جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پایگاه جامع اعتکاف به روز رسانی شد‎

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 419358
در آستانه ماه مبارک رجب و ولادت امیرالمومنین(علیه السلام) و ایام پر خیر و برکت اعتکاف، پایگاه جامع محتوایی اعتکاف به آدرس www.etekaf.۱۵۴۲.org به روز رسانی شد.
به گزارش جهان، این پایگاه که به همت جامعه ایمانی مشعر راه اندازی شده است، می کوشد تا پاسخگوی همه نیازهای جریان اعتکاف باشد. مخاطب اصلی آن، مسؤولان و مجریان برگزاری اعتکاف هستند. لکن گره گشای برخی مسائل معتکفین و سایر فعالان عرصه اعتکاف نیز می باشد.

پایگاه جامع محتوایی اعتکاف در راستای بهبود برگزاری برنامه‌های اعتکاف، به گردآوری احکام تصویری، صوتی و متنی پرداخته است تا دغدغه‌های مسؤولان برگزارکننده و معتکفین را پاسخگو باشد.

همچنین آخرین استفتائات از مقام معظم رهبری پیرامون احکام اعتکاف در این پایگاه جمع‌آوری شده است. احکام تصویری این پایگاه شامل پنج کلیپ از سخنان حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بوده که به صورت کامل و دقیق به بیان احکام اعتکاف پرداخته است؛ همچنین دو کلیپ بیان احکام نیز به صورت صوتی در این پایگاه قرار داده شده است.

بخش دوم این پایگاه شامل طرح‌های اعتکاف و مناسبت‌های ایام البیض جهت چاپ بر روی پوستر و بنر، همچنین نمونه ژتون غذا و کارت شناسایی برای خدمت رسانی و مدیریت اعتکاف می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند از طرح‌های متنوع و مختلف آن استفاده کنند.

بخش سوم این پایگاه مربوط به نواها می‌باشد که شامل بیانات مقام معظم رهبری، مناجات با خدا در هنگام سحر و اعمال ام داوود با صدای قاریان بین‌المللی است که علاقمندان میتوانند از این بخش پایگاه دانلود کنند.

بخش دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی اعتکاف شامل دو قسمت عمده فیلم و کلیپ می‌باشد. بخشی از این کلیپ‌‌های تصویری که شامل سخنرانی‌های آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام میرباقری می‌باشد، ویژه مجریان و مسؤولان اعتکاف طراحی شده و به بیان فلسفه و اهداف اعتکاف می‌پردازد؛ اما بخش دیگر به صورت کلیپ‌های متنوع برای استفاده معتکفان مساجد طراحی شده است تا با اعتکاف و فضای معنوی مسجد سازگاری داشته باشد.

برنامه‌های جاوا و اندروید موبایل با موضوع اعتکاف در بخش پنجم این پایگاه قرار گرفته‌است. در بخشی دیگر نیز منشوراتی از جمله کتاب، نشریه و متن قرار گرفته شده است تا مسؤولان اعتکاف بتوانند آن ها را تکثیر کرده و در فضای مسجد نصب کنند؛ همچنین علاقه‌مندان به تألیف مقاله نیز برای آشنایی با نگرش‌های گوناگون می‌توانند از مطالعه این مقالات بهره ببرند.

همچنین این سایت آمادگی آن را دارد که از تجربیات و محتویات کلیه برگزار کنندگان اعتکاف استفاده کند؛ و فایل ها و محصولات آن ها را در اختیار سایر فعالان اعتکاف کشور قرار دهد تا بتوانند از این تجربیات استفاده کنند. می توانند محصولات و تجربیات اعتکاف خود را به منظور قرار گرفتن در پایگاه جامع محتوایی اعتکاف به ایمیل resane۱۵۴۲@gmail.com ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۵۱ تماس بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *