جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

جریمه شرکت اماراتی بخاطر نقض ایران

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 376077
وزارت بازرگانی آمریکا یک شرکت ترانزیت مستقر در امارات را با ادعای همکاری این شرکت با ایران، ۴۰ هزار دلار جریمه کرده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه «لو۳۶۰» خبر داد، وزارت بازرگانی آمریکا یک شرکت حمل‌ونقل مستقر در امارات متحده عربی را به دلیل همکاری با ایران و بی‌توجهی به تحریم‌های وضع‌شده از سوی آمریکا، جریمه کرد.

بنا بر اعلام واشنگتن، شرکت «گیتویک» بر خلاف تحریم‌های ایران، ۲۳۰۰ مادربرد رایانه را به ایران منتقل کرده است. بر اساس توافق به دست آمده میان این شرکت و اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا، این شرکت باید مبلغ ۴۰ هزار دلار به عنوان جریمه همکاری با ایران در انتقال واردات قطعات رایانه‌ای، بپردازد.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا آمده است: «گیتویک این اقلام را از ایالات متحده دریافت کرده و سپس آن‌ها را از امارات به ایران منتقل کرده است. این در حالی است که هیچ مجوزی از وزارت خزانه‌داری برای صادرات قطعات رایانه‌ای دریافت نشده و تلاشی هم برای این کار صورت نگرفته است.»

واردات این قطعات به اکتبر سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *