جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶۳

نامه رهبر انقلاب به هاشمی و احمدی نژاد درباره دانشگاه آزاد

دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 123653
فعلا از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و از هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.
دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعيه اي ضمن انتشار بخش هائي از نامه رهبر انقلاب در خصوص توقف موقت اساسنامه جديد دانشگاه آزاد نوشت: رهبر معظم انقلاب در احکام جداگانه ای خطاب به رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاداسلامی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود.

به گزارش جهان دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد: ضروری است به اطلاع مردم بزرگوار و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده های آنان برسد که پس از اتفاقات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با این مقدمه از آنجا که مجادلات پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گوهای ملال انگیز و غیر لازمی را بر مناسبات برخی از مسوولان تحمیل کرده است دستور می فرمایند فعلا از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و از هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.
 
در همين رابطه يك عضو عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي توقف اجراي اساسنامه و تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد را موقتي دانست  گفت:اين توقف تا بررسي جامع زواياي حقوقي اساسنامه اين دانشگاه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان مرجع اصلي تصميم‌گيري درباره دانشگاه‌ها ادامه دارد.

منصور كبگانيان به خبرنگار  فارس گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هماهنگي مراجع ذي‌ربط و پس از حصول اطمينان از تمام ابعاد و زواياي حقوقي و قانوني اساسنامه دانشگاه آزاد گزارش كاملي را در اين زمينه ارائه خواهد كرد.
كبگانيان همچنين تأكيد كرد: با وجود نگراني برخي از كارشناسان از توقف اجراي اساسنامه دانشگاه آزاد برداشت بنده اين است كه اين توقف كوتاه مدت خواهد بود و بعد از بررسي‌هاي كارشناسي، اساسنامه دانشگاه آزاد با استحكام و قوت بيشتري اجرا خواهد شد. 

وي با تكذيب برخي شايعات كه از لغو كامل اساسنامه جديد دانشگاه آزاد حكايت مي‌كند، تصريح كرد: اصل ماجرا اين است كه تمام اين موارد شايعاتي است كه از سوي برخي منابع غيرموثق اعلام مي‌شود؛ اما بنده تصريح مي‌كنم كه اساسنامه جديد به‌زودي و پس از بررسي‌هاي دقيق حقوقي و قانوني با قوت بيشتر اجرايي خواهد شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این اخبار باید از رسانه ملی یا در سایت امام خامنه ای درج شود . ازکجا معلوم دبیرخانه دانشگاه آزاد راست میگوید؟
Iran, Islamic Republic of
جالب است.شما اين خبر را وي»ه گذاشتيد.مي خواهيد بگيد ولايت مدار هستيد مگه نه؟
Iran, Islamic Republic of
بميرم . يه موقع دلسرد نشويد.شما آن موقع كارتان را كرديد و امروز هم به وظيفه خودتان عمل كنيد
Iran, Islamic Republic of
به نظر مي رسد هزينه اجرايي شدن اساسنامه جديد بسيار پيشتر از آن چيزي بوده كه عدالتخواهان تصور مي كردند...
Iran, Islamic Republic of
اين نامه نيست.توسط دانشگاه آزاد دست كاري شده است.حرفهاي خودشان را تضتفه كردند.سوء استفاده كردند.
Iran, Islamic Republic of
آفرين به ذكاوت رهبري...
آقاي هاشمي باز هم ناكام شدند.چه كسي شك دارد در اين برهه اگر اين اساسنامه اجرايي مي شد چه بلايي كه بر سر انقلاب نمي آوردند...؟
همانگونه كه فرزندان انقلاب را براي هرچه بزرگتر شدن سفره چندصد ميلياردي اين دانشگاه ذبح كردند...
Iran, Islamic Republic of
دوست دارم ببینم چه کامنتهایی میذارید جهان دوستان عزیز!
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسدرهبر ی عزیز چون برخي لجبازي هاي سياسي را می داند و انرا شناخته است از طرفی نمی خواهد نهادهای قانونی نظام صدمه ببیند این حکم را دادند . نمی دانم دل اقا از دست این مرتجعین چقدر خون است.
Iran, Islamic Republic of
اگر اين نامه درست باشد اولا بايد پرسيد كه چرا بايد اين نامه بصورت گزينشي اولين بار توسط رسانه وابسته به دانشگاه آزاد منتشر شود.پس نقش دفتر رهبر انقلاب در اينجا چيست.بعد هم اين دستور تنها توقف موقت است و نه بيشتر.جاسبي خواهد رفت .منتظر باشيد
Iran, Islamic Republic of
آفرين اينكه اين نامه را منتشر كرديد شجاعت شما را نشان مي دهد.راه درست همين است.هرچه هست نبايد جلوتر يا عقب تر از رهبر انقلاب بود.حتما مصلحت امروز را اينگونه ديدند
Iran, Islamic Republic of
من با اين نظر دوست مخالفم.دنبال علت يابي براي قول و فعل رهبر عزيزمان نباشيد هرچه گفتند بايد گفت سلمنا. شما يقين بدانيد ايشان خيلي چيزها را مي دانند.بوقتش همه چيز معلوم مي شود.رهبر انقلاب حرفهايشان را در باره هاشمي در نمازجمعه بعد از انتخابات گفتند
Iran, Islamic Republic of
حال كردم.ضايع شديد.تا شما باشيد كه مدام گير ندهيد.
Iran, Islamic Republic of
نامه دست كاري شده رهبر انقلاب توسط هيات موسس و آن هم در قالب يك اطلاعيه رسمي اعلام مي شود جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
دستور رهبر انقلاب براي بررسي بيشتر اساسنامه است.كاملا هم مشخص است.چون موقتا كنار گذاشته شده است.عقب انداختن ماجرا ارتباطي به فساد سياسي و اقتصادي جاسبي ندارد.رهبر انقلاب همانطور كه در نامه نوشتند مصالح بزرگتري را ديدند
Iran, Islamic Republic of
کذب محضه . تا حالا کی دیدید دانشگاه آزاد راست بگه؟
Iran, Islamic Republic of
جالب است كه در اين نامه وقف هم عقب افتاده است.
Iran, Islamic Republic of
هرچی اقا بگه همون درست است
Iran, Islamic Republic of
البته رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله العالی) نفرموده اند که تخلفات انجام شده در این مجموعه نادیده گرفته شود و به آنها رسیدگی نشود.
Iran, Islamic Republic of
در اين انتشار نامه نامعلوم نيز نتوانسته اند عصبيت خود را پنهان كنند.هاشمي را با لقب آيت الله و آقاي دكتر احمدي نژاد را بدون عنوان آورده اند.
Iran, Islamic Republic of
اين هم يک جام زهر ديگر که به رهبرمان نوشاندند.« صبرت و في العين قذی و في الحلق شجی»
دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد
منبع بهتر از این نداشتین؟!
Sweden
برداشت بنده!!!!!!!!!!! اين است كه اين توقف كوتاه مدت خواهد بود و بعد از بررسي‌هاي كارشناسي، اساسنامه دانشگاه آزاد با استحكام و قوت بيشتري اجرا خواهد شد. ...
هر چی رهبر گفت فقط باید گفت سمعا و طاعتا.همین.
Iran, Islamic Republic of
....منتسبین به او کانون دروغند مگر دفتر حضرت آقا حفظه الله تعالی تایید فرمایند.
Iran, Islamic Republic of
هرچه امام بگويند همان است.ايشان معمار بزرگ و سياست دان حاذقي هستند.در شركت ما يعني شركت ملي گاز رسم است كه تغيير و تحولات در فصل خود كه همانا فصل گرم سال است انجام شود.در هيچ قانوني هم نيامده اما بر حسب تجربه و مصلحت اين كار را مي كنند .براي اين موضوع كه اقدامي بسيار پيچيده هم هست نياز به زمان شناسي و اعمال تاكتيك هايي است كه فقط از عهده ي معظم اله بر مي آيد .فصل سرد دانشگاه آزاد هم سپري خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
ان شاء ا... تکلیف دانشگاه آزاد هر چه زودتر روشن شود ولی اگر آقا واقعا همچون حکمی داده باشند سمعاً و طاعتا.
Iran, Islamic Republic of
سمعا و طاعتا
آقايون مدعي ولايت: سکوت
United Kingdom
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد .
Iran, Islamic Republic of
خداوند رهبر عزیز را برای امت نگه داره که هر تصمیمی میگیره از سر حکمته و به نفع مردم
Iran, Islamic Republic of
هر چي آقا بگن همونه.البته خطاب به بعضي از دوستان كه عروسي گرفتن كه اجراي اساسنامه فلان شد و بهمان شد بايد بگم1- از كجاي سخنان آقا يا بيانيه دانشگاه آزاد اين رو فهميديد؟؟؟دستور ايشان براي انجام كار كارشناسي و تمام كردن حجت بر همگان است تا بعد كسي نگويد رهبري براي حمايت از احمدي نژاد اين كرد و آن كرد.2-جالبه دانشگاه آزاد در بيانيه خود آقاي هاشمي را آيت الله هاشمي و آقاي احمدي نژاد را احمدي نژاد خوانده كه خيلي جالب و در عين حال تاسف آور است و البته اين مسئله هم خيلي از چيزها رو روشن ميكنه.!!!بنده خداها نا خواسته بند رو آب دادن.!!!
United Kingdom
دوستان اگر از ته دل و واقعا تابع رهبری هستید، مجبور نیستید همش با تکرار این جمله سر شون منت بزارید .
Iran, Islamic Republic of
ولایتی ها اینجا خودشان را نشان بدهند . اگر واقعاً حکم آقا باشد ، سمعاً و طاعتاً . نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر .
خدایا از عمرم کم کن و بر عمر بابرکت ایشان بیافزا.
United Kingdom
ما پیرو خط رهبریم نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر

هر چند که دلم میخواهد هر چه زودتر بیت المال را از دستان ... و دوستانش بیرون بکشند
ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
مملکت غیر از دانشگاه آزاد مشکل دیگری نداره ؟قیمت گوشت چنده؟
Iran, Islamic Republic of
من از دانشجویانی هستم که در تجمع مقابل مجلس حضور داشتم و به شدت هم عصبانی بودم.

اما یک ماجرای بسیار خواندنی و عبرت آموز از تاریخ اسلام:

حتما میدونید که در بین سه خلیفه، عثمان کسی است که به فساد شدید اقتصادی و فامیل بازی و ... مشهور بود.

این فساد، باعث شد با وجود مخالفت حضرت علی(ع)، افرادی نظیر مالک اشتر(با قصد اصلاح)، در کنار طلحه و زبیر و ...(که بدنبال منافع شخصی و کسب مناصب حکومتی بودند)، اقدام به برکناری عثمان کنند که در نهایت به قتل عثمان منجر شد.

بعد ها معلوم شد علت مخالفت امیرالمومنین با اقدام این افراد چه بود.
چیزی که در بین ما به «پیراهن عثمان»معروفه. چرا که بهانه ای شد برای جنگ جمل و صفین و در نتیجه جنگ نهروان و شهادت حضرت علی(ع).

خدا را شکر میکنم که به قول مرحوم آقاسی:
خمینی نیست، فرزندش علی هست
خدا را شکر بر مردم ولی هست.
Iran, Islamic Republic of
نامه دقیقا خطاب به دو طرف دعواست. رهبری برای مردم صریحا مشخص کردند چه کسی خواهان وقف دانشگاه آزاد است و نامه به او زدند. زمانی که داد میزدیم دانشگاه آزاد قرار است ملک طلق چه کسی شود نهایت افق دید بعضی جاسبی بود. بفرمایید این هم قطعه دیگری از ایران است که در حیاط خانه بعضی افتاده
Iran, Islamic Republic of
به دانشگاه آزاد اعتماد نمی شه کرد...متن کامل نامه همه چیز را و وظیفه ما را مشخص خواهد کرد.

لبیک یا خامنه ای

سمعاً و طاعتاً
Iran, Islamic Republic of
دوباره پدر مجبور شد به پسر نامه بنویسه و اون رو نهیب بزنه! پدر مونده از دست این پسر چی کار کنه
Iran, Islamic Republic of
هرچه ان خسرو کند شیرین بود....یاعلی....مشکات
Iran, Islamic Republic of
دقیقا این کردار رهبری مانند بحث انتخابات در سال گذشته هست که با وجود اطمینان کافی از صحت انتخابات که از منابع مختلف تایید شده بود اما باز به کاندیداهای مغلوب لطف شد و وقت بیشتری داده شد تا مدارک تقلب را ارائه دهند.
الان هم همینطور هست.دوباره وقت داده شده که اگر هیئت موسس فکر می کند حق است ، حقانیت خود را ثابت کند .رهبری حتی دوست ندارد قانون تحمیلی جلوه کند و طوری عمل می کنند که همگان بر نیاز به آن اذعان کنند.البته مثل همیشه عده ای منافعشان در شلوغ بازی و فتنه گری هست.
Iran, Islamic Republic of
در این شرایط تکلیف اعضای جدید هیئت امنا و شخص شخیص میرحسین موسوی چی می شود.؟
Latvia
آنچه در حداقل يكصدسال اخير مدنيت و دمكراسي خواهي را در ايران بشدت تهديد كرده اعمال قدرت مافياي زر و زور و تزويرو زير پا گذاشتن قانون و فشل كردن افراد و نهادهاي قانوني است كه با راي و اراده مستقيم مردم انتخاب مي شوند. فارغ از بحث احمدي نژاد و موسوي ، سوال افكارعمومي اين است كه چگونه كشور ايران حق وتو توسط چند كشور قدرتمند سازمان ملل را نادعادلانه و در مقابل اراده افكار عمومي و خواست جهانيان مي داند اما در همين كشور افراد و گروههايي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني و حاميان دانشگاه آزاد وجود دارند كه با سوء استفاده از قدرت نداشته خود اراده ملت را وتو مي كنند؟! واقعا بايد به حال ايران و ايراني با وجود رفتار قلدر مابانه در مقابل رييس جمهور منتخب اكثريت ملت (خواه احمدي نژاد باشد خواه هر فرد ديگري مثل آقاي خاتمي كه همواره از تحديد اختيارات خود شكايت داشت) گريست!!!
Iran, Islamic Republic of
راستی آن کدام کارشناسان هستند که از اجرای حکم رهبری ابراز نگرانی می کنند آیا در این ابراز نگرانی نمی توان به ریشه فتنه در کشور پی برد براستی آیا این ولایت مدارانی که جلوتر از ولایت راه می روند از دو رویی ودروغ گویی ونفاق خود دست بر خواهند داشت؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند انشاء الله مقام معظم رهبری را سلامت و موفق بدارد که درایت خیلی زیادی دارند با وجود اینکه .....................احتمال فتنه ی بزرگی دیگر می رفته است ولی انشاء الله با وجود رهبری بادرایت وعادل و دلیر و رئیس جمهوری عدالت محور انشاء الله دست امثال ..........................
Iran, Islamic Republic of
امام عزيز رهبرمعظم انقلاب سمعاً و طاعتا حرف اول و آخر متعلق به شماست و اي كاش در مقابل فرمايشات گهربار شما در نماز جمعه تاريخي 29 خردادماه همه يكصدا لبيك مي گفتند آنوقت مي ديديد كه دنيا در مقابل اين عظمت و اقتدار چگونه كمرش مي شكست و اسلام عزيز در قله هاي پيروزي افتخارات خود را به رخ جهانيان مي كشيد. ولي همين اتفاقات هم خير بود تا سره از ناسره مشخص گردد تا جريان نفاق پرده از روي چهره كثيف خود بردارد و آشوبگران اموي روز عاشورا را مردم خدا جو معرفي نمايد و....
Iran, Islamic Republic of
آقا هرچی شما امر کنید همونه .
Iran, Islamic Republic of
رهبر اگر فرمان دهد جان را فدايش ميكنم.....
Iran, Islamic Republic of
چشم دشمنان کور
بازم رهبر عزیزمون
خدا حفظشون کنه
Latvia
مطمئن باشيد رهبر كبير انقلاب به عدالت راي خواهد داد.
Iran, Islamic Republic of
رودربایستی با هاشمی مملکت را بیچاره کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا آقا همچین چیزی فرموده باشند بی هیچ حرفی با دل و جان میپذیریم ولی ...................
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که ختم بخیرشد.
Iran, Islamic Republic of
توي روزنامه وطن امروز نوشته كه آقا فرمودند وقف دانشگاه ازاد غير شرعي است
امیدواریم دانشگاه آزاد بلاخره یک روز اسلامی بشه. در همه زمینه ها.
Iran, Islamic Republic of
حرف آخر را آقا می زند.
هر چه یار بگوید همان می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
واقعا که توی این مملکت یه کار ساده هم مسئولین به تنهایی نمی تونن انجام بدن برای هر چیزی رهبری باید از خودشون مایه بذارن
بعد کلی هم ادعا دارن
Iran, Islamic Republic of
ما مطیع امر رهبریم
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد را خدا آزاد می کند.
Iran, Islamic Republic of
ننگ روزگار برکسانی که آخرت وسابقه درخشان انقلابی خودرا به پای دانشگاه آزادوبستگان خویش قربانی کردندواز حریم ولایت دور شدندوبرای رسیدن به خواسته های حقیر دنیوی خویش از ولایت هزینه می کنند مخالفین ولایت باید قدر نعمت ولی فقیه را بدانندکه اگر نبود این خورشیددرخشان الان تیکه بزرگ بعضی ها بند انگشتشان بود درود خدا بر خمینی کبیر وخامنه ای عزیز اقا جانم فدایت
Iran, Islamic Republic of
.................134 نماینده که با رای ... شان کار را از نظر قانونی کمی دشوار کردند.
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا موسوی
لبیک یا هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی کامنت خنده دار (لبیک یا موسوی و لبیک یا هاشمی ) رو خوندم به این فکر کردم که آیا طرفداران این دوروغگویان و مال مردم خوران حاضرند با آنها محشور شوند؟!!!
من از این که با کسی مانند رییس جمهور احمدی نژاد محشور شوم باکی ندارم چو در این حالت جایم امن است و راحت!
به سایت پر بیننده جهان هم پیشنهاد میکنم در این رابطه یه نظرسنجی یا حداقل یه مطلبی بگذارد.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
كوچك زاده ی عزیز در تذكراتش به رئیس مجلس این نكته رو بارها و بارها متذكر شده بود اما دریغ و حسرت از گرایشات دنیوی برخی خواص...

صد آه و حسرت
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای