است. در فهرست اخیر این مجله چهار ملک دیده می شود که قیمت آنها از 100 میلیون دلار هم بالاتر رفته است.

شما با این همه پول چه کار می کنید، آیا در تصورتان می گنجد که در خانه ای زندگی کنید که 103 اتاق و 15 استخر داشته باشد؟ به این فکر کرده اید که چقدر طول می کشد از این سر به آن سر بروید و چطوری می خواهید هزینه نگهداری چنین منزلی را بپردازید؟

گران  قیمترین خانه های دنیا به جز قیمت بالایشان وجه اشتراک زیادی با یکدیگر ندارند. حتی قیمت آنها هم بسیار متفاوت به نظر می رسد. این خانه ها شامل قصرهای 100 میلیون دلاری انگلستان و ایالات متحده تا خانه های اربابی بزرگ زیر 10 میلیون دلاری آفریقای جنوبی می شود.

ولی اغلب آنها در محله های اعیان نشینی همچون همپتون، کوت دازوز و ساحل طلا در استرالیا یا مراکز تجاری مثل لندن و نیویورک هستند و لوکس ترین عمارت ها در زیباترین مناطق دنیا با وجود بالا بودن قیمت همیشه خریداران بین المللی خود را دارند. خریدارانی که کشورهای مختلف را می گردند و اقیانوس ها را می پیمایند تا به خانه مورد علاقه خود برسند.


به گزارش روزنامه اعتماد ملی،طبق آمار سال 2006 که از سوی شرکت املاک بین المللی (تایت فرانک) منتشر شد، در سال 2005 مناطق بازرگانی درجه دو دنیا رشد چشمگیری داشته اند و صاحبان آنها به فکر خرید خانه دوم افتاده اند. این شرکت پیش بینی می کند خریداران گران ترین خانه های دنیا صاحبان اقتصاد کشورهای در حال توسعه باشند که اغلب آنها روسی، چینی و برزیلی هستند.

آپ داون كورت

اين عمارت با قيمت 139 ميليون دلار در «ويندلزهام» در كشور انگلستان واقع است. اين خانه در دو سال متوالي گران‌قيمت‌ترين خانه دنيا لقب گرفته است و هيچ شكي در آن نيست. دور تا دور اين عمارت خالي از سكنه، 103 اتاق و پنج استخر قرار دارد و داراي يك سالن 50 نفره سينماست. در ساخت كف كتابخانه اين قصر از 50 قيراط طلا استفاده شده است و راهروهاي آن پوشيده از مرمر سرخ است. اين عمارت داراي زمين اسكواش، سالن بولينگ و زمين تنيس اختصاصي است. كسي كه در اين خانه زندگي كند احتياجي به خروج از آن ندارد. مگر اينكه بخواهد با ملكه انگلستان كه در همسايگي او زندگي مي‌‌كند ملاقات كند.

عمارت دولاميتاي

با قيمت 125 ميليون دلار كه در ساحلي از درختان نخل واقع است، سومين خانه گران‌قيمت دنيا محسوب مي‌‌شود و در فلوريدا قرار دارد. صاحب خوشبخت اين خانه -دونالد ترامپ- است كه اين عمارت 80 هزار فوت مربعي را در سال 2004 و در يك حراجي از يك مقام دولتي به قيمت 25/41 ميليون دلار خريد. اين عمارت داراي سالن اجتماعات، گالري و هنرهاي زيبا و استخر شنايي به طول 100 فوت است.

عمارت پورتابلو

قيمت اين خانه نيز مثل عمارت سه بركه 75 ميليون دلار است. اين خانه 3 قسمتي در كنار ساحل اقيانوس واقع است و در سال 2002 ساخته شده است. «پورتابلو» هشت اتاق خواب و 10 حمام با تجهيزات كامل دارد. و در فضايي كاملا مدرن احداث شده است. معماري منحصر به فرد اين خانه انسان را به ياد صدف مارپيچ حلزون مي‌‌اندازد. اتاق‌ها دور تا دور اين صدف قرار دارند.

واتر فرانت استيت

قيمت اين خانه 100 ميليون دلار است. اين خانه در تركيه و در شهر استانبول درست كنار تنگه بسفر واقع است. واتر فرانت استيت در زميني به مساحت 30‌هزار فوت مربع ساخته شده است و فضاي مسكوني آن با وجود 64 اتاق كاملا بزرگ است. اين خانه داراي مجسمه‌ها، گچ‌بري‌هاي مطلا و چلچراغ‌هاي كريستال است. واتر فرانت استيت يك اسكله اختصاصي منحصر به فرد نيز دارد.

استاروود استيت

قيمت اين خانه 135 ميليون دلار است و در «كلورادو» واقع است. اين خانه داراي سيستم امنيتي مرتبط با FBI و CIA است و داراي استخر و جكوزي مسقف است و سقف آن به گونه‌اي نورپردازي شده است كه شخص شناگر فكر مي‌كند زير آسمان پرستاره است. اين خانه داراي پاسيوي روباز، زمين تنيس، اتاق بيليارد، سالن ورزش با تجهيزات كامل، اتاق تلويزيون و كتابخانه مجهز به پرژكتور و پرده سينما، اتوشويي، 15 اتاق خواب، شانزده حمام، چندين ساختمان كوچك‌تر و اتاق‌هاي ميهمانان است. صاحب اين خانه شاهزاده بندربن‌سلطان‌بن عبدالعزيز سفير سابق عربستان در آمريكاست.

عمارت تاپ رك

درحال حاضر گران‌قيمت‌ترين خانه لندن و انگلستان محسوب مي‌‌شود و قيمت آن 92 ميليون دلار تخمين زده شده است. اين خانه براي يك كارخانه‌دار به نام «هاليس تاپ رك» بود.او مليتي ترك‌تبار داشت. زمين اين خانه 28 هزار فوت مربع است. اين قصر نئوكلاسيك داراي پاركينگ زيرزميني، پلكان مارپيچ بزرگ و شيك، 4 آشپزخانه و يك سالن بزرگ 80 فوتي است. اين خانه داراي يك مركز تفريحي اختصاصي، استخر شنا، حمام عمومي و سونا و هشت‌هزار فوت زمين مرتع است. چندين آپارتمان نيز براي سكنا گزيدن ميهمانان و خدمه در نظر گرفته شده است.

عمارت گلد كاست

قيمت اين خانه نيز 65 ميليون دلار آمريكا تخمين زده شده است. عمارت گلدكاست در سان‌فرانسيسكو واقع است. نماي آن به سبك فرانسوي است و هنوز 2 سال ديگر تا پايان ساخت آن باقي است. اين ويلاي نئوكلاسيك و زيبا 2 سال پيش به قيمت 32 ميليون دلار فروخته شد و همسايه‌هاي آن نيز افرادي بسيار سرمايه‌دار و متمول هستند.

پي‌ير

پنت‌هاوس پي‌ير بر فراز يكي از گران‌قيمت‌ترين هتل‌هاي نيويورك قرار دارد. اين آپارتمان تريبلكس داراي يك سالن جشن و يك سالن بزرگ با پنجره‌هاي فرانسوي با ارتفاع 20 فوت است كه منظره زيباي شهر پرزرق و برق نيويورك از آن ديده مي‌‌شود. اين خانه كه ملك شخصي سرمايه‌دار و نويسنده‌اي به نام «مارتين زيويگ» است يك كتابخانه مدرن، سردابي ويژه نگهداري نوشيدني‌ها، پلكان مرمر سياه و حمام‌هاي مرمرين دارد. قيمت اين پنت‌هاوس 70 ميليون دلار است.

اوشن فرانت استيت

قيمت اين خانه نيز 65 ميليون دلار آمريكاست و در «ماليبو» ساخته شده است. شايد اين قيمت در ابتدا اندكي بالا به نظر برسد ولي وقتي ساختمان را از نزديك‌ببينيد مي‌‌فهميد كه واقعا ارزش اين پول را دارد. اين عمارت 7 خوابه در كنار نماهاي زيبايي از اقيانوس در زميني به مساحت 28 هزار متر مربع بنا شده است و داراي پرتگاهي زيبا و اختصاصي با دو زمين سواركاري، يك استخر، يك زمين تنيس و ساحل اختصاصي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *