چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲

هشدار آیت الله نوری درباره‌وضعیت‌اندونزی

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 381954
یکی از مراجع عظام تقلید نسبت به نفوذ تکفیری‌ها و سلفی‌ها به اندونزی هشدار داد و گفت: با وجود علمای دینی در این کشور نباید مذاهب ساختگی بتوانند نفوذی در اندونزی داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای برجسته اندونزی با تشکر از حضور این افراد در استان قم اظهار کرد: ارتباط بیشتر میان حوزه‌های علمیه و علمای کشورهای اسلامی بر عزت و اقتدار اسلام خواهد افزود.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) بر حفظ عزت اسلام تاکید بسیاری شده است، اضافه کرد: توانمندی مسلمان در سطح جهانی برای اسلام حائز اهمیت است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در اسلام پایه و اصول بر مبنای عزت تعریف شده و ایمان و اعتقاد به معارف اسلامی نیز از نخستین پایه‌های اسلام بوده و برای مسلمان در این دین مرز اصلی ایمان و اعتقاد به ایستادگی در برابر کفر است.

وی با تاکید بر حراست از ایمان و اعتقادات اسلامی تصریح کرد: امروزه دشمن اعتقادات مسلمانان را هدف گرفته‌اند و برای در امان ماندن از اقدامات پلیدانه دشمن باید به ریسمان اهل بیت(ع) چنگ بزنیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: بهره گرفتن از معارف اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآن کریم به میزانی مورد تاکید قرار گرفته که طبق کتاب المراجعات علامه سید شریف الدین، پیامبر اسلام(ص) در پنج مکان حدیث ثقلین را برای عموم مردم بیان کرده است.

وی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص حفظ اتحاد اسلامی ابراز کرد: مسلمانان باید قطب حکومت اسلامی داشته باشند زیرا قدرت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه از حکومت نشات خواهد گرفت.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: سیاست، فرهنگ و اقتصاد مسلمانان باید بر اساس معارف اسلام پیش برود و در این راستا حکومت اسلامی باید نقش اصلی را ایفا کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وضعیت ایران اسلامی در دوران قبل از انقلاب یادآور شد: مردم ایران همانند بسیاری از کشورها زیر سلطه مستکبران بودند اما به برکت انقلاب اسلامی مردم توانستند با اراده و همدلی استکبار را از کشور خود بیرون کنند و عزت و‌ آبرو را به مملکت برگردانند.

وی با بیان برخی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: ایران نسبت به کشورهای بزرگ دنیا جمعیت کمی را در خود جای داده اما با اجرای حکومت اسلامی و ولایت فقیه امنیت و نظمی در این کشور برقرار شده است که در هیچ جای دنیا پیدا نخواهد شد.

آیت‌الله نوری همدانی علم و عمل مردم ایران اسلامی را سبب رعب و وحشت دشمنان دانست و تصریح کرد: مردم ایران زیر سایه ولایت فقیه با اتحاد خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند و توانستند در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و جنگ نرم و سخت در برابر دشمن قدرت نمایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مسلمانان هیچ زمانی زیر بار ظلم و ستم بروند گفت: زمانی که مستکبران بر کشوری سلطه داشته باشند ایمان مردم آن کشور ضعیف خواهد شد زیرا دیگر از آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) در اداره امور استفاده نخواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: در دنیای امروز داعش، رژیم صهیونیستی و کشورهای استکباری یک طرف درگیری‌ها هستند و در مقابل آن‌ها نیز کشورهای اسلامی با محوریت نظام ایران به فعالیت می‌پردازند.

وی نسبت به نفوذ تکفیری‌ها و سلفی‌ها به اندونزی هشدار داد و متذکر شد: با وجود علمای دینی در این کشور نباید مذاهب ساختگی بتوانند نفوذی در اندونزی داشته باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر مقاومت در برابر سلفی‌ها و تکفیری‌ها تاکید کرد و گفت: در دین اسلام قشر عالم بسیار مورد احترام قرار گرفته اما وظایف بسیاری سنگینی نیز بر دوش این افراد گذاشته شده است که باید به خوبی به این وظایف عمل شود.

وی نتیجه اتحاد اسلامی را برگرداندن عزت به دین اسلام دانست و اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید با اتحاد همه جانبه در برابر استکبار ایستادگی کنند.
https://jahannews.com/vdchmznxk23n6wd.tft2.html
jahannews.com/vdchmznxk23n6wd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *