جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دور جدید مذاکرات ایران و آژانس آغاز شد

جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 240950
دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد.

 
به گزارش جهان به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز از آغاز مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز جمعه، (24 اوت، سوم شهریور) در وین خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت از این مذاکرات انتظار پیشرفت دارد.
 
سلطانیه در گفتکو با خبرنگاران گفت: «هر دو طرف تلاش دارند اختلاف‌ها را حل کنند».
 
«هرمان ناکارتس»، معاون دبیر کل آژانس، هدف از این مذاکرات را دستیابی به توافقاتی برای حل تردیدهای آژانس درباره جنبه‌های نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد.
 
کشورهای غربی به رهبری آمریکا ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می کنند. ایران ضمن رد این ادعا به حق خود برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید می‌کند.
 
«ناکارتس» که ریاست هیئت مذاکره کننده با ایران را نیز به عهده دارد گفت در این مذاکرات بار دیگر بر درخواستش برای دسترسی به سایت پارچین تأکید می‌کند.
 
کشورهای غربی ادعا می‌کنند که ایران در سایت پارچین فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک دارد. تهران همواره این ادعا را رد کرده است.
 
ایران اعلام کرده است در صورت توافق بر «چارچوبی مشخص» که در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلی که مورد نظرشان است بازدید به عمل آورند.
 
دور پیشین مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه 19 خرداد ماه در وین برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *