پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

مرز زمینی ایران و ترکیه باز است

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 436377
مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور با تکذیب اخباری مبنی بر بسته شدن خطوط مرزی ایران و ترکیه گفت: هیچ بخشی از مرزهای ایران بسته نشده است و رفت و آمد جریان دارد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: در حال حاضر تمامی مرزهای کشور بویژه مرز ایران وترکیه باز است و مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خطوط مرزی ایران با ترکیه را به دو بخش ریلی و زمینی تقسیم بندی کرد و گفت: مشکلی در بخش مرزهای زمینی وجود ندارد و در بخش مرزهای ریلی ترکیه و بنابر درخواست آن دولت به دلیل وجود نقص فنی و ایجاد مشکلاتی، این خطوط موقتا مسدود است که بزودی بازگشایی خواهد شد.
وی همچنین از تراکم حجم تبادل انسان و کالا در مرز بازرگان خبر داد و گفت: این تراکم و شلوغی دلیل خاصی ندارد بلکه بنابر ادعای عوامل مرزی ترکیه دلیل آن وجود مشکلاتی در سامانه گذرنامه است که رفع خواهد شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: این تراکم و شلوغی امری عادی است و گاهی به دلیل حجم تراکم تبادل کالا و انسان اتفاق می افتد.

طی چند روز اخیر خطوط لوله‌های انتقال گاز ایران به ترکیه و انتقال نفت عراق به ترکیه منفجرو به قطار آنکارا و تهران حمله شد. پس از این اتفاقات برخی رسانه‌ها از بسته شدن مرز ایران و ترکیه خبر دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *