جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بدل "ونیز" در قلب خاورمیانه+عکس

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۷
کد مطلب: 396471
مردم این منطقه بیشتر به نام باتلاق نشین ها شناخته می شوند و خانه های آن ها روی جزیره های کوچکی ساخته شده است. جنس همه خانه ها از نی می باشد و بدون استفاده از چوب یا هیچی وسیله دیگری مانند میخ ساخته شده اند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از نکات کمتر شناخته شده در عراق امروزی محلی است که به عنوان تالاب فرات شناخته می شود. این منطقه که چندین برابر ونیز است از ۵۰۰۰ سال پیش محل زندگی انسان ها بوده و میزبانی نیم میلیون نفر را می کرده است.

مردم این منطقه بیشتر به نام باتلاق نشین ها شناخته می شوند و خانه های آن ها روی جزیره های کوچکی ساخته شده است. جنس همه خانه ها از نی می باشد و بدون استفاده از چوب یا هیچی وسیله دیگری مانند میخ ساخته شده اند. طبق آنچه گفته می شود افراد بومی منطقه می توانند در ۳ ساعت یک خانه را به طور کامل بسازند و تحویل دهند.


مردم این منطقه در طی سال ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده اند. آن ها فشارهای صدام حسین دیکتاتور جنایتکار عراق را تحمل کردند و سپس باید مزدوران آمریکایی مقابله می نمودند اما در همه این سال ها سنت های دیرینه خود از جمله ماهیگیری و زندگی روی باتلاق را فراموش نکرده اند.

صدام حسین در طول حکومت خود چندین بار منطقه تالاب را خشک کرد تا مردم بومی دچار مشکل شوند ولی این روزها با تشکیل حکومت جدید بخش عمده ای از زمین ها بار دیگر زیر آب رفته و خانه ها شناور گشته اند. البته در طی سال های سختی از جمعیت این منطقه به شدت کاسته شده است و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *