جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲۶
محمد دهقان، عضو هیأت رئیسه مجلس:

آقایان راکد در دولت، دروازه‌ها را به روی واردات باز کردند

کشور در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو رفته است
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 456573
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه کشور در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو رفته است، گفت: اقتصاد کشور به دست کسانی سپرده شده است که حتی توان راه رفتن هم ندارند.
آقایان راکد در دولت، دروازه‌ها را به روی واردات باز کردند
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت: متأسفانه در ۲ سال گذشته همه مسائل اقتصادی کشور در اثر غفلتی که برخی از دولتمردان داشتند به مذاکرات هسته‌ای گره خورد و این گره خوردن مسائل رونق اقتصادی کشور به مذاکرات هسته‌ای و چشم دوختن به آمریکا و اروپا، کشور را از لحاظ اقتصادی در یک خواب عمیقی فرو برد.

* ۲ سال عدم تحرک دولت در حوزه اقتصادی منجر به خواب عمیق اقتصادی در کشور شده است

وی با بیان اینکه ۲ سال عدم تحرک در حوزه اقتصادی منجر به خواب عمیق اقتصادی می‌شود، افزود: برخی از دولتمردان تصور می‌کردند با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای به یکباره کشور از رکود خارج می‌شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد، آنان فکر می‌کردند چون مذاکرات به نتیجه رسیده و ما هم برجام را پذیرفته‌ایم، دیگر کشور از رکود خارج خواهد شد اما بعداً مشاهده کردند که این اتفاق نیفتاد لذا سعی کردند با ارائه وام خودرو یا اتخاذ برخی سیاست‌های انبساطی، کشور را از رکود اقتصادی و خواب عمیق بیدار کنند.

* اقتصاد کشور به دست کسانی سپرده شده که حتی توان راه رفتن هم ندارند

این عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه واقعیت این است که با ارائه وام‌های ۲۵ میلیونی خرید خودرو هم اتفاقی در رکود اقتصادی کشور نیفتاد، تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد کشور از رکود خارج شود باید خود آدم‌ها از رکود خارج شوند، تا زمانی که افراد و تصمیم‌گیرندگان از رکود خارج نشوند، اقتصاد کشور همچنان از رکود خارج نخواهد شد، وقتی اقتصاد کشور و برخی تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را به دست کسانی سپردیم که خود این افراد حتی توان راه رفتن هم ندارند، دیگر چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟!

* صنعت کشور به دست کسانی سپرده شده که تحرک ندارند و انسان‌های راکدی هستند

وی متذکر شد: وقتی صنعت کشور را به دست کسانی سپردیم که تحرک ندارند و خودشان انسان‌های راکدی هستند، طبیعتاً نمی‌توانند اقتصاد کشور را از رکود خارج کنند، کسانی می‌توانند اقتصاد را از رکود خارج کنند که اهل تحرک، وقت‌‌گذاری و حضور میدانی در عرصه باشند.

* مسئولان صنعت و معدن باید افراد پرتحرک، خوش‌فکر، روزآمد و کارآمد باشند

دهقان با بیان اینکه برای خروج کشور از رکود حتماً نیازمند رونق تولید هستیم، گفت: رونق تولید خود به خود ایجاد نمی‌شود، مسئولان اقتصادی کشور به ویژه مسئولان صنعت و معدن باید افراد پرتحرک، خوش‌فکر، روزآمد و کارآمد باشند و با تولیدکنندگان، اصحاب تولید و اتحادیه‌های مربوطه جلسه و وقت بگذارند و از کارخانه‌ها نیز بازدید کنند تا متوجه شوند درد تولید کشور چیست تا بتوانند آن را درمان کنند.

* آقایان راکد در دولت دروازه‌های کشور را به روی واردات باز کردند

وی همچنین متذکر شد: از این طرف ما می‌خواهیم با رکود مبارزه کنیم و ادعا می‌کنیم باید تولید را رونق دهیم اما از آن طرف برخی آقایان به خاطر اینکه در جریان امور کشور نیستند و انسان‌های راکدی هستند، دروازه‌های کشور را به روی واردات باز کردند.

*انواع و اقسام کالاهای لوکس و غیرضرور از اقصی نقاط دنیا وارد کشور می‌شود

نماینده طرقبه و چناران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در این وضعیت که ما با شدیدترین تحریم‌های اقتصادی مواجه بودیم و ارز کشور باید صرف خرید کالاهای ضروری و کالاهای سرمایه‌ای شود، اما متأسفانه شاهد بودیم که انواع و اقسام کالاهای لوکس و غیرضرور را از اقصی نقاط دنیا وارد کشور کردند.

*برای خروج کشور از رکود نیازمند وام دادن نیستیم بلکه نیازمند تحرک و حضور میدانی مسئولان هستیم

وی اضافه کرد: با وجود افرادی در سمت‌های مهم دولت که اشراف و تسلطی بر امور اقتصادی کشور ندارند و انسان‌های راکدی هستند، نمی‌توانیم کشور را از رکود خارج کنیم، برای خروج کشور از رکود نیازمند وام دادن نیستیم، بلکه نیازمند تحرک، حضور میدانی مسئولان، تقویت تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی هستیم؛ مهم‌تر از همه این است که باید تولیدکنندگان کشور را جمع کنیم و با آ‌نها جلسه بگذاریم تا بتوانیم مشکلاتشان را حل و فصل نماییم.

* واردات بی‌رویه کشور را در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو برده است

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر همین اساس تأکید کرد: برخی افراد تمایل خاصی به واردات دارند و به سمت تقویت واردات پیش می‌روند و با شرکت‌های واردکننده نیز ارتباط دارند، همه این موارد دلایلی شده که کشور از رکود خارج نشود و در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو رود.

* از نظر اقتصادی با اوضاع نگران‌کننده‌ای در کشور مواجه هستیم

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی با اوضاع نگران‌کننده‌ای در کشور مواجه هستیم، همانطور که ۴ نفر از وزرای دولت هم نامه نوشتند و کتباً نگرانی‌شان از شرایط اقتصادی کشور را اعلام کردند و گفتند که خطری از لحاظ اقتصادی، کشور را تهدید می‌کند، بنابراین باید یک فکر اساسی برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور انجام شود.

*مهمترین تدبیر برای خروج کشور از رکود کنار رفتن افراد راکد از دولت است

محمد دهقان در پایان خاطرنشان کرد: امروز مدت زیادی از آغاز به کار دولت یازدهم و انتخابات ۹۲ گذشته است، ۲.۵ سال است که مردم واقعاً منتظر تحول در حوزه اقتصادی هستند و می‌خواهند تصمیم جدی برای خروج کشور از رکود گرفته شود، مهمترین تدبیر مورد نیاز برای خروج از رکود این است که انسان‌های راکد دولت از رکود خارج شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونم واردات از کدخدا
Finland
بهتر از واردات اجناس بنجل چینی هست که تو دولت قبل شاهدش بودیم!!!!
,سرور
نه اینکه این دولت وام ۲۵ میلیون تومانی به ماشینهای آشغال چینی نداد.نه اینکه وزیر صنعت عاشق گرفتن گمرکی و واردات از چین نیست؟!
تنها راه خروج از رکود این است که .....را ببرند سالمندان .
وقتي كه حتي دسته بيل و كلنگ و چوب بستني وارد ميكرديم اين اقايان كجا بودند و رسانه شما كجا مشغول بوديد كه حالا صداتون در اونده
Iran, Islamic Republic of
اون موقع مجلس بودن و اعتراض می کردند اما ظاهرا بعضی ها نمی خواستن ببینن و بشنون
نكنه فكر كردي الان اينجور چيزها ديگه وارداتي نيستند؟؟
عزيز دل دسته بيل و چوب بستني از چوبهايي تهيه مي شه كه توي دو كشور چين و روسيه زياد هست و نه فقط ايران بلكه همه كشورها از همين دو جا وارد مي كنند. و البته اين بحث به ركود عميق كشور در اين دو سال و چند ماه هم ارتباطي نداشت.
Finland
نکنه مازراتی و پورشه و بنزم که تو دولت قبل وارد می شد همینجوری بود!!!!!
Finland
احسنت بر شرفت !!! این رسانه ها میلی عمل می کنن به وقتش ساکت می شن به وقتش نعره می زنن!!!!
درود بر نمایندگان مردم نه نمایندگان دولت
.. برو استیضاحشون کن..
اقای دهقان !این طوفانی که درو میکنید نتیجه بادیست که زمان احمدی نژاد کاشتید.یادتون میاد راست میرفتید چپ میامدید برعلیه احمدی نژاد کار میکردید؟؟این هم نتیجش
اقدامات اشتباه احمدی نژاد در حوزه های مختلف را بدون قبیله گرایی و جریان و دسته خودشان نقد کردند چون آزاده اند. مثل انحرافی ها و اصلاح طلبان نبودند که از فساد حمایت کنند
Romania
اگر این مورد اقتصادی را درست پیگیری نمایید بنده و ملت ایران به نوبه خود هر غصوری را به نمایندگان حلال می کنیم ومن الله التوفیق
قصور
انصافا تیترش رو باید با آب طلا نوشت واردات بی رویه مثل سیل داره اقتصاد ایران و با خودش می بره
Iran, Islamic Republic of
و همچنان می ماند!
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه آقای دهقان دوست داره رئیس جمهور ایشون رو بی شناسنامه خطاب کنه!
Norway
مگر رییس توجه می کند ؟ همه منتقدین مغرضند . این وسط ما مانده ایم که قسم حضرت عباس را باورکنیم . یا دم خروس را
امیر عباس
United States
حالا که دولت تصمیم به خارج کردن افراد راکد از دولت را ندارد چاره ان فقط حضور مردم است تا با ایجاد شرایط مناسب افراد راکد را از سیتم اجرایی کشور خارج و افراد کارامد را جایگزین نمایند و این اتفاق در انتخابات اینده خواهد افتاد
اسفندیار
همان زمانی که در تلویزیون می گفتی مهندس مشایی می خواهد با سوءاستفاده از نام امام زمان «عج» رییس جمهور شود باید فکر اینجاها را می کردی
رد صلاحیت مهندس مشایی ضربه ی سختی به کشور زده است که کمترینش نفوذ وافتادن در دامن شیطان بزرگ است
زنده باد بهار
fz
Iran, Islamic Republic of
یک زمانی دست بیل و چوب بستنی وارد می کردیم
الان سنگ و پا و خلال دندان و الاغ و....وارد می کنیم حالا که چی؟؟؟؟؟؟؟؟
هر دو غلط بود طرفداری از غلط برای چی می کنید؟
دولت قبل که اشتباه کرد.درست ولی دولت تدبیر نبود
دولت فعلی دولت تدبیر و عقل و اعتدال است !!!!!
چرا وزیر نفت و صنعت رو استیضاح نمیکنید؟
بنام خدا
اگر دستان دزدها قطع شود و از آقازاده ها شروع کنند انشاء الله.
آن موقع است که جامعه به سمت عدالت پیش می رود و منتظر ظهور حضرت مهدی (ع) و گرنه به فرمایش هاشمی رفسنجانی اگر ظالمان ظلم کردند نباید اعتراض کنی و فقط و فقط باید گریه کرد همین !!!!!!!!!!!!!!!!
جعفر
Iran, Islamic Republic of
آخه آقای دقان عزیز واردات سودش برای دولت و ... بیشتره پس چرا با رونق تولید خودشونو اذیت کنن
جوادی
Iran, Islamic Republic of
امروزصبح با خودم فکرمی کردم مشکلات تولید کشورفقط با پول حل نمی شود میشود با فکر کردن و مشورت با تولید کننده ها هم راه حلی پیداکرد .وقتی این مقاله را خواندم انگار حرف دل خود شنیدم .اقای رییس جمهور محترم بایدبه این تیمی که اوردند بر سر انها نهیب بزند واز انها مسئولیت بخواهد چرا مشکلات تولید حل نمی کنند ... حالا دامداران و کشاورزان ورشکست شوند چه اهمیتی دارد میروند گوشت وشیر خشک از خارج وارد می کنند.اگر مسئولین یک ذره به فکر مردم باشند ومشکلات تولید را بدانند فقط با یک حرکت ساده قیمت واقعی محصولات کشاورزی مصوب واجرایی شود تولید کننده ها با دلگرمی کار می کنند .در حال حاضر تولید با ظرفیت سی در صد کار میکند اگر حمایت شود ویارانه به سمت تولید برود همه واحدها فعال خواهند شد واشتغال زایی زیادی بوجود خواهد اورد.پس می شود اشتغال زایی وتحرک تولید بدون نیاز به اعتبارات کلان عملی نمود .