جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۱۲
انتقاد صریح زاکانی از عملکرد زنگنه، نعمت‌زاده و فرجی‌دانا؛

متهم پرونده کرسنت، وزیر شده است / چرا بانک‌ها سهام لاستیک دنا را به مردم عرضه نمی‌کند؟

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 366573
جریان رقیب اصولگرایان تلاش دارند که رهبری واحد داشته باشند اما فعلا رهبری واحد ندارند؛ تحلیل درونی آن‌ها این است که اگر آقایان هاشمی، خاتمی، سید حسن خمینی، عارف و روحانی با هم متحد نشوند، شکست می‌خورند
متهم پرونده کرسنت، وزیر شده است / چرا بانک‌ها سهام لاستیک دنا را به مردم عرضه نمی‌کند؟
به گزارش جهان نيوز، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ماجرای کرسنت را یک فاجعه دانست و گفت: درمورد پرونده کرسنت دولت مسیر غلطی را دنبال کرد چراکه برخی متهمین پرونده را به عنوان وزیر معرفی کرد و یا بعضی از آنها بعدا در وزارت نفت مسئولیت گرفتند و این موضوع که رئیس‌جمهور معرفی کرد، مجلس رأی اعتماد داد و دستگاه قضایی هم محکوم نکرد اکنون پاشنه آشیل ما شده است زیرا ما نمی‌توانیم ادعای فساد در پرونده ای را مطرح کنیم که سراسر آن پر از فساد است. چون آن‌ها مدعی هستند وقتی شما به برخی آقایان که متهم هستند، مسئولیت داده‌اید چه انتظاری از ما دارید و می‌پرسند تا کنون دادگاه ایران چند نفر از این متهمین را محکوم کرده است که توقع دارید ما آن‌ها را محکوم کنیم؟!

در پرونده کرسنت فساد محرز است اما متاسفانه کوتاهی می شود

علیرضا زاکانی در جمع جوانان اصولگرای شیراز ضمن تاکید بر اینکه دولت در کرسنت بد راهی را دنبال کرد، گفت: این ضعف ما بوده است که به واسطه محکوم نشدن چند نفر آدم مدعی، کشور باید هزینه سنگینی را بپردازد.

وی مهدی هاشمی را جزو افراد محوری در ماجرای کرسنت دانست و افزود: عباس یزدان‌پناه یزدی و علی ترقی‌جاه هم که دیگر افراد محوری این پرونده هستند از دوستان مهدی هاشمی می‌باشند اما کسی با وی کاری ندارد و جای سوال و انتقاد است که چرا باید در جامعه ما چنین رانتی وجود داشته باشد؟

نباید هیچ‌گونه مصونیتی برای هاشمی و امثال وی ایجاد کرد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن تاکید بر اینکه نباید هیچ‌گونه مصونیتی برای مهدی هاشمی و امثال وی ایجاد کرد، گفت: آقای نعمت‌زاده از روی سادگی همینجوری حرف نزد بلکه می‌خواست زمینه را در جامعه فراهم کند.

چرا بانک کشاورزی سهام لاستیک دنا را به مردم عرضه نمی‌کند؟

زاکانی در ادامه با اشاره به پرونده لاستیک دنا اظهار تعجب کرد که چرا با وجود اینکه این پرونده سال‌هاست در کمیسیون اصل ۹۰ و بسیار شفاف است اما کسی با آن کاری ندارد!

وی افزود: ۶۴ درصد سهام کارخانه لاستیک‌سازی دنا متعلق به بانکها است اما جای سوال است چرا درحالی که همین بانک ها نیازمند هستند، سهام خود را به مردم عرضه نمی‌کنند؟!

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اظهار امیدواری از اینکه روزی پرچم عدالت‌خواهی واقعی در کشور بلند شود، گفت: متاسفانه شعارهای ما را افراد بدلی در دست گرفتند؛ احمدی‌نژاد شعار عدالت‌خواهی را مطرح کرد و تا حدی هم موفق بود اما متاسفانه برای خود و اطرافیانش حریم قائل شد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم حکمی که برای همسران رسول خدا داده شده، تشدید یافته حکم سایرین است، تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی هرکس که به مرکز نزدیک‌تر است در صورت ارتکاب جرم، حکمش هم سنگین‌تر باشد؛ اگر کسی مسئولیت گرفت، نباید وی و اطرافیانش از محاکمه مصونیت پیدا کنند.

شعارها و عملکردهای مسئولین در ذهن مردم ثبت می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن تاکید بر اینکه جامعه و ملت ایران آگاه است، خاطرنشان کرد: مردم ما خیلی قیمت دارند چراکه متن جامعه بیدار و آگاه است و نمی‌توان سر او کلاه گذاشت؛ ملت ما فتنه‌گرها را فراموش نمی‌کند؛ اینکه مسئولین مختلف و چه کسی چه شعاری داد و چگونه عمل کرد در ذهن مردم ما ثبت و ضبط می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص مستند «من روحانی هستم»، تصریح کرد: نمی‌توان گفت یک مستند کاملا درست است یا نه چون بر اساس مستنداتی ساخته می‌شود که برای صحت آن باید درستی مستندات را بررسی کرد.

زاکانی با بیان اینکه بنده فراموش کرده بودم که چنین مصاحبهای کرده ام و وقتی مستند پخش شد متوجه حضورم در آن شدم، یادآور شد: در آن زمان (13 تیر 1387) از آقایان ناطق، هاشمی و خاتمی برای سخنرانی در دانشگاه دعوت شدند، نیامدند اما آقای روحانی آمد و بنده هم به عنوان سخنران دانشجویی روز 23 تیر، شاهد سخنرانی خوب اقای روحانی بودم و آن را تعریف کردم.


بسیاری قبل از دیدن مستند علیه آن موضع گرفتند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از افراد قبل از دیدن مستند علیه آن موضع گرفتند، تاکید کرد: اگر قسمتی از مستند محل اشکال است، مربوط به کتاب خاطرات آقای هاشمی است و به جای گیر دادن به دانشجویان، باید اقایان مشکلشان را با هاشمی حل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس در برابر عزل و نصب‌ها در وزارت علوم سکوت کرد، گفت: مجلس به دنبال اجرایی شدن قول وزیر علوم و معاونان وی بود و سعی داشت با تفاهم مانع ایجاد مشکل شود اما آقایان به وعده‌ها و شعارهایی که قبل از کسب رأی اعتماد می‌دادند، عمل نکردند بنابراین مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.

ضرورت توجه به متن، فرا متن و زمینه‌های توافق ژنو

زاکانی با بیان اینکه توافق ژنو نقطه پایان نیست بلکه نقطه شروع است، گفت: تحلیل بر اساس ترجمه متن توافق‌نامه ژنو خوب است اما برای بررسی آن باید علاوه بر متن به فرامتن و زمینه‌های این توافق توجه کرد؛ یکی از زمینه‌های توافق این است که اوباما به شدت مضطر و نیازمند به توافق با ایران بود چراکه وعده‌های داخلی وی عملی نشد و در صحنه‌های بین‌المللی هم شکست خورده است. همچنین چون نگاه آقای روحانی این بود که مشکلات را از خارج حل کند، وی هم به دنبال توافق بود.

وی با تصریح اینکه همه مولفه‌های قدرت انقلاب اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان نمونه به فرا مرز توجه دارند و برای مذاکرات خطوط قرمز مشخص می‌کنند که فقط درخصوص موضوع هسته‌ای مذاکره شود و برای مذاکرات هسته‌ای هم خطوط قرمز مشخص می‌کنند که استقلال و عزت ملت ها و دستاوردهای کشور از بین نرود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصاحبه اخیر آقای ظریف تصریح کرد: برای اولین بار است که ظریف می‌گوید تنها راه اقتصاد مقاومتی است و سخنان وی همان تک جمله مقام معظم رهبری بود که فرمود ما به طرف مقابل بدبین هستیم. و باید در درون کشور در جستجوی راه عبور از فشار دشمن باشیم.

زاکانی با اشاره به نامگذاری‌های سال توسط مقام معظم رهبری که از سال ۸۵ شعارهای اقتصادی را مطرح می‌کردند، گفت: آن چشم بینا تذکر می‌داد اما متاسفانه گوش امثال بنده سنگین بود و در سال ۹۱ در اوج تحریم‌ها فهمیدیم که از سال ۸۵ باید چه می‌کردیم.

مذاکرات فرصتی برای وحدت و انسجام درونی است

وی مذاکرات را فرصتی برای وحدت و انسجام درونی دانست و افزود: مذاکره می‌تواند فرصتی را خلق کند که با توجه به پتانسیل‌های درونی مشکلات را حل کنیم چراکه سرنوشت دشمن چیزی جز نابودی نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: برخی از عناصر مرتبط با مذاکره کنندگان معتقدند که ممکن است ۶ ماه دوم ما را بر سر میز مذاکره نگه دارند و در پایان یک‌سال به خاطر نیاز اوباما به توافق با ایران با چند هزار سانتریفیوژ موافقت کنند.

وی در ادامه سه نوع رویکرد موجود برای حل مشکلات کشور را تشریح کرد و گفت: برخی معتقدند باید مرزها را ببندیم و همه چیز را خودمان در داخل کشور پایه‌ریزی کنیم و بسازیم. عده‌ای دیگر نیز راه‌حل مشکلات را در خارج از کشور جست‌وجو می‌کنند اما امام راحل و مقام معظم رهبری اصل را توانمندی و ظرفیت داخل کشور می‌دانند ضمن اینکه معتقدند نباید مرزها را بست و باید برای برجسته کردن انقلاب اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خارجی مطلوب نیز بهره برد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مبانی نظری برنامه چهارم توسعه که در تابستان سال ۸۳ در قالب کتاب منتشر شد، گفت: متاسفانه در این کتاب به صراحت اعلام شده است که باید هرم قدرت جهان را بپذیریم که آمریکا قدرت برتر است تا بتوانیم در این نظام هرمی، بازیگری فعال و قدرت متوسط منطقه شویم.

زاکانی اظهار کرد: روحانی قبل از انتخابات زمانی که تبلیغات را آغاز کرد وعده تحول و گشایش مشکلات در ۱۰۰ روز را داد اما وقتی تعاملات با غرب آغاز شد، روشن گردید که غرب بسیار عمیق می‌اندیشد و می‌داند که بود انقلاب به نابودی او می‌انجامد چراکه انقلاب اسلامی به عنوان محور مستضعفین جهان قرار گرفته و اگر پیام انقلاب به ملت‌های آزاد برسد قلب آن‌ها به انقلاب معطوف می‌شود.

اعتدال‌گرایان ریشه در جریان اجتماعی ندارند و با شعار روی کار آمدند

وی فرق اعتدال‌گرایان با سایر جریانات قبلی را در این دانست که آن‌ها ریشه در جریان اجتماعی ندارند و افزود: آن‌ها با شعار روی کار آمدند و به دنبال ایجاد یک جریان اجتماعی هستند تا بتوانند در قدرت بمانند اما چون در مقام عمل نتوانستند شعارشان را اجرا کنند بنابراین تلاش دارند که شعارها را از اقتصاد به فرهنگ ببرند و شعارهایی مطرح کنند که با ایجاد یک دوگانه بخشی از اصولگرایان را به خود جذب کنند.

زاکانی در پاسخ به سوالی درخصوص انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: جریان رقیب اصولگرایان تلاش دارند که رهبری واحد داشته باشند اما رهبری واحد ندارند؛ تحلیل درونی آن‌ها این بود که اگر آقایان هاشمی، خاتمی، سید حسن خمینی، عارف و روحانی با هم متحد نشوند، شکست می‌خورند اما روحانی قائل به این است که آنقدر پتانسیل دارد که به طور مستقل وارد و موفق شود علاوه بر این تحلیل درونی آن‌ها این است که اگر مشارکتی‌ها در مجلس زیاد شوند سطح انتظارات از دولت بالا می‌رود بنابراین می‌خواهند لیست جداگانه ارائه دهند و می گویند بقیه نیز مجبور به حمایت خواهند شد.

وی افزود: جریان رقیب تلاش دارد برای هر جایگاه نمایندگی، سه نفر را معرفی کنند. همچنین در مناطق شورای حَکم تشکیل داده‌اند که دائما با سخنرانی‌های مختلف جلسه برگزار کنند و در نهایت افرادی که رای بیشتری خواهند داشت را معرفی کنند.

جریان اصولگرا هنوز فعالیتی برای انتخابات مجلس دهم نداشته است

وی ضمن اذعان به اینکه جریان اصولگرا هنوز فعالیتی برای انتخابات مجلس نداشته است، تصریح کرد: جریان اعتدال‌گرا امید دارد که بتواند بخشی از اصولگرایان را جدا کند لذا نمی‌توان به زودی شکل‌گیری یک جبهه واحد اصولگرایی را انتظار داشت اما ضربه‌ای که از عدم وحدت در انتخابات گذشته خوردیم ما را از خواب غفلت بیدار کرد و زمینه وحدت اصولگرایان فراهم است که به فضل الهی مسیری روشن پیش رو داریم.

فراکسیون اصولگرایان منسجم‌تر شده است

زاکانی ضمن اذعان به اینکه در انتخابات گذشته خودمان رقیب خودمان شدیم، تاکید کرد: هرچه نسبت به عملکردها در گذشته متنبه‌تر شویم و عبرت بگیریم بهتر است؛ اکنون نظر بسیاری از افراد نسبت به قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر کرده و فراکسیون اصولگرایان مجلس بعد از انتخاب روحانی هم تعدادش بیشتر شده و هم منسجم‌تر شده‌اند به طوری که نادران تنها ۱۰ رأی کمتر از باهنر داشت بدون اینکه کسی برای وی فعالیتی کند.

وی با تصریح اینکه فراکسیون رهروان ولایت قبل از انتخابات تشکیل شد و متشکل از ۱۷۳نفری است که به لاریجانی در مقابل حدادعادل رای دادند، تصریح کرد: تشکیل این فراکسیون اراده آقای رئیس بود چون اگر این فراکسیون تشکیل نمی‌شد ممکن بود برخی رئیس نشوند اما پس از انتخاب روحانی فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اصلی، تاثیرگذار و نبض مجلس نیست زیرا اعضای آن سه پاره شدند؛ گروهی دوم خردادی‌ها، دیگری کسانی که تمایل به دولت روحانی دارند و می‌گویند فراکسیون اعتدال هستیم و دسته سوم کسانی هستند که به آقای لاریجانی علاقه‌مند هستند.

شخص بصیر فعالانه در عرصه نقش‌آفرینی می‌کند

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت را دارای سه سطح دانست و افزود: لایه اول بصیرت شناخت دوست و دشمن است که این به تنهایی برای راهبری دیگران کفایت نمی‌کند.

زاکانی سطح دوم بصیرت را شناخت نقشه‌های دشمن و تشخیص اصل و فرع دانست و گفت: لایه سوم بصیرت این است که نقشه داشته باشیم و فعالانه در عرصه نقش‌آفرینی کنیم.

قوت نظام در حضور مردم در صحنه است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس قوت نظام را در حضور مردم در صحنه دانست و با بیان اینکه انتخابی که انجام می‌شود محترم است، تصریح کرد: ما به عنوان نیروهای انقلاب به تبعیت از مردم و مقام معظم رهبری، ریاست‌جمهوری را رئیس‌جمهور همه دانسته و کمک به او را برایخدمت به مردم را تکلیف می‌دانیم.

زاکانی گفت: ضمن کمک و همکاری با دولت، هرجا اشکالی وجود داشت مشفقانه تذکر می‌دهیم و درصورت پافشاری بر اشتباه محکم می‌ایستیم اما ایستادگی ما در برابر اشتباه باید به گونه‌ای تبیین شود که در جامعه لجبازی تلقی نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد: اعتدال، راه امام خمینی(ره) است؛ اعتدال امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر نمایندگان مثل زاکانی و توکلی و نادران بیشتر بودند ؛ وضع مان بهتر بود
زدی به هدف منم موافقم
زاکانی موچکریم...
جناب دکتر چرا مجلس شورای اسلامی به امثال اینها رای اعتماد دادند.??
ضمنا همین مجلس بادولت قبل چطور برخورد می کرد و با آن دولت چگونه.??
علی اصغر
وضع این مجلس از این وضع این دولت به مراتب بدتره .
اینکه چطور نمایندگان مجلس دوباره به زنگنه رای اعتماد دادن بخاطر این پرونده و فتنه 88 واقعا جای سوال داره
Iran, Islamic Republic of
لطفا از فعالیت و تلاشهای صادقانه شان در جهت عملیاتی نمودن منویات رهبری در راستای اقتثاد مقاومتی و رفع مشکلات اقتصادی مردم هم چیزی بفرمایند
البته اگر چیزی برای فرمودن داشته باشند!!!
علیرضا
اگه اکثر نمایندگان مثل ایشون بودند الان وضع مملکت این نبود. زنده باد
آفرین
فقط تهمت . بابا از امثال جنابعالی و معجزه هزاه سوم خسته شدیم
کاظم
چرامجلس با اين سابقه زنگنه به او راى اعتماد داد جواب خدا را چه خواهند داد
حاجیدادخدایی
Iran, Islamic Republic of
حدود15 سال است که سود سهام لاستیک دنا دریافت نکرده ام به بورس شهرستان رفتم گفتند ورشکسته شده تکلیف سهام داران جز چه میشود